Meer vrije tijd met 1 kind dan met 2 of meerdere kinderen?

Discussion in 'De lounge' started by vruchtje24, Oct 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik vraag me steeds maar af of mensen met 1 kindje meer vrije tijd hebben dan de mensen met 2 of meer kinderen?? Ik denk namelijk dat het niet zoveel uitmaakt. Maar manlief denkt dat als we het er bij 1tje houden we meer vrije tijd hebben voor andere dingen.

Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

groetjes

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ik denk het wel hoor... met 2 kindjes heb je alles dubbel en kost alles dus meer tijd... hier wel in ieder geval... maarja je hebt ook dubbel fun!! :p

3. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Tsja, wat is vrije tijd... dat heb je zowiezo niet meer zoveel als je een kind hebt. Tuurlijk is het met meerdere kids drukker, maar je deelt je tijd gewoon weer net ff anders in. En hoe ouder ze worden hoe zelfstandiger, dus het is gewoon een fase. Daarna gaan kinderen ook steeds meer zelf doen, ook bij andere kindjes spelen, zichzelf vermaken, etc, dus dan krijg je ook weer meer tijd om dingen te doen.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    De begin periode dus als je kleintje nog een echt baby is zal je ongetwijfelt minder vrije tijd hebben, maar dat veranderd wel weer lijkt me als je kindje ouder word. In het begin zit je vaak vast aan een soort schema van slapen en eten etc. Dus ja daar geef ik je man wel gelijk in dat je dan minder vrije tijd hebt.

Zie dat je kindje nu 1 jaar en 6 maanden, stel als jullie nog een kindje krijgen dan zal je rond deze leeftijd denk ik weer dezelfde vrije tijd hebben als wat je nu hebt

5. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb er nog geen ervaring mee en het zal vast drukker worden, maar je kunt toch ook veel tegelijk doen? Eten, slaapjes, naar buiten...

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik denk dat je het gewoon wat langer drukker hebt, zodra de jongste 4 is denk ik dat je weer meer tijd terug krijg als ze naar school gaan.. maar weekends zal het juist drukker zijn, verschillende activiteiten, beide aandacht willen etc..

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik merk nog geen verschil.

Ik vind als ze groter worden het juist drukker worden. School en alle andere buitenschoolse activiteiten ( zwemmen, gym t cetera) zorgen ervoor dat ik toch veel onderweg ben. Julian gaat gewoon mee.

Misschien dat het met twee grote kinderen wel drukker wordt.

8. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Het ligt eraan. Mijn 2 meiden schelen 2,5 jaar en doen nu bijna alles samen. Maw, ze vermaken zichzelf wel een tijd. Ik hoef nu niet meer constant de hele dag op ze te letten. Dus in die zin zou ik wat meer tijd voor andere zaken hebben. Maar ik heb nog een zoontje van 10 maanden en die vraagt natuurlijk ook aandacht.

Ik denk dat ik met 1 kind meer bewegingsvrijheid zou hebben. De oudste is 6 en gaat naar school, haar zus is bijna 4 en die gaat dan ook. Dan heb ik alleen de jongste nog thuis en dan heb ik wat meer vrije tijd (wordt wel opgevuld met het hh e.d. maar het gaat om het idee).

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik merk nu wel dat ik wat minder vrije tijd heb maar ons meisje is nu ook pas 8 weken. Denk dat onze vrije tijd wel weer een beetje terug kotm als ze wat ouder is.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Leuk om reacties te lezen. Ik heb en zou het opgeven van meer vrije tijd er overigens echt wel voor over hebben hoor:)

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    hoe meer kinderen, hoe minder vrije tijd

Het kost meer tijd om 2 kinderen eten te geven, te badderen, te vermaken dan met 1 kind.

Als het ene kind slaapt kan het andere kind wakker zijn waardoor je alsnog geen vrije tijd hebt

spreek uit ervaring, haha

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Nou ik had echt wel meer vrije tijd toen alleen mijn oudste er nog was hoor!

Zij gaat inmiddels naar school maar wij hebben dan overdag nog steeds 2 andere smurfen rond ons, en de weekenden zijn helemaal feest!

Hier is het ook moeilijk om oppas te regelen voor alle 3 de kinderen, echt niemand durft het aan, alleen mijn schoonmoeder, maar die heeft ook een eigen leven dus kan niet altijd.

Dus ja, ik vind het veel drukker meer kinderen en dus ook dat ik minder tijd voor mezelf heb.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik denk dat ik niet z.n goed vergelijkings matriaal hebt.

Het verschil tussen mijn oudste en jongste is te groot.

Maar moet wel zeggen door dat er z.n verschil tussen zit ik weer aardig heb moeten wennen aan me vrijheid in leveren, Je begint weer op nieuw want een jongen van negen daar heb je haast geen omkijken meer naar.

Tuurlijk wel met eten aankleden enz. Maar dat kan hij allemaal zelf zelfs met uitslapen kan dat met een jongen van negen.

Maar ik kan dus geen goed beeld geven van twee kinderen dicht op elkaar. Misschien dat je dan te gelijk uit de kleine kinderen ben. Lijkt me wel een voordeel. Zo als nu je begint weer helemaal van voor af aan. En dat is best pittig. Vind deze mama;)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik merk wel duidelijk verschil. Eva was altijd heel erg makkelijk, dus ik had zeeen van tijd :). Nu is Eva wat lastiger soms (vooral 's avonds/'s nachts) en Lisa is heel makkelijk, maar ook heel snel (tijgert al een tijdje) waardoor ik daar toch ook wel m'n handen vol aan heb. Daarbij moeten ze allebei eten, douchen/in bad, naar bed (Eva alleen 's avonds), hebben aandacht nodig. Het is niet 2 keer zo druk, want de oudste kan natuurlijk veel zelf en je kan het ook combineren, maar het is zeker wel drukker. Vooral het eerste jaar, als de jongste geen baby meer is scheelt het denk ik een hoop.

15. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Pff van 0 naar 1 was prima, van 1 naar 2 was echt een opgave...

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb 3 kids in de leeftijd van 6, 5 en 2 jaar. Hoe ouder ze worden hoe minder vrije tijd ik heb. Zwemles hier, gym daar, de één wil daar spelen en de ander weer bij dat vriendinnetje :D
    Veel aan het taxi-en dus ;) Maar ook dat hoort erbij.

Zeg altijd ik geniet ook 3 x zoveel. En krijg 3 x zoveel knuffels :):)

Kwebbel

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk ook dat het er heel erg aan ligt hoeveel de kindjes schelen. Als je een kindje van bv 2,5 hebt en een van 8 maanden ofzo, dan ben je vast een hoop van je vrije tijd kwijt. Wanneer de oudste tussen de middag op bed ligt zou je met 1 kindje je handen vrij hebben gehad, maar dan heb je nu dus de jongste om voor te zorgen, want die doet dan in de meeste gevallen 2 slaapjes. Ze wisselen elkaar zo precies af. Maar is de oudste al 4, dan is die het grootste gedeelte van de dag (iig wanneer de kleine slaapt) op school en heb je buiten het huishouden dus meer je handen vrij.

18. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

je moet het zo zien:

1 kind is makkelijker dan 2 of 3. met 1 kind ga je sneller de deur uit, met 1 kind heb je smorgens niet zo veel gedoe, met 1 kind heb je savonds wat meer tijd over en voor 1 kind heb je makkelijker oppas/mogen sneller uit logeren bij opa en oma dan 2 of 3 kinderen.

maar ja, 1 kind..... zit wel altijd tussen de volwassenen, heeft niemand om gezonde strijd mee aan te gaan, heeft niemand om mee te spelen, heeft niemand om zijn geheimen mee te delen.

goed ik heb er 3 en heb helemaal geen tijd meer over :D, en of het nou altijd even gezellig is hier in huis:NEE!!! ik heb er 2 in de peuterpuberteit, diezelfde twee zijn water en vuur.... vul de rest van mijn dagen maar in ;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat ik vaak doe als Lisa 's middags op bed ligt en Eva best moe is (ze wil niet meer slapen overdag), is een dvd opzetten voor Eva. Heb ik toch een beetje tijd voor mezelf :) (maar vaak ga ik dan opruimen/schoonmaken/eten voorbereiden). En vanochtend hebben ze allebei even naar zeppelin gekeken, lekker rustig ;)

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Vooral dat laatste is zooooo herkenbaar. Hoewel mijn oudste niet meer in de peuterpubertijd zit, maar water en vuur zijn die 2 zeker! Dat is soms echt vermoeiend!

De jongste 2 zijn 2,3 en 8 maanden en daar gaat wel het meeste "werk" in zitten, maar goed daarintegen kunnen zij echt zo ontzettend lief spelen samen. En dat is dan wel weer leuk!

Share This Page