Omdat onze dochter van 6,5 week veel spuugt, dikken we haar voeding in met Nutriton. Nu krijgt ze daar behoorlijk wat krampjes van dus heb op aanraden van mede-forummers nu puur johannesbroodpitmeel aangeschaft. Hoe doseer ik dit? Op een fles van 120 cc deden we een maatschepje met een bergje Nutriton. Hoe verhoudt dit zich tot het pure spul, minder van doen dan? En kan ik er gewoon in 1 keer op overgaan of moet ik eerst de Nutriton afbouwen en dan het pure spul langzaamaan toevoegen?
Je kan gewoon in 1x overgaan. Niet net zoveel gebruiken als nutriton, nutriton bevat 30% johannesbroodpitmeel en pure is uhmm puur, dus 100%. Het is dus even opnieuw uitvogelen hoeveel. Ik heb een 2 glazen warm water met dezelfde hoeveelheid als de voeding gepakt en in 1 nutriton gedaan en in de ander puur johannesbroodpitmeel. En dan telkens een beetje erbij voor te kijken wat het doet.
Pure johannesbroodpitmeel koopje bij een reform/natuurwinkel. Wat ik weet is dat de meeste er beter op reageren omdat er geen toevoegingen in zitten. Maar hoe jouw kindje reageert is natuurlijk niet te voorspellen
ik ben in 1x overgestapt. Het is even zoeken met de hoeveelheid. ik heb wel gewoon het schepje van de nutriton gebruikt, maar waar ik daarmee ruim 3 schepjes nodig had op 150 cc, gebruik ik een half schepje pure johannesbroodpitmeel op een fles van 180 cc. En nu hij ouder is nog minder. Ik ben gewoon begonnen met 1 schepje pure johannesbroodpitmeel op de fles en gaan kijken, is het teveel, is het te weinig enzovoorts.
Wij zijn er na 3 dagen mee gestopt en weer terug gegaan op Nutriton...Wat een zooi is dat pure spul! Ze dronk de fles nauwelijks meer, leek wel alsof ze het vies vond..