CBD olie, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,

    Ben nogal nieuwsgierig aangelegd: Tegenwoordig hoor je veel over CBD olie. (Dus geen wietolie) Wie heeft er ervaring mee? Waarvoor gebruik je het? Voor jezelf of voor je kind(eren)?
    Merk je dat het werkt? Wat vind je van de smaak?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Oh ja geprobeerd, maar vond de smaak te overheersend. Kreeg dat dus niet weg! Gebruik nu bach bloesem. Ligt er een beetje aan waarvoor je het wilt gebruiken, Bach bloesem werkt op je onderbewustzijn en werkt heel goed tegen angst en spanning. Ik heb deze samen laten stellen door mijn energetisch therapeut. Waarvoor wil jij het gebruiken?
     
    Annemeis vindt dit leuk.
  3. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Om onze dochter te behoeden voor een ADHD onderzoek... we willen eerst wat andere dingen proberen.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was knock out door twee druppeltjes. Ik kan er dus echt niet tegen
     
  5. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Er zijn ook pillen zodat je de vieze smaak minder hebt, ik gebruik het nu een tijdje, ben minder impulsief, minder onrustig, zie minder tegen dingen op die ik anders moeilijk vond om te doen. Placebo effect? Maybe maar ach ik heb er baat bij
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik gebruik nu een tijdje 2 druppels per dag, ben begonnen met 1. En het is vies, maar 1-2 druppels zijn zo weg. Ik heb een verleden met een angststoornis en zenuwpijn, ik ben de druppels gaan gebruiken als advies van een bevriende psycholoog en ik merk echt een soort ‘diepe rust’ ofzo? Ik voel me niet echt anders, maar aan de basis van alles voel ik nu rust in plaats van spanning. Dat werkt enorm door op mijn angsten en ook op mijn pijnbeleving. Misschien placebo-werking, maar dan is het ook prima ;)

    Ik merk dat 2 druppels nu al langere tijd voldoende zijn, ik heb niet meer en meer nodig, ik ga ook kijken of ik nu bv juist weer naar 1 druppel kan. De ervaring van die ‘diepe rust’ heeft met al dingen geleerd waardoor ik het idee heb dat ik dat ook vast kan houden zonder cbd uiteindelijk.
     
  7. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het ook voor mijn schildklier voor meer energie en ik moet zeggen dat het wel werkt.
    Je moet wel niet 1 of ander potje in het Kruidvat kopen maar een goed merk. Ik zal dadelijk bij dit bericht toevoegen welk merk ik heb.
    De smaak vind ik wel meevallen. Smaakt denk ik naar grond. :roflmao:
     
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Niet per ongeluk wietolie gekocht ipv cbd olie?
     
  9. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Waarom wil je haar behoeden voor ADHD onderzoek? Als ze ADHD heeft is het toch fijn dat je dat weet?
     
  10. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    En onderzoeken kan nooit kwaad.
     
    MissMolly vindt dit leuk.
  11. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.811
    2.405
    113
    Limburg
    Waarom wil je haar behoeden voor een onderzoek? Als ze echt adhd heeft, dan heeft ze dat, of je nou cbd olie gebruikt of niet. Juist bij zo'n onderzoek kun je ook goede tips/handvatten krijgen om het voor jullie en jullie dochter makkelijker te maken.

    Zelf geen ervaring met cbd olie. Hoor er verschillende verhalen over, net als lto3. Voor de een werkt het, een ander merkt er niks van.
     
    MissMolly vindt dit leuk.
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee echt cbd bij de betere drogist
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Wil je je dochter behoeden of jezelf? Ik bedoel het niet verkeerd, maar als je dochter ADHD heeft, doe je haar tekort door het zelf op te willen/proberen lossen. Geloof me, bij verdenking van ADHD is een diagnose juist fijn, want je kunt dan gericht handelen. Daarnaast zal je kind zich meer begrepen voelen als papa en mama hun kennis verruimen in het ADHD gebeuren. En ik spreek uit ervaring met een zoon met ADHD en zelf heb ik ADD.
    CBD olie heb ik overigens geen ervaring mee. Wel goede ervaring met magnesium icm vitamine D. Zowel bij mij zelf, als bij mijn zoon. Al heeft hij op de basisschool wel medicijnen gebruikt, sinds HAVO 2 doet hij het zonder en dat gaat super. We blijven overleggen, maar hij geeft zelf gelukkig heel goed aan wat hij nodig heeft en waar hij zich prettig bij voelt.. Hij merkt het wel als we soms wat laks zijn met de magnesium en D..
     
    IkbenTess en MissMolly vinden dit leuk.
  14. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Onze jongen krijgt het, wilde niet aan de add medicijnen. Daar werd hij afgevlakt van. Werkt prima zo.

    Een familie lid gebruikt het ook maar dan die met thc erin via doktersrecept. Tegen de bijwerkingen van chemotherapie, en ook super tevreden. Hij heeft zo goed als geen bijwerkingen sinds hij dit neemt.
     
  15. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Tja, ze heeft al een stempeltje: ze heeft een IQ test gedaan en blijkt hoogbegaafd te zijn. Daarnaast ook erg gevoelig dus komt HSP ook om de hoek kijken. Met ADHD erbij wordt het wel een volle bingo-kaart...

    Ze is altijd al erg druk geweest, ze leeft gewoon erg intens en heeft een enorme drang om de wereld te ontdekken en bezig te zijn. We zijn bang dat dit intens leven (overexitabilities van Dabrowski) aangezien wordt voor ADHD... We willen dus eerst andere dingen proberen voordat er een onderzoek naar ADHD komt. LTO3 smaakt vreselijk en krijgt ze op geen enkele manier naarbinnen. Pillen slikken kan ze sowieso niet.
    Vandaar dat CBD olie het volgende op het lijstje is.
     
  16. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Mijn ervaring is wel dat er gedegen onderzoek gedaan (en ook met de ouders wordt gesproken) wordt voor ze de diagnose ADHD stellen. Ik ben er pas op mijn 33e achter gekomen dat ik ADHD heb (variant ADD) en ik had gewild dat ik als kind deze diagnose al had gehad. Ik voelde me altijd zo anders. Voor mij is er zoveel op zijn plek gevallen...
    Het is natuurlijk jouw keuze. Maar ik zou wel laten onderzoeken. En dan kun je kiezen op welke wijze er mee om te gaan (kun je alnog kiezen voor cbd olie).
     
  17. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij gebruiken het voor onze kat om hem wat relaxer te krijgen. Is altijd een angsthaas geweest maar met 1 druppel op een dag is hij veel relaxer en durft weer meer. Bijvoorbeels relaxer in omgang met onze dochter of soort van relax naar het pension. Bij dieren word het ook vaak in gezet bij artrosepijn.
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij hb zijn hoort hsp. En wordt vaak aangezien voor adhd (of bijv ass) dus denk dat je haar ermee om moet leren gaan op termijn. Cbd of onderzoek oid daargelaten.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ben ik nou de enige die zoiets heeft van hoezo dan wel met CBD gaan experimenteren terwijl men niet eens weet nog of dit niet nadelige effecten heeft. Bij een kind? Dat vind ik zelf heftiger dan eventueel onderzoek of kijken of er nog tips en trics zijn om haar te ondersteunen.

    Maar misschien ben ik dan een rare eend in de bijt hoor.
     
    MissMolly en chrystel73 vinden dit leuk.
  20. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Dat begrijp ik wel hoor. Het wordt bijvoorbeeld ook door Valdispert speciaal voor kinderen aangeboden.
    Maar we een ADHD onderzoek laten doen dan komt Ritalin of een ander ‘medicijn’ aan de orde en daarvan de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend. Het kan nare bijwerkingen en een rebound effect geven. Stel dat er ADHD uitkomt, dan willen we niet dit soort medicatie...
     

Deel Deze Pagina