dit maakt me boos, verdrietig ,......

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    sorry moet even men verhaal kwijt !!!
    heb gisteren te horen gekregen (via facebook) dat men papa zijn oma is overleden , 102 is ze geworden mooie leeftijd zou je denken . ok maar het was heel onverwachts ze was niet ziek nog goed ter been enzo..
    nu heb ik van papa te horen gekregen dat niemand naar de begrafenis mag gaan :$ mijn papa zen broer en die zijn vrouw beslissen wie wel en niet mag komen . papa weet niet wanneer of waar de begrafenis plaats vind terwijl het wel zijn meter was en evengoed zijn oma ! de begrafenisondernemer wil ook niets zeggen .Papa is er helemaal ondersteboven van dit maakt me echt verdrietig en boos !

ondanks alles vind ik dit wel heeel erg en heel smerig
    vinden jullie dit nu ook ? of vinden jullie het allemaal iets waar ik niet te zwaar aan moet tillen ?

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Waarom regelen en bepalen zij alles? Is er wat aan vooraf gegaan?

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nouja, wat raar. Je vader mag dus zn oma niet begraven?!

4. peekaboo

nee hoor , zij zijn gewoon met alles begonnen . en zij wonen het dichtste bij .

5. peekaboo

inderdaad

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    naja erg grof om dan ook maar meteen te bepalen wie er wel of niet mag komen! Lijkt wel of ze een punt willen maken over de rug van je pa zijn overleden oma!

Ik zou dus ook erg boos en verdrietig zijn!

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Nou ja zeg! Wat een rare gang van zaken!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik weet niet wat de wensen van jouw vader zijn oma waren.
    Wie weet wou zij dit wel zo.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Woonde ze in een verzorgingstehuis oid? Anders daar even navraag doen? Gecondoleerd trouwens.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heen gaan en praten, praat het uit...dat is wat je als eerste kunt doen. Ik vind het belagelijk dat iemand zo even beslist wie er wel en niet mag komen, zeker als de band net zo sterk is. Het is toch de laatste afscheid...om af te sluiten..
    Nou hoop echt dat je vader snel meer weet en toch heen kan gaan!

11. peekaboo

nee zij wou dit zeker niet zo ! zij wou al haar kleinkinderen en de resterende familie (heeft zelf haar 5 kinderen begraven) bij haar en ze wou altijd de familie bij elkaar !

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat raar en wat verdrietig dat je vader geen afscheid mag nemen van zijn oma, triest hoor en sterkte

13. peekaboo

die willen dus ook niks zeggen :( begrafenis ondernemer ook niet en volgens de advocaat kan papa niets doen .
    ik vind het zo erg en zou graag helpen weet alleen niet hoe

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er zal vast meer aan de hand zijn, maar ik zou naar die mensen toerijden als ik je pa was.

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dan idd naar ze toe gaan, vragen wat de bedoeling is...

16. peekaboo

meer aan de hand niet , nou niet echt . die broer heeft altijd al een dikke nek gehad en het gedacht dat hij alles mag bepalen .
    hij was niet blij dat papa en zen andere broers al op de begrafenis van hun mama was :$ hij werkt de familie heel graag tegen altijd al zo geweest . maar dit vind ik nu wel heel ver gaan

17. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht altijd dat een begrafenis standaard een openbare aangelegenheid was. Dit betekent dat iedereen welkom is en er dus niemand geweigerd mag worden.

En je vader heeft net zo veel rechten als zijn broer.
    De ouders van je vader leven niet meer?

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gecondoleerd.

En een begrafenis is een openbare aangelegenheid volgens mij. Ik zou dus echt iedere begraafplaats afbellen om te kijken hoe en wanneer je oma begraven wordt. In ieder geval de situatie in eigen hand nemen en niet afhankelijk en in afwachting van wat andere zeggen of doen.

Ik vind het het nogal wat dat je broer "enkel om een dikke nek" bepaalt wie er wel en niet mag komen. Lijkt mij dat er meer aan de hand is, maar daarentegen vind ik jou familie wat dat betreft toch al "bijzonder"... jij wordt met regelmaat als oud vuil behandeld, je zussen keken je ook al met de nek aan toen je moeder in het ziekenhuis lag en je man is ook al geen haar beter. En nu dit weer ...

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nouja, wat raar zeg! Wie zijn hun om te bepalen dat je vader niet naar de begrafenis van zijn eigen oma mag?!

20. silvermist

silvermist Niet meer actief

erg vreemd zo uit het niets lijkt me dat er meer aan de hand moest zijn. sterkte en hopelijk kun je toch nog naar de begrafenis

Deel Deze Pagina