Nieuwe liefde voorstellen

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hoi allen,

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring hier in.

Sinds een week of 7 ben ik aan het daten met een geweldig leuke vent.

Alles lijkt goed te gaan. Voelt goed.

En mijn vraag hier maakt niet dat ik aan hem twijfel ofzo hoor. Ik vraag het me gewoon af.

Na 7 weken heeft hij nog niemand (wat hij zegt dan) over mij verteld.

En nogmaals, ik vind het niet erg hoor. Maar vraag me af hoe dit bij jullie ging.
    Dit daten is me volledig nieuw.

Werden jullie al vrij snel bij familie/vrienden geïntroduceerd?

2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik was dan nog een tiener toen ik een relatie kreeg met mijn man, maar dat heeft wel even geduurd voor ik zijn ouders ontmoette. Andersom net zo.
    7 weken is ook nog maar vrij kort natuurlijk, dan ben je elkaar eigenlijk nog aan het ontdekken en zo en alles is dan nog leuk. Misschien wil de man eerst zeker zijn dat jullie echt een toekomst hebben samen voor hij jou aan zijn familie voor stelt.

Evanesco vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.224
    113
    Ik denk dat ik het na een paar maanden verteld heb. Wanneer het zeg maar tijd wordt om elkaar vrienden en familie te ontmoeten.

Evanesco vindt dit leuk.
  4. Evanesco

Jullie reacties stellen me wel wat gerust. Bedankt daarvoor.

Zoals ik al zei, ik ben hier nieuw in. Geen idee wat gebruikelijk is.

Ik dacht juist, als je iemand leuk vind wil je dat toch van de daken schreeuwen?!

Maar goed, we zijn geen 15 meer he :rolleyes:
    En ik heb het zelf ook pas aan 1 vriend verteld.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben niet een goed voorbeeld. Mijn man nam me terwijl hij mij aan het versieren was ( hadden we nog niet eens gezoend) al mee naar zijn huis.

Na 1 maand nadat we iets hadden ging hij voor een paar dagen naar Rotterdam met de Marine. Toen ben ik samen met zijn ouders daar een dag heen gegaan.

Na 2 maanden dat we iets hadden moest hij weg voor de Marine en ging ik samen met zijn ouders hem uitzwaaien en na 2 maanden weer ophalen.

Na 4 maanden wilde hij al samenwonen. Na 8 maanden hebben we samen een huis gekocht.

:roflmao:

Dus...

Maar even de realiteit ...ik vind het niet gek dat je nieuwe vlam dit nog niet wereldkundig heeft gemaakt. Volgens mij is dat vrij normaal.

Geen reden om onzeker te zijn. Lekker genieten. ( maar verliefd zijn maakt wel onzeker...)

Ysabella en Evanesco vinden dit leuk.
  6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik vertel iedereen in mijn omgeving alles. Mijn ouders wisten van elke date af. Ook de eerste date met iemand. Soms gaf ik ze zelfs diegenes telefoonnummer, als ik het niet helemaal vertrouwde bijvoorbeeld.

Vriendinnen kletste ik ook over mijn dates mee. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo is.

Evanesco vindt dit leuk.
  7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Hier ook geen goed voorbeeld, maar ik vind dit echt iets wat per persoon enorm kan verschillen, zonder dat het direct wat betekent. Niet iedereen deelt persoonlijke zaken gemakkelijk. En vaak gaat het sneller in de tienerjaren en/of begin twintigerjaren, dan wanneer je al kids hebt o.i.d.

Ik heb mijn moeder verteld over mijn man, vrijwel direct na de eerste ontmoeting. Vriendinnen ook, in volgorde van wanneer ik ze sprak. Maar ik was dan ook wel zo zeker dat dit 'voor het echt' ging zijn, dat ik voor het eerst hardop zei tegen een kennis dat ik vermoedde dat ik met hem ging trouwen twee maanden na onze ontmoeting, en toen woonden we toch al ruim een maand praktisch samen. Na anderhalf jaar getrouwd. Ik verspilde geen tijd :p:oops:.

Het ligt na ruim 13 jaar niet in de lijn der verwachting, maar mocht ik weer gaan daten omdat ik weer single ben, dan zou ik er niet meer zo onbevangen en snel kunnen instappen. Kids en meer baggage etc. :cool:.

Evanesco vindt dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vertelde vriendinnen wel altijd over mijn dates en mijn moeder pas toen het een beetje serieus werd.
    Na een aantal weken heb ik het dus wel verteld en bij mijn man idem dito.
    Maar iedereen is anders natuurlijk, 7 weken is nog niet zo lang... zou het pas gek vinden als jullie al maanden iets serieus hebben en niemand weet nog van jouw bestaan.

Evanesco vindt dit leuk.
  9. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Iķ denk dat je met 7 weken dit best wel met naaste vrienden kunt bespreken maar ik kan me ook voorstellen dat je dit niet direct aan je 'date' verteld. Ouders/familie pas nadat het serieuzer wordt denk ik.

Evanesco vindt dit leuk.
  10. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Meestal leer je elkaar echt een beetje kennen na drie maanden. Dan is het een mooi moment om elkaar voor te stellen bij de families. Je bent dan denk ik meer op een punt dat je misschien serieus verder wil samen.
    7 weken is nog niet zo lang vind ik. Zou het lekker rustig aan doen hoor

Evanesco vindt dit leuk.
  11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier na een maand of 6 kennis gemaakt met zijn vader en na 9 maanden heb ik hem kennis laten maken met mijn kinderen.

Hij heeft toen het serieuzer werd wel verteld dat hij een toekomst met mij zag. Maar dat was zeker een maand of 3 later

Evanesco vindt dit leuk.
  12. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Misschien praat hij wel over jou maar durft hij dat niet tegen jou te zeggen?

Dat was hier het geval:roflmao: zelf heb ik zijn ouders pas na 5 maanden ontmoet. Na 4 maanden kwam ik er achter dat zijn ouders zowat alles wisten:p

Evanesco vindt dit leuk.
  13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik denk dat ik het na ruim een half jaar heb verteld en elkaar pas na 1 jaar aan elkaars kinderen en familie hebben voorgesteld. Dit hebben we wel heel bewust gedaan hoor ivm de kinderen. We wilden graag afwachten hoe e.e.a zou voelen nadat de hevigste verliefdheid voorbij was. Maar geen idee wat normaal is, denk ook niet dat daar echt een tijd voor staat?

Evanesco vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Joh mannen zijn ook niet zulke praters. Mijn man was ook niet heel vlot met vertellen aan zijn ouders destijds, was ik ook nog een soort beledigd over hihi ( ik was 20)

Evanesco vindt dit leuk.
  15. Evanesco

Ik heb het hem gevraagd en hij zei zelf nog niks gezegd te hebben.

Hij sport 2x in de week met zijn broer, wie weet heeft hij wel iets gezegd maar wil hier niet voor uit komen.

Het maakt ook niet uit. Het is prima zo.
    Ik was gewoon benieuwd wat hier "normaal" in is.

Ik heb zelf kinderen. Het zal nog een hele poos duren voordat hij deze zal zien. Ik heb zelf ook nog niets tegen familie gezegd. Dus doe i.p. hetzelfde

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben ook geen goed voorbeeld.
    Mijn vriend woonde al bij ons voordat wij een relatie kregen:roflmao:
    Zijn ouders heb ik door destijds geen contact pas ruim een jaar later leren kennen.

Ik vind 7 weken echt niet gek.

Evanesco vindt dit leuk.
  17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier na een maand of 4 dat ik überhaupt iemand wat vertelde, dus je hebt nog even te gaan. Ik ben niet zo'n prater.

18. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik zelf wachtte ook lang met vertellen. Er zijn verschillende mannen gepasseerd waar niemand weet van heeft:oops: ook waar ik langer dan 7 weken mee aan het daten was.
    En de man met wie ik getrouwd ben die woonde eigenlijk al bij me in voordat ik zijn ouders ontmoete en hij de mijne. Die eerste ontmoeting met onze ouders heeft zeker wel 5 maanden geduurd na onze eerste date. We hebben het niet lang daarvoor aan onze ouders verteld. Daarvoor wel een aantal vrienden verteld, maar ook laat pas.

19. Evanesco

Bedankt voor jullie reacties.

Wat maakt verliefd zijn me toch onzeker.

Het ene moment voel ik me veilig bij hem, het andere moment komen er "wat als" gedachten in mijn hoofd.

Aaaaaah. Om gek van te worden :oops::roflmao:

Deel Deze Pagina