Hallo, Eerst en vooral mijn excuses om jullie alweer te storen met mijn vragen. Deze tweede zwangerschap is helemaal anders en onzekerder dan mijn eerste en weel door bruinverlies. Even alles op een rijtje: Op 3 september voor de eerste keer bruin slijmverlies. Dit hield een aantal dagen aan. Op 9 september een echo gehad met kloppend hartje! Daarna nog af en toe last van bruin slijmverlies. Meestal is dat maar een heel klein beetje, meestal wit of doorzichtig, soms geel soms groen en dan af en toe lichtbruin tot bruin slijmverlies. Op 25 september even rood bij afvegen. Onmiddellijk echo gekregen, mooi kloppend hartje. Daarna niks meer. Alleen op maandag 28 september één keer bruin slijmverlies bij afvegen. Op 30 september echo gehad: hartje klopte mooi, beebje goed gegroeid en beweegde heel mooi. Dit weekend heb ik door omstandigheden heel veel (veel te veel) gewandeld. Zondagavond dan ook wat geel/bruin slijmverlies. En nu nog steeds af en toe bruin slijmverlies. Dit slijmverlies gaat meestal gepaard met wat buikpijn (ik veronderstel bandenpijn?). De gyn zei vorige keer dat alles er echt goed uitzag. Maar heb toch nog steeds schrik met dat bruinachtige slijmverlies? Of kan dit gepaard gaan met het uitzetten van de baarmoeder? Nogmaals enorme dank voor uw reactie. Arka
hoi Arka, ik snap je onzekerheid maar je hoeft je geen zorgen te maken. bruinverlies en meer afscheiding horen erbij. Zolang je niet veel helderrood bloedverlies hebt in combinatie met krampen hoef je je geen zorgen te maken. Mirjam
Enorm bedankt, alweer, voor je geruststellende reactie. Ik ben ondertussen een dikke 2,5 jaar lid en ik wil bij deze toch eens onderstrepen hoeveel steun ik al heb gehad aan dit forum. Onzekerheden bij zwanger worden, zwanger zijn, mama worden, mama zijn kunnen hier gedeeld worden met anderen én dan zijn er ook nog een professionelen die zo snel op onze vragen antwoorden, ongelooflijk! Bij deze een grote dankjewel, uit de grond van mijn hart! Groeten, Arka