zo moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo dames ik ben nu 17 weken en 1 dag zwanger en mijn energie niveau staat nog op een laag pitje is dit normaal?


    ff een rare vraag:
    ook vroeg ik me het volgende af: als ik erg moet plassen en ik ga naar de wc dan is de urine straal niet echt krachtig terwijl ik wel erg moet. voor de zwangerschap had ik dit niet. weet iemand waar dit mee te maken heeft?
     
  2. Ik ben alweer 33 weken moe. Helaas valt dat onder pech hebben zei mijn gyn. Rusten als je moe bent is het belangrijkste, meer kun je er niet aan doen. Je kan vragen of ze een keertje je ijzer prikken. Als die laag is kun je je ook moe voelen.

    Hoe dat zit met je straal weet ik niet. Heb alleen dat als m'n blaas niet zo vol is, de straal dan ook minder krachtig is. Zit er minder druk achter.
     
  3. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Volgens mij ben je sowieso sneller moe als je zwanger bent. Baby vraagt veel van je lichaam! Ik ben ook veel moe en moet 's middags even m'n ogen dichtdoen anders val ik om! Toch hoor ik ook wel dat dat rond de 16e week beter wordt, dus tja..

    En dat plassen denk ik dat dat komt omdat je spieren wat slapper worden maar dat bedenk ik zomaar dus kan best zijn dat het niet klopt :)
     
  4. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik moet komende maandag naar de vk en dan vraag ik een of ze mij hb kan prikken. want het is soms zo erg dat als ik s'morgens opstaat 2 uur erna weer naar bed kan. als ik er tijd voor heb dan ga ik ook ff liggen.
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn urine straal is ook niet super krachtig , maak me er ook geen zorgen over dan blijf ik wel ff langer op die pot zitten.

    als ze mij hadden verteld in het begin van de zwangerschap dat ik erg moe zou zijn dan had ik een winterslaap van een paar maanden gedaan.
    als ik erg moe ben ga ik ff op bed liggen en vaak slaap ik dan een uurtje.
    en als ik op me werk ben en heb een inzinking dan neem ik 1 dextro energie snoepje en dan gaat het vaak daarna wel weer ff.
    gewoon toegeven aan je vermoeidheid en dan gaan rusten als het mogelijk is natuurlijk.
     
  6. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ben nog steeds doodmoe, ging tussen week 19 en nu goed ook omdat k niet hoefde te werken. Nu werk ik weer maar ga dus om 20.00 al naar bed. ik heb gewoon geen leven meer naast mijn werk
     
  7. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier is het ook nog niet minder met de vermoeid heid! Als ik uit mijn werk kom slaap ik een uur en 's avonds er weer op tijd in.
    Op het werk loop ik heel de dag te gapen. Ik probeer me er dan wel een beetje overheen te zetten voor zover dat lukt.

    Ik heb trouwens precies hetzelfde met plassen, zolang het niet pijn doet of ik meot elk uur ofzo maak ik me geen zorgen.
     
  8. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    ik ben overdag de hele dag moe en als het bedtijd word krijg ik opeens energie heel vreemd ken dan niet slapen en ben dan overdag weer doodmoe bleh
     
  9. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde - heel snel moe en vooral lekker gezellig vroeg naar bed. Nu nog vakantie (onderwijs) maar moet bijna weer beginnen ... ben benieuwd. Mijn advies: gewoon toegeven aan je vermoeidheid en lekker een middagdutje (of 2) doen!

    Ook slappe straal met plassen. Ik denk dat het komt doordat je baarmoeder op je blaas drukt, je denkt megaplas, maar is maar een pisbeetje ... (wel opletten voor blaasontsteking, bij twijfel altijd even in potje plassen)
     
  10. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt meiden voor jullie reacties.
     
  11. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoorde als tip voor goed uitplassen dat je je bekken tijdens het plassen kunt kantelen, zodat je blaas als het waren ook aan alle kanten goed leeg kan lopen. Of je kunt aan het einde van je plas even gaan staan en dan weer gaan zitten; kijken of er dan nog wat komt....

    Lekker plassen, he? ;)
     
  12. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    De ergste vermoeidheid is wel weg... Maar ik wordt wel sneller moe. Tja ik denk maar zo moet er wat voor over hebben...

    Dat plassen heb ik ook schijnt erbij te horen. Ga dus maar gewoon elke keer!
     

Deel Deze Pagina