Welke luier voor 's nachts??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EmyD, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt van 20.30/21.00 uur tot 7.30 uur. Om 23.00 uur moet ik haar wakker maken voor een flesje en dan verschoon ik meteen haar luier, omdat ze anders 's ochtends net wel, net niet is doorgelekt. Maar ze wordt ontzettend chagrijnig als ik haar dan verschoon. Dus ik ben op zoek naar een luier die het bijna 12 uur volhoudt (zijn die er uperhaupt wel).
    Ik gebruikte de Pampers Newborn nr 2, die vind ik prima, maar ze houden het dus net niet lang genoeg vol. Ik ben toen overgestapt op de Pampers Babydry nr 2. Wat een ondingen..!! Ze blijft daar nog geen 4 uur droog in.. :( ..
    Heeft iemand misschien nog een andere tip? Misschien ook goed om te weten..onze meid is vrij lang en dun.. Het maakt me niks uit welk (huis)merk, we hebben hier zo'n beetje alles in de buurt!

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Wij hadden hetzelfde probleem! Wij zijn toen overgestapt naar pampers met extra sleeplayer dat is maatje 3 maar als je hem wat hoger dicht maakt past hij prima.
    Tim blijft er in ieder geval droog in hij slaapt van 19.30 tot 7.00

Groetjes Lysanne

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier een tijd geleden de tip gelezen om nog een maatje grotere luier er extra om heen te doen 's nachts. Heb het nog niet uitgeprobeerd, want Thirza slaapt de laatste nachten toch weer niet door, dus ik verschoon haar 's nachts dan ook nog maar een keertje, zo rond 2 uur.
    Maar als ze weer door gaat slapen, ga ik dus maar met 2 luiers werken 's nachts.
    Ja, of zit nu te denken: een plastic broekje kopen die ze hebben voor om katoenen luiers...

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

plast ze `snachts dan ineens meer? ze plast toch na elke voeding evenveel, wat erin gaat komt er ook weer uit, is het hierzo. Hij slaapt hier van 22.30-06.00 met maatje 3 van Appie, en alleen lekkage als zijn piemel de verkeerde kant uit wijst, dan sneakt het ertussen door! maar dat gebeurd eigenlijk nooit meer sinds we daarachter zijn gekomen.
    wij hebben goede ervaringen met AH luiers. misschien helpt het om een maatje groter te doen.
    wat zo bij mij opkomt is dat je daarin een opgevouwen hydrofiele luier kunt doen als die te los zit. of een in stukken geknipt kraamverband in de luier leggen. dan absorbeert het net even wat beter.
    succes

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier ofwel pampers active fit maar liever huggies maat 3 die blijven altijd droog 12uur!

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Als pampers goed bevallen zou je een maat groter kunnen nemen voor de nacht. Misschien wat ruim, maar zit denk ik prettiger dan twee luiers over elkaar (lijkt mij zelf). Als je het strak vastplakt gaat het vaak prima.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Met Huggies is Alyna nog nooit doorgelekt 's nachts!

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik gebruik 's nachts een luier die 1 maat groter is dan overdag. dit gaat prima, nog nooit doorgelekt. Ik gebruik de luiers van C1000 huismerk, die bevallen mij uitstekend.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb voor snachts sinds ze uit de newborn luiers was nacht luiers om gedaan

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik zal niet ineens alle merken die genoemd zijn aanschaffen..;), maar misschien is een maatje groter een idee. Ik heb al wat proefverpakkingen van maat 3..

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb even een vraagje:

Kan een kindje 's nachts wakker worden door een te volle luier? Yelena krijgt namelijk nog een fles om half 11 maar die zouden wij weg kunnen laten. Dan zou ik de laatste fles tussen 20.00 en 20.30 willen geven, maar dan moet ze wel lang met een luier om liggen.

Ik gebruik luiers van het merk nature care en ik geloof niet dat die speciale nachtluiers hebben. Is een nachtluier echt noodzakelijk?

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee werd altijd wel wakker als ze een hele vieze luier had

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier gewoon de baby dry gebruikt en nog steeds en het lekt niet. wel als ik de juiste maat gebruikt, nu heeft hij een maatje groter.
    misschien ook een groter maatje proberen.

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gebruiken voor Robyn een maatje groter voor 'snachts. En daarmee lekt ze eigenlijk nooit door. Het is wel een keer voorgekomen, maar dan zat de luier niet goed.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mellencollie.. Sasha wordt inderdaad ook wakker als haar luier te vol zit!

@pampers baby dry... Ik weet niet wát ze veranderd hebben aan die dingen, maar ik vind het dus niets. Sinds die nieuwe er zijn, werkt het dus echt niet. Sasha lekt zo vaak door nu. Nu gebruiken we de active fit, daar blijft ze wel langer droog in.

@ts.. ik zou inderdaad ook een maatje groter proberen.

@nazli.. Ik zie dat onze kindjes zowat even oud zijn, maar ook dat ze allebei evenveel wegen en groot zijn, hihi. Welke maat luiers gebruik jij dan?

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou ik weet dus niet of ze daar wakker van wordt....want soms wordt ze wakker om 6 uur maar soms pas om 9 uur...en tot nu toe zijn haar luiers nog nooit doorgelekt, zowel overdag als 's nachts. Dus misschien dat het dan toch niet nodig is.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier wordt Thirza wakker van een te volle luier. Had ze eerst niet, nu wel...
    Vannacht meldde ze zich rond 2 en half 4 voor een voeding en om 5 uur heb ik haar verschoond. Ik ben toen met haar naast me in slaap gevallen, dus weet niet of ze gedronken heeft, maar eigenlijk bedacht ik me van waarschijnlijk niet, omdat ze toen ook al weer in slaap lag te vallen en ik nog bedacht heb dat ik haar wel terug kon leggen. Haha, dat is er dus niet meer van gekomen, toen was ik zelf ook al weer knock-out!
    Dus dan is ze enkel van die stomme luier wakker geworden. Hmm, toch eerder verschonen dus, (was vannacht te moe en ben het gewoon vergeten :().

18. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Wij hebben vanaf het begin pampers, eerst de newborn en nu de groene verpakkingen. Werk hier prima, nooit doorgelekt.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

roderick wordt niet wakker van een volle luier, wel van een nat bed! :D

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    babydry werkte hier ook niet, was verre van dry juist. Ik gebruik de hele dag en nacht kruidvatluiers. die bevallen prima. Ze is nog nooit doorgelekt.

Deel Deze Pagina