Het is echt niet zo dat je gelijk aan de ritalin moet als je ADHD hebt hoor. Het is slechts een van de opties. Therapie kan ook heel goed helpen. En naar diverse medicatie die beschikbaar is, is wel degelijk al langer onderzoek gedaan. Als je een diagnose hebt kun je je uitgebreid laten informeren over alle opties.
Ik ben zelf ook geen voorstander van medicijnen bij kinderen (zoon met ass en ptss) maar als alles al geprobeerd is ,structuur,rust ,regelmaat enz... en mijn zoon blijft vastlopen dan ga ik toch echt overleggen met een arts,juist om er voor te zorgen dat mijn zoon niet meer vastloopt en beter in zijn vel zit.Momenteel krijgt hij rescue druppels van Bach en in overleg met de ha ga ik hem valdispert voor kinderen geven maar dat is omdat hij op school niet op zijn plek zat.CBD olie zal ik zelf niet aan beginnen, ik weet niet wat de effecten zijn op langere termijn.Vroeger werd er ook altijd gezegd dat een blowtje geen kwaad kon/niet verslavend was, daar is men nu ook op teruggekomen.Ik ben voorzichtig.. Een onderzoek en een diagnose kunnen er wel voor zorgen dat je voor je dochter de juiste zorg kan krijgen,therapie bv ,een iets andere benadering op school waardoor ze dat beter aan kan,noem maar op.Een diagnose is echt niet altijd negatief.