appelbeignet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tico, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik weet dat je kaneel moet mijden tijdens de zwangerschap en dit doe ik trouw. Heb me helemaal ingehouden met pepernoten en kruidnoten.
    Gister heb ik wel 1 appelbeignet gegeten en hij was heerlijk!
    Echter is er nu nog 1 over en hij lacht zo naar me! Zou het erg kwaad kunnen als ik die vandaag opeet en verder weer alle kaneel mijd?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nee en volgens mij moet je wel een kruiwagen vol wegeten voordat t kwaad kan. Eet smakelijk.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    kan echt geen kwaad hoor!! smakelijk:)

4. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    inderdaad..met mate mag het... ik had zelfgemaakte appelmoes hmmmm en heb ook minder kaneel gebruikt dan normaal. Dus lekker van genieten:D

5. Blondy11

Blondy11 Lid

12 apr 2012
    70
    0
    0
    Ik wist niet eens dat je kaneel moest mijden?! Dus ik heb er van de week ook een op. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan hoor.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb er gister ook2 op hoor :)
    Lekker eten ;)

7. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Tenzij er kilo's kaneel door het beslag zitten kan het echt geen kwaad hoor (ik heb er de pepernoten ook echt niet voor laten staan)...dus enjoy!:)

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Klopt. Culinair mag gewoon, je moet alleen niet ineens stapels kaneel gaan eten. Elke dag een kaneelstok voor ontbijt, louter kaneelthee, enzovoort. Maar dat doet niemand. Zou lachen worden als iedereen die nu een appelflap eet ineens dode kinderen produceert. R

9. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ja je word een beetje gek gemaakt met wat je allemaal niet mag! ik ga gewoon vanavond heerlijk schuldvrij genieten van mijn appelbeignet. Thnx!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet inderdaad wel heel veel kaneel eten wil t kwaad kunnen.
    Dus geniet lekker van je appelbeignet!

11. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik wist niet wens dat er kaneel in pepernoten en beignets kaneel zit....En ik kan je vertellen dat er aardig wat doorheen zijn gegaan de afgelopen tijd (gisteren en vandaag nog een appelbeignet)

Ik zit nu met 39+4dagen te wachten tot beeb zich aankondigt dus lijkt me duidelijk dat je aardig wat moet gebruiken wil het tot een vroeggeboorte leiden....

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het zorgt niet voor vroeggeboorte, maar kan schade aan de ongeboren baby aanrichten. Het risico hierop is in de eerste 3 maanden, tijdens de aanleg dus, het grootst.. Maar je moet echt veel kaneel eten wil t kwaad kunnen.

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb net heerlijk genoten van mijn appelbeignet!
    Je moet echt veel kaneel eten om het een gevaar voor de kleine te vormen.....

Volgens mij is rauw vlees een erger probleem hoor ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

lekker van genieten meid!

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Wat zonde dat je voor niks de pepernoten hebt laten staan.
    Rauw vlees, rauwmelkse kaas, alcohol en roken ed. Kun je beter echt laten staan.
    De rest over algemeen met mate. Ik eet af en toe echt wel pate hoor en heb vanmiddag nog kaneel door het pannenkoekenbeslag gedaan.
    Laat je niet gek maken :)

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er heel veel gegeten. Wel 10 of zo :D en mijn kind leeft nog. Leef je lekker uit meid!

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Je hoeft kaneel echt niet te mijden hoor!

Zonde van de pepernoten die je hebt laten liggen!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In kaneel zit een stofje dat lijkt op een ander stofje waarvan sterk het vermeden bestaat dat het in grote hoeveelheden schade zou kunnen aanrichten aan ongeboren baby's.
    Er is geen reden om geen kaneel te eten tijdens de zwangershap. Voor de zekerheid zou je een beetje op kunnen letten dat je het gebruikt een beetje matigt. Maar de meeste mensen vreten niet dagelijks honderden grammen kaneel. Dus in principe hoeven de meeste zwangere vrouwen zich echt geen zorgen te maken om kaneel.

Dus lekker die beignet opeten. En ga komend weekend gerust een appeltaart bakken. Of alsnog pepernoten. ;)

19. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb kilo's perpernoten en speculaas gegeten en 2 gezonde kinderen! dus waarom niet.. ze vinden overal wel wat

Deel Deze Pagina