Wij hebben ze ik denk iets van 2 jaar geleden allemaal weggegooid, alles is te downloaden en te vinden op internet/youtube dus voor ons hadden ze geen meerwaarde meer, plus dat ze toch enkel stof stonden te vangen.
Hier jaar/anderhalf jaar geleden alles kopietjes en slechte cd's weg gegooid, de rest in een cd rek gedaan, en daar staat het nu ook maar. Maar heel soms kopen we nog wel eens wat bij, zoals favoriete bands met nieuwe cd's etc.. maar vaak luisteren we muziek op spotify. Wel zonde om weg te gooien na al die jaren
Ik luister nog altijd naar cd's. Ik vind al dat digitaal gedoe maar niks en kan je zo makkelijk kwijt raken. En ik koop ook nog altijd nieuwe in de winkel of op concerten . Hier staan ze allemaal in een cd-rek in de living. Want ook mijn partner luistert nog gewoon cd's.
Wij hebben ze gewoon alle 600 in een speciaal daarvoor gebouwde kast staan. Nou ja, bijna alle 600 want ze passen nèt niet allemaal erin dus we hebben ook nog twee losse cd-rekjes. Die zijn me trouwens weleen door in het oog, maar goed. Dit hebben we zo afgesproken maar wel met de afspraak vol=vol! Dus zodra die rekjes ook vol zijn, houdt het op en moeten er cd's weg (naar zolder, vrees is). Gelukkig hebben we nu spotify en we hebben na het faillissement van FreeRecordShop helemaal geen cd-zaak meer in de stad, dus mijn man koopt al een stuk minder. Hij luistert er nog wel naar. We hebben ook nog een stuk of 300 DVD's / Blu-rays. En laat ik vooral de boeken niet vergeten... Ook een stuk of 300. Vrijwel allemaal van mijn man, die is nog niet helemaal het digitale tijdperk ingestapt. Stel je voor dat hij dat wel zou doen... Wat zou ik dan met al die ruimte moeten???
Haha Tupp! We hebben nu afgesproken dat mijn man zijn cd's weg doet en ik alle gebrande cd's. Dat is stap 1....
Ik denk toch echt dat wij hier makkelijk iets van een 500 boeken of meer hebben staan. En dus ook iets van een 100 cd's + alle "klassieke" werken van manlief. Dat zijn soms dozen van 80 cd's ineens. En ja, wij luisteren daar naar en wij lezen die boeken. DVD's hebben we denk ik overigens ook een stuk of 50 staan + al mijn boxen van tv-reeksen (ik heb er minstens 30). Waarom zou ik die moeten wegdoen als we die nog dagelijks gebruiken? En nog altijd bijkopen. Ik heb wel een klein gedeelte van de muziek op mijn pc staan, maar als die morgen crasht ... dan ben ik die kwijt. En externe harde schijven zijn ook niet voor de eeuwigheid gemaakt. Online koop ik overigens nooit muziek. Ik steun de muzikant liever met zijn cd rechtstreeks te kopen. Kan ik die bovendien tenminste overal beluisteren - ook in de auto. Boeken kopen we overigens meestal tweedehands of via 't Boekenfestijn. Wij hebben hier zelfs nog cassettes liggen, videocassettes en vinylplaten. Alleen is onze platendraaier naar de duvel en verkopen ze die niet meer. En heeft mijn moeder op dit moment onze videospeler te leen.