We gaan eind juni naar Texel voor 4 dagen. (Smederij bb) We hebben dan hondje en dochtertje van 2 bij ons. Erg leuk, restaurantjes, wandelen. Ik kan nog wat tips gebruiken: - waar is leuke strand voor kind en hond? Leuke strandtent? Iets met plassen-weet niet of dat op Texel bestaat maar in Kijkduin heb je soort veel zee met plassen wat handig is voor klein kind ravotten. - tips leuk uit eten niet te duur maar kindervriendelijk - leuke boerderij? Speeltuin?bos? - nog tips bezoeken iets met peuter? - las iets over vuurtoren. Is dat wat voor peuter? - kunnen we ergens bakfiets huren of fietsen met kiderzitje?
Ecomare is echt een aanrader verder geen tips kom al jaren op eiland maar wij zijn maar met zijn 2 en
Fietsen kun je huren als je van de boot af stapt, rechts. Kun je van alles huren. Verder is ecomare idd een aanrader.
- Pluktuin! Heerlijk om daar rond te lopen tussen het fruit en de bloemen, kleine speeltuintjes, lekker stukje verse taart met koffie/thee/sap. De Zelfpluktuin - Fruit, groente en bloemen zelf plukken op Texel - Strendsend! http://strendsendtexel.nl Vriendelijk personeel, leuke kinderspeelhoek en heerlijke eten! - En er zijn vele kleine strandjes die lekker rustig zijn voor kind en hond, maar die moet je dan zelf wel zoeken achter de dijken. Zijn er echt diverse aan de oostkant van het eiland in ieder geval. - Bij de vuurtoren heb je een aardig stuk strand met ook een restaurantje boven aan.Torenrestaurant
Veel plezier, hier nog een paar linkjes, ecomare is idd erg leuk voor alle leeftijden! Fiets huren op Texel - Fietsen op Texel Schapenboerderij - Texel Kaasboerderij Wezenspyk Veel restaurants zijn wel geschikt voor kinderen, omdat het zo'n touristisch eiland is. in het dorp de koog zitten goedkope restaurants, maar dan is de kwaliteit ook niet altijd even goed. vvv weet ook altijd veel leuke activiteiten Wat te doen | Uitgaan, Evenementen, Wellness, Mindervaliden, Wandelen, Fietsen en Kinderen
Ecomare! Mijn dochter vond de boot naar Texel toe al fantastisch... boven op het dek uitwaaien in de winden kijken naar de meeuwen die meevliegen.
Nou bedankt genoeg tips! Zo te horen 4 dagen niet genoeg hihi) We gaan zeker ecomare doen, pluktuin, wat boerderij en lekker wandelen! Op terugweg gaan we nog langs sprokjes wondeeland misschien als weer toelaat. Nu hopen op mooi weer en heb al zin in!!!
Haha ik ga niet naar Texel maar wordt helemaal blij van deze post om de een of andere reden.. wat een leuke tips ook! Ik maak wat notities en wellicht dat mijn zoontje en ik volgend jaar ook gaan hahaha Veel plezier alvast Piccolina!
Econome mag je niet in met een hond.. De ijsboerderij is erg leuk. Je mag je de hele boerderij bekijken en heerlijk ijs! Restaurantjes heb je overal in alle prijsklassen. Boottocht zeehonden spotten erg leuk en succes gegarandeerd. En de hond mag mee
Ecomare bedoel je? Ja dacht ik al dan even op b&b hondje laten Ijsboerderij ! Leuk ga even kijken hoe en wat. Ik zie ook daar leuke speeltuin naast ijssaloon ook leuk! Boottocht lijkt mij ook top even kijken hoe duur is die Te veel om te doen dacht het wordt vast saai daar maar zoals nu al inplan is druk druk druk)
HI wij zijn vorig jaar 2 keer een weekend op texel geweest en 2 keer was het super. Ecomare is natuurlijk een aanrader!! Maar je heb ook het Sommeltjes pad. Een pad door het bos heen, met grappige gekleurde stenen, kaboutertjes en paddestoelen. Voor kinderen is het erg leuk. Wij hebben de eerste keer vooral thuis gegeten, omdat vrienden van ons het erg lastig vonden om uit eten te gaan ( geldkwestie). Maar de tweede keer hadden we een super restaurant. Speciaal voor kinderen!!! Achter in het restaurant heb je aparte afdeling, met van alles en nog wat, verkleedkist, keukentje, bioscoopje. Nou noem het maar op, maar je kind vermaakt zich daar wel!! Ook was er 1 avond een clown, en de andere avond poppenkast, ons zoontje van 2 vond de clown helemaal geweldig, maar luisteren naar de poppenkast, nee dat was niets. Quinty's heet het in de koog. Echt een aanrader!!
Haha econome moet idd ecomare zijn.. Wij betaalden voor die boottocht dat ik 12 pp incl tocht door de marine haven in den helder voor manlief. Grote boot met faciliteiten. Onze hond vond t prachtig. Texel echt een heerlijk eiland vooral ook met hond.
Ecomare is idd heel leuk voor de kids! En ouders. Het strand bij de vuurtoren in de Cocksdorp is heel groot! Je kunt daar echt heel fijn wandelen met de hond. De zelfpluktuin is ook een aanrader. Vliegveld is ook leuk om even te stoppen als je er langs rijd. En de slufter moet je gezien hebben! In één woord WAUW!
Wij gaan eind april een weekje naar Texel. Leuke tips hier 😊 Weet iemand of je op loopafstand van het Roompot Parc in de Koog bakfietsen en gewone fietsen kunt huren?
Nou blonde vraag. Man kon het niet vinden, ik Google nog maar een keer en heb het al gevonden 😁