Bij mijn buurvrouw gaat het nog een stapje verder. Ze hebben al meerdere malen voor de deur gestaan. Ze doet dan niet open, maar elke keer laat ze een briefje achter. Ze heeft al eens gebeld en der voicemail ingesproken. Die mensen krijgen ook betaalt per ingevulde enquete. Als ze je op deze manier niet kunnen bereiken zijn er zelfs gevallen dat ze mensen uit het gezin of als student bijvoorbeeld huisgenoten gaan lastigvallen. Vreselijk
Nou sorry maar ik weiger om aan doe onzin mee te doen. Als ik niets in wil vullen dan vul ik niets in. En als ze dan bellen dan vraag ik of ik niet duidelijk genoeg ben geweest met hoe ik er over dacht door het meteen in de kliko te gooien. Vraag ook meteen of ze me niet verder lastig willen vallen. Ben verdorie niets verplicht zeg dag.
Waarom geef je niet gewoon aan, dat je niet mee wil werken? Als je die dingen in de klliko gooit, komt die boodschap niet aan. En al helemaal niet, als je telefonisch gewoon meedoet.
Dat lijkt me héél onwaarschijnlijk en ik denk dat die meneer misschien een beetje paranoïde is.... Heb je een link naar dat forum/dat topic?
Dat is dan ook gewoon dom. Waarom niet gewoon open doen en zeggen dat je nu de in de toekomst niet mee wil werken aan die onderzoeken? Nee, dat is niet duidelijk, want ze speuren niet de kliko's van mensen na, om te kijken of hun enquête daar toevallig in is gegooid Ze kunnen toch niet ruiken, of je het bewist hebt weggegooid, of per ongeluk, of dat het niet is aangekomen, of ergens vergeten onderaan een grote stapel ligt? Ik vind de toon van veel reacties hier echt een zeer duidelijk teken van het gebrek aan inzicht en/of inlevingsvermogen. Die mensen doen ook gewoon hun werk en om dan meteen een grote mond te krijgen... Ja, als je herhaaldelijk expliciet hebt aangegeven niet mee te willen werken en dezelfde persoon blijft je lastig vallen, dan snap ik het. Maar ik lees hier, dat er niet eens de moeite wordt gedaan om op een normale manier aan te geven niet mee te willen doen!
Want ze is bang dat ze haar met cijfertjes gaan bekogelen? Nee sorry, maar ik vind het echt dom. Hoe kunnen die mensen nou weten dat ze niet wil? Die denken gewoon dat ze niet thuis is, en proberen dan een andere keer nog eens...
Ik weet niet meer precies op wat ik had gezocht, maar het was op het Fok forum in ieder geval Kwam er via Google. En zo te lezen hebben meer mensen er last van. Ik vind het al een hele prestatie dat ik de telefoon überhaupt durfde op te nemen (maar anoniem is ook vaak UWV) en ik ging eraan twijfelen of het nu verplicht was of niet omdat ze het nu op deze manier probeerden. Ik vind het doodeng om te bellen en dus al helemaal om een confrontatie aan te gaan. Vind gewoon dat ze ver gaan voor een domme vragenlijst en daarom ook de vraag of andere mensen dit ook zo hebben gehad .
whahahaah hier ook brief gehad eerst nog vol goede moed begonnen maar na 600 keer hetzelfde en vele te veel tijd eraan en vragen waarvan ik dacht dat wil ik niet delen. Weggeflikkerd, weer een brief gehad, weer een brief gehad. Deden er niets mee. Eergisteren de deurbel stonden ze voor de deur ja we komen de enquete met u invullen. Komt het u nu uit. Ik zeg wat denkt u zelf kwart over 5 in de middag? Ik zeg maar het is toch niet verlicht nee, ik zo en dezelfde vragen als online ja klopt ik zo geen interesse. Ow nou dan ha ik maar weer. Als het goed is nu voorlopig geen vragen meer.
Nee klopt wel cbs ben je als bedrijf "verplicht" om aan mee te doen. En dat zijn belachelijke onderzoeken zei manlief hier gisteren de laatste keer hebben ze er 3 uur over gedaan met 2 man vertelde die.
Wat voor enquetes zijn dit dan precies? Hoezo is een bedrijf verplicht een enquete in te vullen? Maar goed als ze een enquete opsturen naar iemand, kan ik me op zijn hoogst nog indenken een herrinneringsbrief te sturen als ze niks terug ontvangen hebben. Maar mensen bellen en zelfs langsgaan? Belachelijk. Ik ga ervanuit dat mensen deze enquetes krijgen zonder dat ze erom vragen? Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft zoeits in te vullen. Om mensen dan zo te gaan 'stalken'. Denk dat ze er dan niet veel mensen bijkrijgen die uberhaupt nog wat voor ze in wil vullen.
Waarom geef je niet gewoon even aan da je niet mee wilt doen? Er wordt je een vraag gesteld maar je vertikt het om antwoord te geven. Dan is het toch logisch dat die vraag herhaald wordt? Als je gewoon zegt "Nee, bedankt." dan ben je er klaar mee. Heb jij er verder geen last meer van en ik vnd het richting hun ook wel zo netjes als je even normaal antwoord geeft.
Lifelines is medisch! Dat is een groot onderzoek in de noordelijke drie provincies. Dit si een mega-langlopend project waarbij ze minstens 50.000 mensen willen volgen. Oa om uit te vinden waarom bepaalde mensen bepaalde ziekten wel krijgen en anderen juist weer niet. Hiervoor krijg je een uitnodiging om mee te doen, doe je mee dan moet je in eerste instantie twee of drie grote vragenlijsten invullen. Verder een intake waarbij je een hartfilmpje krijgt, bloeddruk enzo en bij de tweede intake moet je nuchter zijn omdat ze dan ook bloed afnemen en je moet 24 uur urine verzamelen. Daarna is het jaarlijks een vragenlijst invullen en eens per vijf jaar weer een "groot" onderzoek.
Hebben het ook gehad en ook een poging gedaan om mee te doen aan boodschappen vanaf 20 euro te noteren, maar dat is niet gelukt. Life-lines vind ik geen stalkers hoor. Me man doet mee en ik nog niet.. Als ik wil kan ik me ZELF opgeven en ze stalken niet naar me. En vind het wel een goed iets. Het is medische en zo kan er onderzocht worden naar de ziektes enz.. Volgens mij is het paar weken terug dit ook in het nieuws geweest..
Als ik geen zin heb om ergens aan mee te werken dan zeg ik dat gewoon. Eerst vriendelijk maar als ze drammen dan word ik minder vriendelijk. Afgelopen jaartjes door mijn werk veel telefoon ervaring opgedaan dus dat scheelt De heren/dames die de enquete afnemen hebben een training gehad om mensen om te praten en weten dus precies hoe ze een gevoelige snaar denken te kunnen raken. Gewoon volhouden en afwimpelen. En als niks werkt gewoon de verbinding verbreken, makkelijk zat Bovenstaand geldt ook voor verkopers van welke rommel dan ook
Ik kreeg een aantal jaren geleden een brief van het cbs met de mededeling dat er iemand langs zou komen voor een enquete. Moest erg veel moeite doen om te achterhalen hoe ik kon laten weten hier geen behoefte aan te hebben. Dat vond ik zo belachelijk dat ik er niet achteraan ben gegaan en het er op aan heb laten komen, dus de beste man stond toen voor niks voor m'n deur. Heb hem vriendelijk doch duidelijk medegedeeld dat ik niet mee wenste te werken en hij niet voor niks had hoeven komen als in die brief gewoon duidelijk had gestaan waar ik dit had kunnen melden. Nooit meer wat van gehoord. Argument dat het het CBS is en je toch eigenlijk wel min of meer verplicht bent om mee te werken omdat het zo belangrijk is...........niet als het op deze manier gaat, vragen staat vrij, maar dit was geen vraag, dit was een mededeling. Sorry dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres, met een andere formulering/benadering had ik misschien wel meegewerkt. al vind ik het best wel een inbreuk op m'n privacy, iemand die me in m'n eigen huis het hemd van het lijf komt vragen, stuur dan een vragenlijst dan kan ik zelf beoordelen of ik dat wel of niet wil beantwoorden.
Dat heet hier een census, net iets als wat normaal in NL de GBA bijhoudt. Ik had echt de hoorn erop geknalt, ik vertel helemaal niemand niks aan de telefoon. En ook niet via de post. De volgende keer mag je rustig zeggen dat je nergens toe gedwongen wordt, en vooral als iemand je via de telefoon intimideert om het in te vullen mag je gerust zeggen, praat je tegen iedereen zo?
En waar staat dat ik dat verplicht ben dan? En wat willen ze gaan doen als ik niet die enquete terug stuur dan? Kreeg enkele weken geleden een brief van het uwv, er was iemand die onderzoek deed naar bezwaarprocedures nav een verklaring van de uwv-arts. Ik heb de boel de container ingemieterd, heb ik geen zin in, ongevraagde enquetes bovendien heb ik geen eens bezwaar ingediend. Stond bij dat t anoniem was. Vorige week een herrineringsbrief, dat ik de enquete nog even moest opsturen. Anoniem, jaja, amahoela!