****CB****

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik kom niet meer op het cb er licht een aanklacht door het ziekenhuis voor daan. er is dan ons ook vriendelijk verzocht om niet meer langs te komen.
    De controles gaan nu bij de kinderarts en inentingen bij de huisarts
     
  2. Niet meer actief

    Meen je dat nou? Mag ik vragen waarom?
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het CB
    Heb ook eigenlijk ook nooit echt vragen,ga ook op mn eigen gevoel af en die heeft elke keer goed gezeten.
    Soms heb ik wel eens iets van Ja en nu?
    Dan vraag ik t eerst hier en aan die tips heb ik vaak erg veel!
    Lees hier zoveel tips van de mede-mama's!
     
  4. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    We werden niet serieus genomen door 1 huisarts en het cb daan huilde dag in dag uit tot max 20 uur per dag. ik moest me niet zo druk maken want een gespannen moeder maakt een baby aan het huilen. Ik heb bij de HA als bij het CB meerdere malen gevraagd naar een kinderarts maar nee dat is niet nodig. Als we daan eten gaven was hij stil dus moesten we maar meer en meer geven op advies van het cb als van de ha. daan was 10 maanden zat aan 5 flessen van 210 voor hongerige baby's 2 fuithappen 2 danoontjes en 1 groente en in iedere fles zaten 2 scheppen nutix . daan was dan altijd een half uurtje stil als we geluk hadden. We konden bij de oude ha niet terecht omdat hij aan het afbouwen was. Tuurlijk vond ik het niet normaal dat hij dat at maar als 2 instanties dat zeggen dan geloof je dat. Totdat daan op een dag stopte met eten helemaal niks meer de fles niet fruit niet helemaal niks. na 2 dagen naar de ha niks aan de hand volgens hen na 3 dagen nog niks maar daan begon steeds minder te plassen weer bellen enzo maar nee hoor moest me geen zorgen maken na de 4e dag kwam ik bij de oude ha nadat ik heel veel stennis aan de tel heb gemaakt. die zag daan en een uur later dat we bij hem waren geweest lag is daan opgenomen de kinderarts zag en hoorde aan mijn verhaal dat het een voedsel allergie was dus direct op andere voeding. 5 dagen later was daan thuis met iedere 3 uur een vles van ik geloof van 120 cc en niet meer huilen. na veel ziekenhuis onderzoeken konden zei niet vinden wat daan precies voor allergie had dus dat moest het destijds niet geweest zijn. een homeopaat heeft vast gesteld wat daan allemaal niet mag hebben en dat is een hele lijst.

    Er is een klacht ingediend ivm het meerdere malen vragen naar een verwijzing en niet gekregen en hoe ze een kind dat zoveel huild dat op de moeder durven afschuiven en een kind van 10 weken aan zoveel eten durven te zetten. Daan heeft waarschijnlijk een extra gevoeligheid gekregen omdat het cb ons tevroeg aan melk hebben laten blootstellen.
    de kinderarts schrok zo erg van ons verhaal dat er direct een aanklacht is ingediend ivm onprofecioneel hande.en en tegen de arts voor het niet nakomen van de eed.
     
  5. sophie2

    sophie2 Lid

    26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Jeetje Fleur1.

    Wat een verhaal. Kreeg er kippenvel van. Gelukkig dat het nu beter gaat met Daan. Of niet?
    Zelf zal je ook wel zijn geschrokken toen de kinderarts schrok van jou verhaal? Ik hoop dat ze er ooit achterkomen wat voor allergie eht is geweest. Dat steld jou als moeder nog meer gerust.

    Veel sterkte en je heb het goed gedaa. Alleen de ha en het cb niet.

    Dikke knuffel van Sonja en Sophie
     
  6. Niet meer actief

    Poeh hee wat een verhaal.. en ik link net jouw verhaal door bij de mei mama's omdat ik en nog 1 mama al wel fruithapje geven.....

    Wij hebben ook heel wat te stellen gehad met Joaquin ivm de flesvoedingen, maar hij doet het nu weer gelukkig goed sinds een weekje of 2 en zit weer netjes aan de 5 voedingen 3x 180 en 2x 210 maar alles wat ik voorheen deed was nooit goed en ze praten zelfs aan dat Joaquin iets heeft ana zijn nekje en dat hij daarom zoveel huilde ... en toen werd ik ook pissig en heb ik gezegd van nou je kan het ook aanpraten hij heeft niks met zijn nekje hij heeft gewoon hongerk laar! en als hij honger heeft geef ik hem een flesje en veel over de 1l zat ik niet 50 cc maar... maar toch maakte ze me altijd erg bang en wezen ze met de vingertje, maar met tips komen ze niet zeg maar.... heb wel een verwijzing voor de voorkeurshouding, maar moet nou nog opgeroepen worden dus dat schiet ook niet op.

    Maar als ik het dus begrijp jij was begonnen met 8 weken met fruit en groente hapje door een dietiste toch van het ZH? en dat was ook allemaal niet goed ?
     
  7. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Als ik tegenwoordig hoor dat een zuigeling heel erg veel huilt zeg ik gelijk ga naar een homeopaat. Wij hebben 4 maanden op ons tandvlees gelopen de kinderarts heeft ons heel ver geholpen maar de homeopaat heeft ons nog het allermeest geholpen met de rest bij die man wisten we binnen 20 min wat daan allemaal had we hebben ons heel strak aan dat dieet gehouden daan mocht absoluut bijv geen eieren en eierhouden producten nu eet daan sinds 2 weken weer een lange vinger door een hele strakke begeleiding we hopen nu dat als daan 1 jaar jaar word ook lekker met zijn slagroomtaart kan spelen. zo'n man kost wat maar ja wat gaat nu voor een gezond vrolijk kind of iets van luxe dat je ervoor kan kopen
     
  8. Niet meer actief

    Jeetje meid, ik ben blij om te horen dat het toch wel iets beter weer gaat met Daan... ik ga nu toch wel nadenken over die 1 a 2 lepeltjes fruit hapje.. maar op internet vind je erover dat het al wel mag vanaf 3 maanden, maar groente hap pas echt vanaf 4 maandjes...
     
  9. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    jeetje fleur (ben de andere meimama ;) ) wat een verhaal. Fijn dat het nu wat beter gaat met Daan. Hoop dat hij straks met zijn 1ste verjaardag een lekkere slagroomtaart kan aanvallen. ;)

    Ik heb gelukkig nog niet echt problemen gehad met het cb.
    Luca was ook een hongerige baby. Hij huilde ook heel veel. Ik heb met het cb gebeld en daar vroegen ze me of ik zeker wist of het van de honger was. Zeg ja weet ik zeker. Hij kwam ieder uur voor een fles.
    Ze hebben er geen problemen van gemaakt en me meteen gezegd over te gaan op de friso extra voor hongerige baby. Vanaf het moment dat hij die voeding kreeg had hij geen honger meer.
    Wel huilde hij nog heel veel, maar ik denk nu achteraf dat hij iets heeft meegekregen met de bevalling. Hij had een bulje op zijn hoofd en het cb heeft daar niks van gezegd en de ha zei dat het alleen maar botgroei was.(Maar wel botgroei waar hij heel veel pijn van had en dat zei de ha weer niet.)
    Zijn bij de osteopaat geweest en nekje was ok alleen de schedeldeeltje waren al hard en aan elkaar geschoven (dat was dus dat bultje) dat mag nog eigenlijk niet. Daar had hij dus last van. Met een beetje arnicaforce creme smeren iedere dag is dat ook weer beter geworden.

    Maar over het fruithapje daar ga ik ook nog eens over nadenken ;)
     
  10. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Het CB.. Mijn favo!
    Met mijn dochter wisten ze alles beter (terwijl dochter bij de kinderarts liep). Omdat m'n meisje nogal klein en tenger is (ze lijkt op haar moeder) moest ze over op een flesje iedere 2 uur toen ze anderhalf was :confused: Dat hebben ze mijn man wijsgemaakt (ze was blijkbaar te licht). De curve is voor hun heilig.
    Bij mijn zoon weten ze denk ik dat ze mij niet hoeven te vertellen hoe ik het moet doen. Ze zijn heel netjes en correct. Hebben ook nog niet gezegd dat hij te licht is en te weinig eet...

    Ik kan me heel goed voorstellen dat een CB belangrijk is voor vragen. Ik heb toevallig alles aan een kinderarts kunnen vragen en die weet naar mijn mening toch wel iets meer. En natuurlijk kan ik hier ook al mijn vragen kwijt (thanks ladies!)
     
  11. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Jeetje zeg wat een verhalen he als je het cb noemt..
     

Deel Deze Pagina