rijden naar spanje welke tijd vertrekken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door senta, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Wij gaan half juni naar spanje voor 2 weken, nu zitten we hele erg te dubben wanneer te vertrekken.

In principe kunnen we erin vanaf 17 uur in de middag, maar ze doen hier nooit moeilijk als er plek is mag je eerder en anders mag je van alle faciliteiten gebruik maken, nu is het zo dat mijn man vrij heeft de dag ervoor. Dus we hadden eerst bedacht we gaan vertrekken op vrijdag na de psz van onze zoon rijden we mooi voor de files het land uit? Maar ja dan zijn we wel bijna 24 uur onderweg natuurlijk wel relaxt rijden/ rusten maar normaal reden we om 19 uur weg en waren er dan om en nabij de middag
    Het is kleine 1500 km.

Slapen onderweg doen we niet, daar ik daar heel erg problemen mee heb en eerder iedereen wakker houd (ook op plaats van bestemming altijd 2 slechte nachten) Dan dat iedereen uitgerust is na een nacht in een hotel.

Van het weekend hadden we het er weer over, we vinden beiden stukje ardennen niet fijn rijden dus dat zouden we graag bij licht willen doen, maar als we zo vroeg weggaan wordt het dan niet vervelend voor onze dan 3,5 jaar oude zoon? Nu maken we wel een bedje achterin de auto voor hem, nee niet een echt bed, maar de ruimte tussen de voorstoel en de achterbank opvullen en ook zijn stoel zo zetten dat die in een lekkere zithouding kan slapen, (met kussens en dekens dus) ook heeft hij een dvd tot zijn beschikking onderweg.

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    wij rijden ook meestal tegen een uur of 19.00 weg s'avonds en ook de hele nacht door. alleen hoeven wij niet door de ardennen, want we gaan gelijk hier de duitse grens over naar luxemburg. waar gaan jullie precies naar toe? wij gaan in augustus weer naar spanje.

3. senta

senta Niet meer actief

Dit is de laatste keer niet zo goed bevallen, onze zoon gaat dan echt niet slapen, we hebben het gisteren nog eens besproken, maar we gaan rijden na de psz en het lunchen bij schoonouders, we doen dan rustig aan. We leggen de zwemspullen bovenop als we er te vroeg zijn dan kunnenw e in ieder geval even zwemmen of iets.

We gaan naar el delfin verde

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    el delfin verde zijn weer ook een keer geweest. leuke camping.
    wij gaan nu naar yelloh village san mas joseph in santa christina d'aro vlakbij playa d'aro. we gaan er voor het 2de jaar nu heen

5. senta

senta Niet meer actief

Oke die ken ik niet ik ga altijd wel even een keer in playa d'aro kijken

even de bennetton winkel in en de barcelona shop en gewoon shoppen.

Ik ga nu voor de 14e keer.

6. senta

senta Niet meer actief

We zijn er nog steeds niet uit dachten een keuze gemaakt te hebben maar zitten niet op 1 lijn, dus tips zijn van harte welkom.

Onze knelpunten, afgelopen keren was onze zoon kleiner en sliep iets makkelijker in de auto, we willen graag dat hij zo comfortabel mogelijk reist, verder, we wonen in het midden van het land en willen op vrijdag gaan rijden, gaan we om 19.00 hebben we vaak nog veel files( afgelopen keren ook) gaan we eerder, wordt het dan niet te lang?

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Wij reden 'vroeger' ;) toen ik klein was om 5uur in de ochtend weg. Gingen ook altijd naar Spanje. Voordeel was dat je dan redelijk optijd aankwam.

Wij gaan dit jaar naar Frankrijk maar denken er ook over na om lekker optijd te rijden...

8. senta

senta Niet meer actief

Dat is ook nog een optie daar hebben we ook aan gedacht, nu zal 5 uur wel laat zijn om weg te gaan, maar we hebben wel gedacht aan een uur of 3 vertrekken, wat mij dan vervelend lijkt is, dan kom je in de avond aan en ben je gaar, maar denk dat de kleine dan wel wakker is.

Als we de nacht doorrijden kunenn wij beiden vrij makkelijk die knop omzetten en dan gewoon vroeg naar bed in de avond.

9. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    En is het geen optie om in 2 dagen te rijden? Kan je de eerste dag de meeste kilometers maken en kom je de tweede dag eerder aan... En misschien wat minder brak ;)
    Wat jij benoemd is voor ons nu ook wel een van de redenen om naar Frankrijk te gaan.. Vind die eerste dag met installeren en de kleine erg hectisch!

10. senta

senta Niet meer actief

In 2 keer rijden is geen optie, ik heb een vervelend familietrekje meegekregen zolang ik niet op de plaats van bestemming ben heb ik geen rust.

We hebben nu de optie, rond middernacht gaan rijden,
    Of rond de middag gaan rijden

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij gaan zelf naar Italie en komen op zaterdag 15 juni aan maar gaan dan vrijdag op zaterdagnacht rijden. Uurtje of 2 weg dus dat we nog wel een paar uurtjes hebben geslapen. Want als je de hele avond en nacht moet rijden en dus je slaap moet overslaan dan ben je veel sneller moe.

En dan komen we ergens in de middag op de camping aan.

12. senta

senta Niet meer actief

En hoever is het voor jullie rijden en hoe laat denken jullie aan te komen? Ik heb ook ziets van misschien om een uur of 1 gaan rijden dat we nog een paar uurtjes pakken, verhoudingsgewijs is het vroeger licht dan, maar zou het niet vervelend zijn voor de kleine man zo lang overdag in de auto. Mijn man voelt het meeste voor de nacht door rijden net als andere jaren, maar ik kan dan minder rijden (als het donker is vindt ik het niet fijn te rijden in een vreemde omgeving)

13. p1982

p1982 Niet meer actief

we gaan eind mei naar italie.is 1200 kilometer rijden.gaan om 00.00 uur rijden.manlief zegt incl pauzes 1 uur/ 100 kilomter
    mogen pas 15 uur in t huisje

14. senta

senta Niet meer actief

Het is voor ons 1450 km rijden ongeveer we zitten echt net over de grens in spanje. Voorgaande jaren vertrokken we rond 19 uur en waren er de volgende dag om en nabij 12-13 uur. met gewoon normaal stoppen koffie en eten en drinken.

We mogen in principe pas om 17 uur de tent in maar als je er eerder bent en ze zijn leeg en schoon mag je er direct al in, voorgaande jaren ook nooit problemen mee gehad, mochten er direct in en anders mag je gelijk gebruik maken van de faciliteiten dus de zwemtas gaat wel bovenop.

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow leuk, el Delfin verde, daar zijn wij ook een keer geweest. Afgelopen jaren gingen we steeds naar L'emporda, in L'estartit ook. Wij reden altijd rond 8 uur 's avonds aan, vanaf ons is het ongeveer 1450 km, dan waren we er de volgende ochtend rond 8 uur. Voor ons ideaal, vlak na vertrek vallen de kinderen in slaap en rond half 7 werden ze weer wakker. Dan gingen we even snel een broodje eten en wat drinken en dan konden ze nog een filmpje kijken in de auto. Zo was het voor de kinderen ook goed vol te houden.

Wij reden wel echt in één keer door dan, alleen stoppen om te tanken en te plassen.

In jullie geval zou ik denk ik eerder om middernacht vertrekken dan rond de middag. Als je rond de middag vertrekt heb je kan dat je in de nacht aankomt, dat lijkt me niet echt fijn.

16. senta

senta Niet meer actief

Nou toch maar de knoop doorgehakt we gaan op vrijdag om een uur of 5 in de ochtend rijden en overnachten op ongeveer 1000 km, dus dat is zuid frankrijk iemand tips voor een goed hotel/ formule1 of iets wel graag met bewaakte parkeerplaats,

Hoe ik ga slapen zien we wel, misschien neem ik wel gewoon een pilletje in zodat we even de rust pakken;)

Deel Deze Pagina