Naar nu bekend is geworden is een stagiaire van het Dolfinarium in Harderwijk vorig jaar op de wc bevallen van een baby. Het toen 17 jaar oude meisje liet het jongetje in de wc-pot liggen. Vermoedelijk is het daardoor overleden. De zaak komt nu in de publiciteit door een uitspraak van de rechtbank in Zutphen. Die veroordeelde het meisje tot zes maanden voorwaardelijke jeugddetentie. Ook moet zij zich twee jaar laten begeleiden door Jeugdzorg. Pijn in onderbuik Het meisje wist dat ze zwanger was en ook van wie, maar durfde dat niet aan haar ouders te vertellen. Ze zocht ook geen medische hulp. Op de laatste dag van haar stage kreeg zij last van een scherpe stekende pijn in haar onderbuik. Ze ging naar de wc en beviel daar van een baby. Het meisje zegt dat ze dacht dat het kind dood was en vroeg niemand om hulp. Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat het jongetje gezond ter wereld kwam. Wanneer het is overleden en wat precies de doodsoorzaak was, is niet meer vast te stellen. Tas Het meisje bleef nog een tijdje op de wc zitten en liet zich daarna een tas brengen, waar zij het kind en de nageboorte in stopte. Ze zette die tas in een hok en sms'te haar vader dat hij zo snel mogelijk naar het Dolfinarium moest komen. In afwachting van zijn komst vertelde ze een Dolfinarium-medewerker dat zij een miskraam had gehad. Dat was ook wat zij tegen haar vader zei. Die bracht het meisje en de baby naar het ziekenhuis. Stagiaire Dolfinarium kreeg baby op wc | NOS
Arm kindje, rust zacht. Dat moet een nare dood geweest zijn voor dat kleine mannetje. Net ter wereld, en hij had het dus gewoon kunnen overleven. Goed dat ze verder hulp krijgt van jeugdzorg, dat heeft ze wel nodig.
Huh, eerst staat er dat ze de baby liet liggen en daarna dat haar vader haat en de baby naar het ziekenhuis heeft gebracht?
ze heeft de baby even laten liggen, heeft gewacht tot de nageboorte en toen om een tas gevraagd. hier heeft ze de baby en nageboorte in gedaan. en dr vader heeft haar en de dode baby naar het ZH gebracht.
Heel triest inderdaad. Ik hoop dat onze kinderen wel alles aan ons durven te vertellen... overal is een oplossing voor en het is niet nodig om er alleen voor te staan en dan verkeerde beslissingen te maken.
Daar dacht ik ook aan.. Hopelijk durft mijn dochter het later wel te zeggen als ze zo jong zwanger mocht raken. Verschrikkelijk gewoon!
Dat hoop ik ook. Misschien had dit meisje wel hele strenge ouders en durfde ze het echt niet, was ze bang voor de reactie. Maarja vroeg of laat zouden ze er toch achter zijn gekomen. Ik snap alleen echt niet hoe het kan dat niemand ziet dat ze zwanger was. Die buik groeit toch? Hoe dan ook, het is allemaal erg triest.
Bah, zo vreselijk voor dat kindje.. Verder ga ik het te veel met mijn eigen situatie vergelijken en zeg ik maar niets.
Jeetje, dit vind ik zo sneu!! Arm jongetje Maar ook arme moeder.. Wat erg als je al stiekem moet bevallen.
Vréselijk voor de 2 kinderen. Soortgelijk iets gehad in mijn omgeving, alleen heeft zij het 3 dagen voor haar bevalling wel gezegd tegen haar moeder. Doodsbang om uit huis geschopt te worden.
Wat erg En wat vreselijk dat dit meisje zo erg het gevoel had niet bij haar ouders terecht te kunnen, dat vind ik zo vreselijk, hoe bang ze geweest moet zijn....
Ontzettend sneu....voor beide kinderen. 😪 Zowel voor het meisje als het baby'tje. Hoop dat het jochie niet lang geleden heeft en ik hoop dat het meisje dit ooit een plekje kan geven en toch nog een mooie toekomst tegemoet mag gaan. 😏