Dit is toch bizar?!

Discussion in 'De lounge' started by Linana, Mar 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

10 juli 2011 kwam ik tot de nare ontdekking dat mijn fiets op het station gestolen was. Geen aangifte gedaan, want ja... de kans dat je fiets teruggevonden wordt is bijna nihil.
    Wel heb ik toen nog 4 keer de. Hij stond aan een andere fiets vast (samen met 3 sloten) en de kans dat een normale dief dat zou meenemen achtte ik nogal klein.

Dus 4 keer gebeld, nog tot 2 maanden na het geval toe. Framenummer etc bij de hand en specifieke kenmerken van de fiets. Maar nee ze hadden hem niet.

Nu loop ik gisteren de supermarkt binnen en zie een fiets staan die wel verdomd veel op de mijne leek. En wat bleek? Het was die van mij!!!! :$ Licht opgeknapt etc, maar gewoon mijn fiets! Gewacht tot de eigenaar terugkwam om verhaal te halen, wat bleek? Ze heeft hem gekocht via, nu komt het, DE GEMEENTE!!!! Voor 240,- :$

Ik ben echt zo ontzettend kwaad, die @!$$ gemeente bleef volhouden dat ze mijn fiets niet hebben weggesleept bij de stalling wat uiteindelijk wel zo blijkt te zijn en ze hebben hem gewoon doorverkocht.

Ik heb gisteren alsnog aangifte gedaan en gegevens uitgewisseld met de eigenaar, want die vond het ook maar een bizarre situatie.
    Morgen neem ik contact op met de gemeente om verhaal te halen, de eigenaar doet hetzelfde. Als de gemeente dit niet kan/wil oplossen ga ik een klacht indienen. De kans dat er iets opgelost kan worden lijkt me vrij klein, maar je weet maar nooit natuurlijk...
    Ik kan gewoon aantonen adhv papieren dat het mijn fiets is, maar goed;)

Dit is toch te onwerkelijk voor woorden?! Ik heb nog nooit zoiets bizars meegemaakt....
    Wat denken jullie? Maak ik een kans om mijn fiets terug te krijgen of een andere fiets via de gemeente?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hoe het precies werkt weet ik niet

Maar ik weet wel dat v

3. Popkoorn

Oeps via de iPhone per Ongeluk al op verzenden

Wat ik wou zeggen :

Mijn vader werkt bij de politie en aantal jaar geleden was het zo dat gejatte fietsen op het bureau blijven en als niemand voor de fiets kom word na bePaalde tijd de fiets goedkoop over genomen door een handelaar of gemeente
    Maar dit is al wel bijna 10 jaar Geleden dus ik eb geen idee hoe het nu in zijn werk gaat

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

nou ja zeg!!!!
    Wat schandalig, zou het door alle bezuinigingen komen?!!!!

Hoop voor je dat het wat oplost.

5. Dana

Dana Niet meer actief

Dat is inderdaad te gek voor woorden!!

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Je had in die tijd aangifte moeten doen. Dan had je een kans gehad dat je fiets terug gevonden kon worden. Het kan zijn dat je fiets weggehaald is door de gemeente. Dan stond je waarschijnlijk verkeerd gestald. Als jij de aangifte toen had gedaan, kon je zo naar de gemeente/ het punt waar de fietsen die verwijderd worden neergezet worden en had je, tegen betaling, je fiets weer mee mogen nemen. Omdat je geen aangifte gedaan hebt, heeft de gemeente je fiets na enige tijd samen met vele andere fietsen verkocht. Dit gebeurt meestal na 6 maanden. Het meisje zal de fiets daar vast, voor haar gevoel eerlijk, gekocht hebben.

Altijd aangifte doen dus. Ik ben benieuwd wat de gemeente zegt als je morgen belt. Succes.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Ik had mijn fiets dus niet verkeerd gestald in die tijd + meerdere malen de gemeente gebeld om te vragen of ze mijn fiets hadden meegenomen (incl framenummer erbij zodat ze dit konden bekijken)
    De gemeente heeft, als ze mijn fiets hebben meegenomen omdat het volgens hun verkeerd gestald was, gewoon al die tijd zitten liegen dat ze de fiets niet hadden.

Ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Denk niet dat ik veel kans maak, maar ja... je weet maar nooit.

8. duckie83

duckie83 Actief lid

Apr 5, 2010
    178
    11
    18
    hoi

kan het niet zo zijn dat iemand toen jouw fiets gejat had, en hem daarna verkeerd gestald had en dat hij zo bij de gemeente terecht is gekomen? een fietsendief doet als hij/zijn slim is geen aangifte.

want hoe lang dat de "nieuwe"eigenaar deze fiets al?

maar ik ben wel benieuwd wat de gemeente morgen gaat zeggen.

9. dream4

dream4 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,749
    0
    0
    Wat een sitautie zeg ! En dat je hem dan ook gewoon tegenkomt bij de supermarkt. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt... Succes in ieder geval, hoop dat je je fiets gewoon weer lekker terug krijgt. Of in ieder geval dat er een oplossing voor komt.

10. Linana

Linana Niet meer actief

Dat meisje zegt dat ze de fiets al 4 maanden heeft, dus vanaf eind nov/begin dec ofzo?
    zou betekenen dat mijn fiets of 4 maanden bij de gemeente stond of later daar is terecht gekomen, ik heb geen idee hoe of wat.
    Ik ga morgen ff bellen met de gemeente om verhaal te halen en sowieso dien ik een klacht in. Ik post morgen wel ff een update ;)

11. Evie10

Evie10 Bekend lid

Feb 28, 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Gestolen door de gemeente!!

12. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Inderdaad bizar, het verhaal van duckie83 klinkt heel aannemelijk, ik ben benieuwd hoe de gemeente reageerd.

13. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wel bizar maar ja... eigelijk vind ik dat je wel aangifte had moeten doen...

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Sowieso altijd aangifte doen. Al is het een kleine kans dat ze jouw fiets terugvinden (hoewel dat in DIT geval wel zo was geweest), zijn er nog andere goede redenen om het te doen.
    Een daarvan is, dat je de politie helpt met het in kaart brengen van fietsendiefstallen. Dus hoe vaak het gebeurt en waar, op welke tijdstippen. Als ze nu veel aangiftes krijgen in een bepaalde periode, kunnen ze specifiek gaan patrouilleren.

Ja, lullig dat het zo gegaan is... Maar als de gemeente je fiets heeft weggehaald, stond die dan ergens geparkeerd waar het niet mocht? Stonden er geen bordjes bij van 'fout geparkeerde fietsen worden door de gemeente weggehaald' of zoiets?

15. Popkoorn

Ik heb Even aan mijn vader gevraagd hoe het nu in onze streek zit

Hier is het zo dat voorheen altijd alle gestolen fietsen gestald werden op het bureau

Als er binnen 3 mAanden geen aangifte kwam mocht het bureau ze houden en verkopen 1 keer in het half jaar werd dan een dag georganiseerd waar mensen een goedkope fiets konden kopen wel moesten dit mensen zijn die dus dat jaar een fiets kwijt waren door diefstal

Dit was zo tot 2 jaar geleden nu neemt de gemeente dat gedeelte dus over en worden de fietsen bij de gemeente gestald is er binnen 3 maand geen aangifte mag de gemeente ze verkopen aan mensen die aangifte hebben gedaan dat hun fiets is gestolen

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier is het zo dat er bepaalde fiets kijk dagen zijn. De terug gevonden gestolen fietsen kunnen zo door de eigenaar worden opgehaald. Komt er niemand voor dan worden ze idd verkocht, misschien dat het zo iets geweest is?

Toch wel raar dat de gemeente van jou gestolen fiets af wist en er dan geen lampje is gaan branden.

Ben benieuwd wat ze zeggen!

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    dit lijkt mij idd. ook de meest aannemelijke uitleg.

Een gemeente die fietsen steelt... Jeetje, t moet niet gekker worden hier!

ik hoop voor je dat het alsnog goed wordt opgelost.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hoe weet de gemeente van haar gestolen fiets af, als ze geen aangifte heeft gedaan?
    Lijkt me niet. De gemeente steelt geen fietsen, die haalt ze weg op plaatsen waar duidelijk is aangegeven dat daar geen fietsen geplaatst mogen worden. Denk aan nooduitgangen, of waar de doorgang (stoep) wordt belemmerd...

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    omdat ze meerdere malen heeft gebeld en zelfs framenummer heeft doorgegeven?
    en zij daarop zeiden dat ze hem niet hadden?

20. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sorry maar ik vind het ook echt niet slim om geen aangifte te doen, hoe kan de gemeente dan weten dat de fiets gestolen is?!

Share This Page