CD 39 2e ei op komst?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Truus86, Oct 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Truus86

Truus86 Actief lid

Jan 7, 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Hallo meiden
    Ik weet het even niet, mijn cyclus is een zooitje geweest (zie banner) en was de laatste 3 keer redelijk stabiel.. nu zit ik inmiddels op CD 39... Heb op 14/15 September mijn ei gevonden via ovutestjes van Z&K. Dit was in een weekend, de maandag erop kreeg ik roze afscheiding, dit heeft zo een dag of 4 geduurd gepaard met hevige krampen en steken, maar geen bloeding, meer als af en toe een veeg is het niet geweest. Naar de HA geweest, die deed het af als ovulatiebloeding/ovulatiekramp en moest het afwachten of het stopte of aanhield, het stopte dus na 4 dagen, alleen af en toe nog krampjes daarna.
    Weekend van 28/29 was mijn NOD, maar kwam niks, dacht een vaag lijntje te zien die zaterdag maar de testen daarna bleven wit. Afgelopen week bloed geprikt bij de HA om te kijken of er HCG in mijn bloed zat omdat ik na deze rare cyclus met kramp/pijn en roze niet ongesteld werd, deze was negatief (minder dan 1 HCG).
    Nou ben ik zaterdag weer begonnen met ovutestjes om te kijken wat er ging gebeuren, nu vandaag (onderste) dus dit lijntje.. komt er nou opnieuw (zo snel) al een 2e ei aan? Ik snap even helemaal niks meer van mijn lijf....

Attached Files:

2. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hoe lang gebruik je al ovulatie testen, sinds het verwijderen van de spiraal of korter? Begrijpelijk dat je met vraagtekens zit. Het kan zijn dat je een menstruatie overgeslagen hebt, het ei wilde niet springen en dit bij een volgende cyclus wel gaat doen. En aan je ovu testen te zien, kan het goed zijn dat je over een paar dagen (of nog sneller) een positieve ovulatietest hebt...

3. Truus86

Truus86 Actief lid

Jan 7, 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Gebruik vanaf juni ovulatietesten... blijft toch vreemd dat hij de afgelopen cyclus positief was en ik die afscheiding heb gehad... mijn test geeft op de 15e 16e dag van mijn cyclus positief aan.. deze keer ook... wacht het wel af en hou het wel in de gaten.. hopelijk houdt mijn ei zich nog even vast tot vrijdag, dan is mannetje weer thuis

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Twee afzonderlijke eisprongen binnen één cyclus is medisch gezien niet mogelijk, je hormonen houden dat tegen. Een gelijktijdige dubbele eisprong kan wel. Ik denk dat je eerder geen eisprong hebt gehad en dat je cyclus overhoop ligt.

Tevens zie ik hier geen positieve test. De twee lijntjes moeten minstens even donker zijn. Je hebt altijd LH in je lichaam, dus je kunt altijd een streepje hebben. Dat zegt niks over een eisprong.

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Volledig mee eens met Jippie, dit is geen positieve ovulatietest. Niets wijst erop dat er een 2de eitje aankomt (wat inderdaad technisch gezien onmogelijk is).

6. Honeybeeb

Ben ik niet helemaal met jullie eens. Ja dat er sprake is van een tweede ei, is inderdaad niets over te zeggen. Maar je ziet aan de laatste ovutest die inderdaad niet positief is, wel verschil. Deze is een stuk donkerder als de vorige testen aan de foto te zien. Bij mij lopen de testen ook op bij een naderende eisprong, dus ik hoop ook voor truus..

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Toch zegt het niks, want de streep kan morgen weer lichter zijn. Hij is pas positief als de strepen minimaal even donker zijn. Dat kan via oplopende testen zijn, maar hij kan ook ineens vanuit het niets knallen. Je kunt niks anders doen dan afwachten.

8. Honeybeeb

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Wat jij zegt dat kan, maar hoeft niet altijd zo te zijn bij iedereen. Dat wilde ik net met mn verhaal duidelijk maken.

Want bij mij is het zo dat mijn testen altijd oplopen van (standaard) licht tot een knal. Dus nooit van licht naar donker en dan weer licht. Wanneer mn ei eraan komt dan zie ik dat heel goed op de ovulatie test, en zeggen de oplopende testen bij mij wel altijd iets. Hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

9. Truus86

Truus86 Actief lid

Jan 7, 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Ik weet dat deze niet positief is, maar wat ik bedoelde was dat ze inderdaad zoals hierboven is gezegd nu weer oplopen, dat vind ik vreemd (net zoals deze hele cyclus trouwens).
    Heb de 1e keer dat ik testte met die testjes zeker 16 dagen getest, eerste test op cd14 was meteen 2 dikke strepen, omdat ik toen niet wist hoe het werkte heb ik gewoon door getest tot mijn menstruatie op cd30 om te kijken wat er gebeurde. Na die 1e test liep het in 2 dagen af, daarna bleven ze tot mijn menstruatie weer heel licht zonder bijna een lijn te zien... De keren erna met testen ook weer, alleen na de knaller stopte ik na 3 dagen met testen omdat de lijn gewoon bijna weg was.
    Ik weet zeker dat ik het weekend van de 14/15 deze maand mijn ei heb gehad, omdat mijn test knalde toen en ook weer afliep na 2 dagen naar bijna geen lijn. Vanaf dat moment kramp en vanaf de 16e die roze afscheiding en weer negatieve testjes

Misschien staat het er een beetje verkeerd als "2e ei" maar ik snap niet dat ze nu weer oplopen. Waar is de vorige gebleven dan? Ik weet zeker dat hij er is geweest... je moet toch eerst ongesteld worden voor er een nieuw ei komt?

10. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Al een zwangerschapstest geprobeerd?!

11. Truus86

Truus86 Actief lid

Jan 7, 2013
    150
    0
    0
    Thuishulp
    Zie 1e post... al gedaan en bloed bij Ha laten testen. Negatief...

Share This Page