Sinterklaas...en mijn verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Al jaren vier ik mijn verjaardag niet..gewoonweg omdat het niet leuk is, tegelijk met sinterklaas, iedereen is pakjes avond aan het vieren en dus ja..word ik snel overgeslagen...T went...
    Maar dit jaar wil ik het anders aanpakken, want ook wij ( hoejong ze ook is) gaan voor t eerst ( deed ik ook niets aan)..Sinterklaas vieren.:D en de week daarop mijn verjaardag.
    Nou opperde ik om de opa's ook uit te nodigen, gewoon voor de gezelligheid, en opa's kennende, een klein pakje hoort erbij;).
    Afgelopen zaterdag waren wij bij een van de opa's op visite (voor t eerst, hij woont niet om de hoek)... En hij begon gelijk te pruttelen, zijn partner moet werken dus of hij wel kon...bla bla bla...gelukkig kwam er visiete binnen en ging t snel ergens anders over..maar ik heb zoiets van 5 december is het pakjes avond bij ons thuis..en iedereen erom heen schikt zich maar.....IK vier pakjes avond...
    Maar geheid kom t onderwerp snel weer op de tafel...
    Ben ik nou zo koppig dat ik t gewoon op 5 december wil houden....(opa is notabene met pensioen, zijn partner kan toch ook later met de trein komen)...

2. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind je niet koppig, hoor! Inderdaad, opa's met pensioen kunnen zich toch met een beetje wil best schikken. Hier ook een opa en oma met pensioen die het zogenaamd met alles heel druk hebben terwijl ze in mijn ogen alle tijd van de wereld hebben...

3. Tja.. Wij kijken gewoon met z'n allen wat het beste uitkomt. Mijn moeder en ik wonen een eind uit elkaar, en als mijn broertje dan de volgende dag weer naar school moet is het gewoon niet handig om het op woensdagavond te doen. Mijn moeder vindt het sowieso lekker om na een drukke dag nog een dag vrij te hebben. Wij vieren het dus ook in het weekend voor 5 december met m'n moeder, zusje en broertje erbij, en op 5 december zelf met ons eigen gezinnetje. Het hoeft toch niet per sé op 5 december? Als ze niet willen doe je het lekker zonder hen..

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben ook jarig op 5 december, en vind het hartstikke leuk!

Ik heb nog nooit een pakjesavond overgeslagen, en vier dat altijd op 5 december. Vaak in combinatie met verjaardag, en soms vier ik mijn verjaardag op een andere dag. Dat niet iedereen kan komen is een gegeven, dat vind ik niet erg.

Wij vieren sinterklaas op 5 december, en wie het dan mee wil vieren is van harte welkom! Maar ik ga niet schuiven met pakjesavond - en daar heeft ook nog nooit iemand een probleem van gemaakt.

Doe het gewoon zoals jullie het willen doen, en nodig anderen uit om mee te doen. Dan bepaal je zelf de 'regels' en is het voor iedereen duidelijk wat hun keuze is. Veel plezier, in elk geval!

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Tis nota bene hun enige kleinkind.... En dan soms zo moeilijk doen...

6. Bri

Bri Niet meer actief

Dat snap ik ook niet goed - maar ken hun situatie ook niet.

Wat ik zou zeggen: opa, wij vieren op 5 december pakjesavond en zouden het leuk vinden als jullie dan ook komen.
    Het is dan hun goed recht om te zeggen dat het niet uitkomt (geen idee hoe laat zijn partner dan zou kunnen aanschuiven als ze inderdaad later met de trein komt, en hoe laat het wordt voordat ze weer thuis zullen zijn, en hoe vroeg hun wekker de dag erna weer staat), maar jij hoeft niet met de datum te gaan schuiven als jij het gewoon op 5 december wilt doen.

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ja, vind ik ook eigenlijk.. ik organiseer wat.. kan kan n ander toch gewoon komen ? Op een of andere manier lijkt t wel, oh... Ze zegt dit, maar wij vinden dat.... Dus doen we dat ....

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

mijn zus is ook op 5 december jarig en voor zover ik weet heeft ze altijd sinterklaas voor mijn neefje op 5 december savonds gevierd en haar verjaardag een weekend ervoor, erna of smiddag's als 5 dec. in een weekend viel.

dus gewoon doen hoor op 5 december!

Deel Deze Pagina