Is het echt of droom ik maar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamba25, Oct 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    1,281
    1
    38
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier want ik lees al een poosje mee, maar wil soms ook zelf echt dingen vragen. Zoals nu dus.
    In augustus ben ik gestopt met de pil. Mijn man en ik willen voor ons eerste kindje gaan. Ik ben direct ongesteld geworden en in de vruchtbare periode (4/9 - 9/9, waarvan6/9 de voorspelde ovulatie zou zijn. Deze heb ik niet gevoeld.) hebben we 4 keer geklust. Om de dag dus. Nu zou ik 22/9 weer ongesteld moeten worden, maar dat is nu (bijna 2 weken verder) nog steeds niet gebeurd.
    In de tussentijd heb ik aparte dingen gevoeld, die ik normaal nooit voel. Ook niet als ik ongesteld moet worden. Bijvoorbeeld steekjes in mijn borsten. Het begon om de beurt een dagje, daarna allebei. Die steekjes voel ik nu niet meer. Ook heb ik zeker drie keer (2 weken na mijn ovulatie) een dag gehad waarbij ik veel witverlies had. Echt veel. Op mijn NOD had ik 's ochtends wel veel menstruatiekrampen, maar er kwam dus niets. Sinds deze week ben ik zo nu en dan misselijk en mijn eetlust lijkt de laatste tijd met de helft verminderd te zijn. Gisterenmiddag ineens hondsberoerd, alsof ik alles eruit zou gooien. Uurtje later: alles weer over. Vanmorgen had ik dat gevoel weer een klein beetje. Toch geven zwangerschapstesten van de kv (niet 2 voor 5) geen +. Behalve dinsdag, toen kreeg ik na 2 minuten een hel dun blauw streepje (goed te zien) en na de twee minuten werd deze steeds vager en breder. Morgenochtend ga ik nog maar eens testen, want ik word echt gek. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Zelfs als ik de pil doorslikte kwam de onttrekkingsbloeding toch. Ik weet wel dat het ontpillen ook eigenaardige symptomen heeft, maar ik wilde ook gewoon wel ff mijn ei kwijt. Ben wel van plan om, als ik over 2 weken nog niet ongi ben, naar de huisarts te gaan.
    Jullie enige ervaring/suggesties??

2. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

Sep 28, 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Even een clearblue test doen met indicator dan weet je het zeker! De winkels zijn nog open ;) Het klinkt hoopvol iig! Ik ben benieuwd.... Succes! En laat het even weten..... Grtz

3. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

Jun 27, 2012
    1,121
    0
    36
    Meid het enige wat ik je kan adviseren is weer te testen. Mischien kan je dit keer wel kv 2v5 gebruiken of Cb. Ik zelf persoonlijk al 100x getest. Grote kans dat je zwanger bent miss maakt je lichaam weinig hcg aan. Of je bent nog aan t ontpillen. Ik hoop voor je dat zwanger bent.

4. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

:D Jemig wat spannend zeg!!! Ik zie alleen maar positieve dingen in je verhaal, ik zou zeker nog een test doen!! Veel succes en ik ga het volgen!!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent in augustus gestopt met de pil.
    Direct ongesteld geworden, maar dat was waarschijnlijk nog de bloeding zoals je die altijd hebt in de stopweek?

Of heb je je eerste echte menstruatie na pilbloeding ook al gehad?

Persoonlijk denk ik dat je lichaam weer op gang moet komen na het stoppen met de pil.

Helaas kun je na het stoppen van de pil niet direct ervan uitgaan dat je meteen een keurige cyclus hebt van 28 dagen. Sommigen hebben zelfs een eerste cyclus van 40 dagen of langer.

Van over tijd zijn kun je dan ook niet echt spreken.

En je kunt beter ook niet naar een calculator gaan op internet om je eisprong te bepalen. Internet kan niet in jouw lichaam kijken. Zo'n calculator gaat uit van gemiddelden. Jouw eisprong en vruchtbare dagen kunnen dus veel eerder of later zijn en dan klus je de mooi op de verkeerde momenten.

Dan kun je beter ovulatietestjes gebruiken.

Voor nu denk ik dat je lichaam nog op gang moet komen. Dat je je eisprong wellicht nog niet eens gehad hebt of veel later.

Gewoon lekker door blijven klussen en af en toe een zwangerschapstestje doen.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik sluit me bij be happy aan..
    maar een testje geeft je duidelijkheid he?
    ontpillen kan heel lang duren, heeft bij mij ongeveer 8 / 9 maanden geduurd voor ik een normale cyclus had.... (ben vier jaar geleden gestopt, niet vanwege kinderwens)

7. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

Ik had dezelfde klachten bij het ontpillen alleen mijn menstruatie was vrij regelmatig (31-33-29)
    Voor de zekerheid zou ik een CB digitale test doen, ben heel benieuwd

8. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    1,281
    1
    38
    Ik kan die 2v5 helemaal niet vinden! Heb er nu 2 voor 9,95 :( Maar om nu iedere keer zoveel eraan uit te geven... Denk dat ik maar van die merkloze op internet ga bestellen: Ovulatietesten en zwangerschapstesten - 123zwangerschapstest ofzo. Iemand ervaring mee?

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    1,281
    1
    38
    Maar dat betekent dus ook dat wat ik bij sommigen lees over dat het na 6 maanden pas komt, dat je ook zes maanden lang eigenlijk niet zwanger kan worden. Want niet ongesteld = geen ei. Toch?

10. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    1,281
    1
    38
    Heb trouwens ook last van rommelende darmen. Zelfs mijn man valt het op wat een oerkreten mijn buik soms maakt

11. RomyM

RomyM Actief lid

Jul 13, 2012
    217
    0
    0
    NULL
    Hoi svv, het klinkt hoopvol, maar kan ook echt ontpillen zijn. Ik ben pas in juli gestopt en heb sindsdien allemaal klachten voor mijn NOD die wijzen op zwangerschap. Maar helaas.
    Hopen dat het voor jou wel positief hoor! Laat je het weten?

12. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    Ik hoop voor je dat je zwagner bent.
    je lichaam doet nu allemaal dingen die je waarschijnlijk eerst niet had.

Maar ik ben net als RomyM in juli gestopt met de pil en ik voel nu ook allemaal dingen die ik eerst niet had. Ik heb bijv: al de hele week last van mijn borsten en af en toe echt misselijk en buikpijn. Van die kwaaltje waar je van gaat twijfelen.

13. Joy2

Joy2 Niet meer actief

hier sluit ik me volledig bij aan, mijn eerste echte cyclus na pilstop was 67 dagen en nu we bezig zijn voor een tweede is hij na de pilstop 52 dagen geweest, lichaam moet zichzelf echt weer op de rails zetten hoe rot het ook is

edit na die 2 lange cyclussen nette cyclussen van 30

14. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Na ontpillen (9 jaar pil gehad, waarvan meestal zonder stopweken) was mijn eerste cyclus 42 dagen. toen kon ik niet klussen omdat ik weg was tijdens mijn vruchtbare dagen (achteraf gezien). tweede cyclus ZWANGER! maar ik besef dat wij veel geluk hebben! Ik hoor genoeg verhalen dat het heel lang duurt het ontpillen. Vandaar dat ik ook verhalen hoor dat de dokter het eerste half jaar na ontpillen niks doet als je niet ongesteld wordt, gewoonweg omdat dit bij ontpillen kan horen. Ik wens je heel veel succes, en hopelijk heb ej snel een wondertje in je buik!

15. Pinda83

Pinda83 Actief lid

Nov 10, 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

Ik ben gestopt met de pil in juli 2010, en pas eind september 2010 werd ik weer ongi. Daarna kwamen de cycli wel wat op gang, maar duurde het vijf rondes voordat ik zwanger was. En dit is nog supersnel ook (daar waren wij ook ontzettend blij mee)! Ik denk dat je even geduld moet hebben, of de Kruidvat test moet halen (2voor5) De klachten die je beschrijft, had ik ook tijdens de ontpilperiode. Ik dacht steeds dat ik zwanger was, gek werd ik ervan!

Maar ja, ieder lichaam is anders en wie weet ben jij gewoon hartstikke zwanger!! Ik hoop het voor je!

Suuces!

Grtz

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    1,281
    1
    38
    Ik zou even laten weten hoe het ervoor staat. Gisteren een test gedaan en ik zag dit keer weer een heeeeeeel dun streepje, maar nog minder zichtbaar dan eerst. Eigenlijk zijn alle symptomen ook weg behalve dat ik soms ineens misselijk ben. Ook nog niet ongi, dus afwachten hoe lang het bij mij gaat duren. Al zakt de hoop over 2 maanden me wel in de schoenen, omdat we in februari weer even 3 maanden niet willen proberen. Misschien heel egoïstisch, maar bij ons zijn er 12 mensen in januari-maart jarig. Dan willen we er niet nóg een bij, haha! Bedankt in ieder geval voor jullie reacties

17. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Wat is de reden dat jullie dat zo belangrijk vinden? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Wij hebben ook zo'n maand (oktober) maar, het zou voor mij geen motivatie zijn om dan geen kindje te krijgen. Lijkt me dat jullie het jezelf moeilijk maken door een diepe wens uit te stellen voor verjaardagen. Heb je het daar voor over?

Share This Page