CD 20, nog geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Waauwww dat helpt echt ! Zeker omdat het precies 29 is... Net even opgezocht. Dat betekent dat als ik twee kilo (!!!) afval, ik alweer beter zit... Okay. Bij deze; eerste minidoeltje: -2 kilo :)

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Hoi Pancakes,

Wat vervelend dat je nu nog steeds in onzekerheid verkeerd. Ik weet nog van je topic dat je eindelijk een eisprong had, je was zo blij. Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus!

Over het afvallen: Wat bij mij heel erg geholpen heeft in het verleden, ik wilde toen 5 kg afvallen om op een gezond BMI te komen, ben er toen 7 afgevallen... Ik ben 6x per dag gaan eten, maar kleine hoeveelheden. Alleen wat in twee handen past, was de maat. Dit heeft bij mij enorm geholpen. En dan ook gezond he. Mager vlees, zo weinig mogelijk suiker. Succes meid.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat mij toen geholpen heeft om van een cyclus van 117 naar 30/35 te gaan was rondjes lopen.
    Eerst kleine stukjes en later behoorlijk wat km. Ben toen 40 kilo kwijtgeraakt.
    Dus als extraatje zou je dat ook kunnen proberen...ook goed voor als je straks zwanger bent.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Het is ook een heerlijk mannetje hoor! Slaapt op dit moment al 3 uur en een kwartier. Ik denk dat hij gewoon erg moe was waardoor hij wat mopperig was.
    Het is prachtig om een kleintje te hebben. maar die komt er bij jou ook wel hoor.
    Ik had het 'geluk' dat ik al was gestopt met de pil voordat ik zwanger wilde raken. In november 2012 gestopt en toen in mei 2014 was er pas de zwangerschapswens. Dus had het ontpillen al gehad. Ik ga dus ook noooooit meer aan de pil!

Ik heb vaak overdag al mijn zoontje slaapt dat ik dan los ga. Zo frustrerend. Gelukkig motiveert hij mij wel om daar tussenin gezond te eten. Want ik wil dat hij ook gezond eet. Dus lekker fruit enzo. Maar we gaan ervoor!!

5. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik ga op 11 mei naar Bonaire en ik heb mezelf nu als doel gesteld dat ik dan die eerste vijf kilo kwijt ben. Dat moet te doen zijn! In drie maanden tijd!

@Pitahaya, je bent zo'n lieverd. Zo makkelijk als jij zegt "die komt er bij jou ook wel hoor" - zorgt er gewoon voor dat er bij mij een soort last van m'n schouders valt. De wens is zo groot. Waar ik er vorig jaar nog helemaal niet zo erg mee bezig was, heb ik nu bijna moeite om aan iets anders te denken. Supermaf...

Wat heerlijk dat je zoontje al zo lekker lang ligt te pitten. Dan issie vanavond vast weer gewoon gezellig en zoet! Heerlijk!

Hoe is t nu verder met jouw cyclus trouwens? Jij al een ei in zicht? xD

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heel veel succes Pancakes!
    En Bonaire......wat een heerlijk vooruitzicht!

7. Pitahaya

Nee, ik heb weer een nep ei gehad. Nod is 12 februari maar weet zeker dat ik niet zwanger ben.
    Heb al mijn hoop op de volgende ronde gevestigd.

8. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Ik ken je gevoel! Kijk maar eens naar me handtekening. Het is erg frustrerend en bij mij begint me cyclus nu eindelijk een beetje normaal.te worden vorige maand 34 en deze mand wordt 28 of 29 dagen. Het heeft bij mij dan ook meer dan een jaar geduurd. Hoop dat dat voor jou niet het geval is!

BTW houd je er rekening mee dat je nu niet zwanger kan worden als je naar bonaire gaat en ook als je terug komt 2 maanden veilig moet vrijen!

9. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mijn cyclussen zijn ook langer dan 'normaal', ik werd ook altijd zenuwachtig als mijn eisprong de 20e dag nog niet was gevonden. 1x was het dag 20, cyclus daarna weer dag 24. Dus hou moed en blijf testen.
    Succes met het afvallen!! Mooi doel.

10. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hey meid, super goed van je dat je je bezig houd met afvallen, ook lekkere afleiding. Ik zou met je mee moeten doen ;).

Ik snap je frustratie wel. Heb ook flink door moeten pakken met ovulatietesten deze maand. Gehoopt dat op cd 20 mn ei zou komen maar dat bleek uiteindelijk pas op cd 31 te gebeuren. Wat is geduld dan toch moeilijk!

En dan is het denk ik idd maar beter om je bezig te houden met dat wat je wel kunt controleren en dat is dan bijvoorbeeld afvallen ;)

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier bij 1ste x proberen zwanger worden ook lange cyclussen ! 49 - 37 - zwanger

2de ronde ei op dag 25, 3de ronde op dag 30. Heel frustrerend zo laat, ik vond mijn ei wel goed via ovulatietesten. En in ronde 3 was ik zwanger, dus een laat ei is niet altijd nadelig.

Maar lijkt me idd niet leuk als je enkele dagen niet test, dat je denkt dat je ei dan net geweest is!

12. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Huh? Waarom niet? Als ik nu zwanger zou raken kan ik in mei toch nog prima vliegen? Ik heb het expres gegoogled...

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat Brinsa op het zika virus doelt pancakes...

14. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Oh ik heb t gegoogled en ik lees het. Nou als ik voor die tijd zwanger raak kijken we wel of we het kunnen annuleren. Die wens is te groot... en als we daar zijn gewoon maar proberen te zorgen dat we niet besmet worden :-D we hebben vrienden die er gewoond hebben die ons tips hebben gegeven voor een spray die alle muggen weert. Voorlopig geen eisprong te bekennen :-D

15. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Annuleren zou kunnen maar ik zou goed informeren. Verder zou ik het risico niet lopen je weet namelijk niet of je besmet bent want niet iedereen wordt ziek en ze testen je ook niet zomaar in Nederland.
    Het is erger dan je denkt ik ben zelf net terug van 4 weken curaçao en er wordt daar heel erg gewaarschuwd op tv op de radio in de apotheek. Er zijn sterke sprays maar nog steeds kan je geprikt worden. Wij twijfelden ook maar hebben besloten te gaan en daarna gewoon 2 maanden te wachten. Wij hebben zelfs onze verhuis plannen naar curaçao moeten uitstellen tot na dat ik een kindje heb. Je moet het zelf weten maar ik zou er niet van uitgaan als je daar bent dat je het misschien niet hebt omdat je niks merkt.

En ook die sterke sprays zijn erg sterk en dus ook niet goed voor je natuurlijk dus pas daar mee op.

Bedoel het alleen maar goed hé. Probeer je te waarschuwen en te informeren. Als je nog vragen hebt stuur maar een pb

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    He nee he, had zo gehoopt dat je nu een mooie cyclus zou hebben. :( Wat goed van je dat je gaat afvallen, zet 'm op meid! Gaat je zeker lukken. :)

17. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Lieve Brinsa, enorm bedankt voor je berichten m.b.t. het zika-virus. Ik weet absoluut dat je het lief bedoelt hoor! Zou niet eens weten hoe je het anders kon bedoelen...

Heb er wel een beetje van wakker gelegen, maar heb vanochtend besloten om het van me af te zetten. Er is nu in mijn hoofd gewoon een ongelooflijke massa om me zorgen over te maken en voorlopig is mijn cyclus toch nog niet op de rit. Ik heb wel KLM al getweet in een DM en onze vluchten zijn wijzigbaar. Wel €150 omboekkosten, maar als ik zwanger zou zijn, gaat de vlucht gewoon ergens anders heen. Ook ons appartement is gratis te annuleren tot een paar dagen voor aankomst.

Als we daar zijn, ga ik gewoon goed sprayen, dichte schoenen aantrekken, als we fietsen een lange broek en dan op hoop van zegen. Ik vind het zo zonde om het dan niet te proberen... Het schijnt ook dat als je wel zika hebt, je al tussen 7 en 12 dagen last krijgt. Als ik na twee weken (en dus weer terug in NL) nergens last van heb, gaan we er gewoon voor hoor. Mocht ik wel last hebben, dan gaan we uiteraard twee maanden op non actief, hehehe

Dan: Ja jongens, vandaag is de dag. Ik heb me vanmorgen gewogen, schrok me een hoedje, bmi bleek nog 0.2 hoger. Dus handtekening aangepast!

Ontbijt:
    - 200 Gram Optimel Yoghurt Aardbei
    - 20 Gram Basic Muesli

18. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    Het was helemaal niet me bedoeling om je van slag te maken hoor :) maar wil je gewoon goed waarschuwen dat is wel zo eerlijk namelijk! Maar het is fijn dat alles omgeboekt kan worden dan kan je op het laatste moment nog beslissen mocht het zo zijn.

Ik wil je alleen nog 1 ding op het hart drukken en fan hou ik me zeik kop erover hoor :p . Als je niet ziek wordt of symptomen krijgt wil niet zeggen dat je niet besmet bent. Hou daar rekening mee er was 4 weken geleden een 2 uur lange informatie progamma op tv in curaçao waar ze ook weer duidelijk dat zeiden. Volgens mij krijgt maar 1 op de 12 symptomen of wordt echt ziek.

Nou nu ben ik klaar hoor.

Even wat anders dst je nog geen of helemaal geen positieve ovulatie test hebt gehad hoeft niet te zeggen dat je nog geen of geen eisprong hebt gehad dus ik zou me daar noet te veel aan vast pingen. Waarom ga je niet temperaturen de volgende cyclus?. En heb je trouwens voor je afgelopen menstruatie iets gemerkt? Pijnlijke borsten of misselijk? Ik kon mijn eisprong ook nooit vinden met testen maar ik weet dat me eisprong is geweest vanaf het moment dat mijn borsten pijn doen. Precies 2 weken daarna breekt het door. Misschien handig oom wat dingen te gaan opschrijven wat en wanneer je iets voelt.

19. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Thanks Brinsa, ik waardeer je zorgen! Zijn er ook cijfers over hoeveel mensen hiermee besmet raken?

Over je vraag mbt de eisprong: vorige keer (dat is volgens mij mijn enige tot nu toe) kreeg ik dus suuuperveel afscheiding en een paar dagen later had ik een knaltest, verder nergens last van, behalve een wat trekkerig gevoel. Geen pijn hoor, ik voelde alleen wel dat er eea gebeurde. Dat heb ik nu ook nog niet gehad.

Ik heb nog niets gevoeld. Pijnlijke borsten heb ik nooit, volgens mij heb ik daar geen zenuwen (grapje - hehe) dus dat zou ik wel merken...

Maar thanks voor je tip. Ik ga het zeker in de gaten houden. Ik vind temperaturen wel een beetje een dingetje hoor, dan moet je er ih weekend ook vroeg uit en ik ben zo iemand die daarna niet meer kan slapen...

20. Pitahaya

Nou kom ik mij er weer mee bemoeien, maar weet je wat er allemaal in jou eten zit?

- 200 Gram Optimel Yoghurt Aardbei

Hier zitten allerlei zoetstoffen in, wat eigenlijk nog slechter is dan 'gewone' suiker. Waarom niet gewoon volle kwark of volle yoghurt?

- 20 Gram Basic Muesli

Check hier ook eens de verpakking om te kijken wat er in zit. Waarschijnlijk ook een dot suiker.

Voor je hormoonhuishouding is het belangrijk om zo min mogelijk suikers en zoetstoffen te eten/drinken.
    Suiker; killer van je energie en gezondheid hier nog een artikel, wellicht heb je er wat aan.

Deel Deze Pagina