Ons zoontje slaapt eigenlijk vanaf her begin al prima s nachts. (5-6 uur). We hadden overdag moeite met ber ritme maar sinds we dat goed hebben slaapt bij s nachts Nog een stuk langer. Voorbeeld: gisteren rond half 8 kreeg hij de laatste fles, moet dan wel moeite doen om ee genoeg in te krijgen (20.15 was ik klaar). Hierna slaapt hij erg goed en om 4.30 hem wakker gemaakt voor de voeding. We maken hem bewust niet wakker voor de late voeding want dan wil hij niet drinken en is hij 4 uur later weer wakker. Alleen vraag ik me af hoeveel uur er tussen mag zitten? Hij is goed op gewicht (maandag was het 5180) en drinkt overdag meer dan de aanbevolen hoeveelheid, hij wil dan ook wat vaker drinken.
Hij heeft goede plasluiers en is gewoon alert als hij wakker is. Cb zei dat hij wel 8 uur mocht zonder voeding, maar merk dat deze adviezen overal anders zijn... dus war zouden jullie doen? Of iemand hier ervaring mee?
Hij spuugt de fles avaak uit en zo krijgt hij minder binnen. Ik ben er en even mee bezig mer de laatste fles zodat hij wel voldoende binnen krijgt.
Is dat niet gewoon een teken dat hij vol zit dan? Voora omdat je aangeeft dat hij al meer dan aanbevolen drinkt. Wanneer hij een deel eruit spuugt is dat juist een teken dat je niet meer moet geven...hij krijgt immers al genoeg. Nu ben je eigenlijk, hard gezegd, aan het force feeden. Ik heb nooit meer gegeven als hij spuugde. Verder zou ik hem inderdaad gewoon laten liggen. Hij komt vanzelf wel als hij honger heeft en zoniet dan lekker laten liggen.
Als ze spugen hebben ze gewoon genoeg. Tenzij je kindje reflux heeft of na 20 CC al begint te spugen. Hoeveel geef je?
@Papallona: ik lees op internet steeds vaker 10 uur, maar heb toen van onze kv begrepen dat als je kindje goed groeit, voldoende plasluiers heeft etc., hij/zij max. 5 uur zonder voeding mag. Kan wel zijn dat dat naarmate ze ouder worden niet meer geldt, dat weet ik verder niet.
Gewoon laten slapen, ook om half 5 niet wakker maken. Als die sowieso overdag al goed drinkt dan kan die wel langer slapen. Hoeveel flessen en ml geef je? Spugen is vol, mits je reflux baby hebt natuurlijk. Mijn zoontje is 1 dag ouder en hij zit op 5 flessen. Ik maak 150 en die gaan soms op, soms niet. In de nacht maak ik 90 en die gaat wel op en is ook genoeg. Hij heeft besloten de avond fles te laten staan dus zit meestal rond 7 11 15 19 en 3. Om 23 uur wakker maken had geen zin. Kreeg er niks in en kwam evengoed in de nacht. Lastig is t allemaal! Maar volg je kind. Ze geven t echt zelf aan wat ze willen, alleen word er zoveel geschreven en gezegd dat je begint te twijfelen. Geen 1 baby is t zelfde.
5 flessen van 165 (150 water). En de fles voor het slapen is 200 (180 water). Soms drinkt hij deze op en soms niet. Hij wil wel teljens rond half 8 de laatste fles (ook nu, om 17.30 de fles ervoor gehad). Ik heb niet elke dag hetzelfde ritme. De fles komt steeds op andere tijden maar rond half 8 wil hij wel echt graag slapen. Gisteren was ook om 19.30 de laatste fles en daarna om 5.30 (omdat ik de wekker had gezet). Toen weer slapen en om 9 uur wakker/half 10 de fles.
Heerlijk! Dan laten laten slapen om half 5. Komt die zelf misschien om half 6 of 6 maar dat is ook fijn als je straks weer gaat werken. Als je werkt dan Mijn zoontje heeft vandaag om 6.15, 10.15, 14.30 en om 18.30 gehad. Die van 18.30 was 180 voor t eerst en de rest 150. Ben benieuwd wat die nu gaat doen. Denk dat die nog wel komt vannacht maar dan misschien later dan half 3 en geef m dan 60 ipv 90. Eigenlijk is jou fles van 5.30 de eerste van de dag en niet de laatste van de dag ervoor. Tenminste, zo tel ik dan. Probeer t anders eens morgenvroeg om m niet wakker te maken. Wat zegt zelf je gevoel?
Dan hoef je echt niet meer na het spugen meer te geven hoor. Hij krijgt echt ruim voldoende, eigenlijk zelfs teveel voor zijn leeftijd. Wanneer hij onrustig wordt, niet meer enthousiast aanhapt, spuugt. zijn lippen op elkaar houdt enz enz dan zit hij gewoon vol. Hij hoeft niet perse dan nog een stuk fles op te drinken, ze regelen dat heel mooi zelf.
Per dag heeft je kindje 150ml nodig per kilo lichaamsgewicht. Dus tenzij je een reus hebt van bijna 7 kilo met 7 weken, is dit wellicht wat veel Edit: dat gewicht heeft ie bij lange na nog niet lees ik nu Is er een bepaalde reden dat ie zoveel meer te drinken krijgt? Gaat wel OT, maar vroeg het me gewoon af
Hij heft niet te spugen? Maar ik zie dat ik her verkeerd heb getypt. Hij krijgt als standaard 5 flessen van 150, maar sinds kort mochten we de laatste fles van 150 vervangen door 1 van 180. Dus 4x150 en 1x 200. Oopsie... verkeerd getypt
Oohhhh ik schrok al...dacht dat je nadat hij alles eruit spuugt gewoon weer stug de fles erin propte Ook de fles eruit spugen betekent dat hij genoeg heeft gehad. Hij krijgt ruim voldoende voeding, dus hij mag daarvan best wel wat laten staan. Drinkt hij nou echt maar 20cc ofzo dan zou ik iets later wel opnieuw de fles weer aanbieden als hij wil. Is het alleen bij de laatste fles? Dan kan het goed zijn dat hij aan het clusteren is...kleine slokjes willen drinken en vaak willen drinken. Je zou er dus gewoon in mee kunnen gaan en hem iedere keer kleine beetjes laten drinken. Dan ben je wel even bezig inderdaad
In het begin nam hij dan inderdaad maar een klein beetje melk. En daarna sliep hij zo 8 uur achter elkaar. Dus vandaar dat we er wel graag iets meer in wilden hebben voordat hij zo lang slaapt. Hij drinkt nu een fles van 200 en slaapt dan 10 uur!!