Schijnt er niet echt warm te zijn in de zomer vertelde ze bij t reisbureau. Wat zijn jullie ervaringen??
Ik ben ongeveer vijf jaar terug in Trelevern geweest op een RCN camping. Dat begon heel leuk. Fantastische omgeving en mooie ligging van de camping en mooi weer! De tweede week was het echt vreselijk weer en heb ik letterlijk een week in mijn pyjamabroek met regenbroek eroverheen gelopen.
In 2012 waren wij in Saint-Malo in augustus. Het waren heel warme dagen met veel. Een nachtje regen, maar overdag nooit. Mij was het een beetje te warm (ik ben meer een Schotland in juni temperatuur mens), maar smaken verschillen.
Vorig jaar, 2e week van augustus, Capfun Saint Laurent.Uiterst westelijke puntje Bretagne . Ivm het onzekere weer, heb ik pas een week voor vertrek geboekt. 3 dagen prachtig weer. 1 dag ellende (man wat kan het daar spoken!).De volgende dag in de ochtend slecht weer, na 12 uur opeens weer prachtig. Dag 6 en 7 weer mooi. Ik zou er, zeker na deze ervaring, niet voor kiezen om lang van te voren te boeken. Mocht ik ooit weer die kant op gaan: wederom last minute. Uitwijken naar de Vendee is zo gepiept, en veel zonzekerder 👍 Maar....Bretagne is wel waanzinnig mooi! Veel historie, mooie stranden en veel te doen😀
Wij zijn er twee welen geweest, prachtige omgeving en super camping. Nadeel was wel echt het weer sommige dagen best lekker maar de meeste dagen stonden we op met regen en klaarde het smiddags op. Hebben twee volle dagen spookweer gehad. Collega van mij loste ons af en heeft bijna twee weken regen gehad. Toen we thuis kwamen en vertelde van het weer vertelde onze buren dat we juist geluk hadden gehad. Voor de omgeving zou ik zo terug willen, maar het weer houdt me tegen. Dit was trouwens in het hoogseizoen.
Vorig jaar in Noord bretagne 3 weken prachtig weer gehad. Gemiddeld zo'n 25-30 graden en 1 week zelfs uitschieters van 35-39 graden! S nachts 2 keer iets regen gehad.
Toen wij er waren was t niet super weer. Rond de 20 graden denk ik. Maar bijna alle hotels/appartementen hebben een verwarmd zwembad. Dat scheelt heel erg veel
Tja, wij hebben deze zomer 3 weken een camping gereserveerd in het noorden van Bretagne. Wij zijn wel een beetje zenuwachtig over het weer, maar in het ergste geval pakken we de boel in en reizen we door naar de Vendée. Twee jaar terug zijn we begin juni in Carnac geweest. Dat beviel prima. Overdag 20-25 graden. De avonden waren wel kouder. Sowieso begreep ik dat de golf van Morbihan relatief veel zonuren heeft en een warme golfstroom (of ben ik blind in de foldertjes getrapt )
Afgelopen zomer zijn wij er geweest en toen was het dagenlang prachtig zonnig en redelijk warm weer. Niet bloedheet, maar wel een graadje of 24 of zo. Vooral aan de kust was het mooi, binnenland wat meer bewolking.