Center parcs VS. Landal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San987, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Dit jaar gaan we voor het eerst op gezinsvakantie! Heel leuk!!

Maar nu ben ik op zoek naar een leuk vakantiepark, centerparcs en landal, lijken wij ideaal. Ruime huisjes en een park waar alles te doen is.

Ik was aan het kijken naar de accomodaties, maar de slaapkamers bij centerparcs lijken kleiner dan die van Landal.
    Kunnen in de huisjes (slaapkamers) van centerparcs ook campingbedjes???

Enne wat is een leuk park??

2. Creamams

Creamams Niet meer actief

Wij willen met de carnaval naar Center Parcs gaan.
    Wij willen naar Huttenheugte. We zijn hier al eerder geweest en dat park bevalt ons goed.
    De premium huisjes zijn allemaal vernieuwd. Er stond bij dat kinderbedjes op de slaapkamers passen.
    In de Vip huisjes schijnen geen kinderbedjes te passen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ligt mijn inziens echt net aan het huisje dat je boekt. Soms kun je al verschillende huisjes zien met indeling etc en daar je keuze op baseren. Wij gaan al een aantal jaar met familie een weekend weg naar CP (diverse verschillende parken gehad en premium, comfort en VIP huisjes gehad), maar mijn ervaring is dat een bedje altijd wel past. Misschien in een huisje met 1 slaapkamer dat dit anders is, maar die hebben wij dus nooit gehad met ons gezin/onze familie ;)

Zwembaden vind ik over het algemeen van CP mooier met meer mogelijkheden, maar er zijn ook Landal parken die een uitgebreider subtropisch zwembad hebben. Ligt echt allemaal maar net aan het betreffende park, het huisje etc: dus zou gewoon kijken welke je wel of niet aanspreken.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij gaan NOOIT meer naar center parcs!!!
    De comfort huisjes zijn alles behalve comfort, gewoon vieze vochtige hutjes, van ellende hebben we over geboekt naar premiums huisje dat was mooi. Vorig jaar een vip huisje nou ik kan je zeggen niks VIP's aan gewoon vergane glorie op center parcs wat we daar allemaal tegen kwamen in dat vip huisje wil je niet weten! Ze kwamen ons wel tegemoet gelukkig maar we boeken nooit geen huisje meer bij center parcs. landal is 100x mooier vooral de huisjes met nieuw interieur super mooie huisjes, ik zou zeker voor landal kiezen!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ juffie: wat een beroerde ervaringen zeg! Wij hebben in al die jaren nog nooit problemen gehad. VIP huisjes waren echt luxe en zo werd dat idd steeds minder per niveau.

Landal waren wij met schoonouders samen. Wij een nieuw en luxe huisje: was top! Schoonouders in een belabberd oud huisje met geel behang, groene en blauwe bank, rode gordijnen en oud.. Verschrikkelijk :$ Wij zaten in CP ook eens in een wat verouderd huisje, maar was 100x beter. Park op Landal vond ik wel weer mooier en ruimer opgezet ten opzichte van CP, maar verder was het niets op het park: eetmogelijkheden minimaal, speelplaatsen minimaal, zwembad ook.. Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen wisselen hihi :D

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat was behoorlijk beroerde ervaring!! Zeker voor de hoeveelheid geld die je ervoor neertelt! Als je bij landal boekt moet je gewoon een huisje nemen waarbij staat 'nieuw interieur die huisjes zijn echt heel erg mooi! Ook het park opzich is bij landal veeeeeel mooier als bij center pars.

7. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Tijdje terug geweest in een 6 persoons premiu m huisje op de hutteheugte maar bij ons had op de slaapkamer echt geen bedje gepast
    hooguit op de kamer waar het stapelbed staat maar dan heb je geen ruimte meer over om in het bed te klimmen.
    onze kerel sliep nog in de wandelwagen wieg en die paste echt net naast het bed

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb alleen maar goede ervaringen met CP.
    Als je naar huisjes gaat kijken staat er ook aangegeven of er babybedjes passen in de huisjes. In kleine vip huisjes past het volgens mij niet.

Over het algemeen is er op de CP parken meer te doen. Meer restaurants, mooier zwembad etc. Het is maar wat je wil

9. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Inmiddels bij port zelande, meerdal, eemhof en heijderbos geweest. bij deze parken kon allemaal een bedje bijgeplaatst worden in de slaapkamer. Bij boeken overigens altijd een mystery weekend via bungalows.nl. Dit scheelt vaak meer dan de helft en de verrassing blijft waar je naar toe gaat. Hebben zelfs ooit vip-cottage gekregen voor een habbekrats. Desondanks waren alle huisjes wel gedateerd. Port zelande en eemhof vond ik persoonlijk minder (bij goed weer is het wel leuker!) Andere parken waren beter. Landal Vennenbos en Lommerbergen zijn wel erg leuk.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik kies centerparcs. Gaan ieder jaar wel erheen, makkelijk ivm onze honden ook.
    2x landal gehad maar is 3x niets.. Is niets te doen in de avond en klein.
    Huisjes zijn wel mooi, maar even groot als centerparcs.
    Meerdal en port zelande is onze favoriet van centerparcs. Heel goed te doen met babybedje. Ik zou wel voor een eigen campingbedje gaan, vind ik altijd wat fijner.

11. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Je vraagt alleen om Centrep Parcs en Landal, maar sta je ook open voor andere suggesties?

Wij zijn de laatste twee vakanties naar Roompot parken gegaan. Die waren een stuk goedkoper dan cp en landal. We zijn niet gaan zwemmen dus hoe de zwembaden zijn weet ik niet maar de huisjes (we hadden wel luxe uitvoering gekozen) waren ruim genoeg voor een campingbedje en de rest van de lading kinderbenodigdheden en speelgoed die we mee hadden :)

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Ik zou zeker een eigen bedje meenemen, laatste keer bij CP in vip huisje heb ik het bedje wat in het huisje stond nog zelf moeten poetsen, spinnen kwamen eruit, doekje was ronduit zwart en over het matras wil ik helemaal niet uitwijken gad-ver-Damme en dat in een viphuisje! Dat was een van dingen, hele huisje was verder waardeloos, zeer achterstallig onderhoud! Wij willen nooit geen CP meer voor ons landal, ok je hebt misschien niet zo'n luxe plaza maar die is op de meeste parken toch ook echt eens een keer aan vernieuwing toe!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wij gaan altijd naar landal. Veel mooiere huisjes en een heeeeel stuk goedkoper ..

Ja oké cp heeft vaak mooiere zwembaden maar met kleinere kindjes is dat nog niet zo heel erg belangrijk. En je hebt bij landal geen overdekte plaza.

Maar dat ligt er ook zo aan waar je voor gaat. Wij wandelen veel en zwemmen en zitten heerlijk in ons huisje achter de kachel.

Hier absoluut fan van landal!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben in CP nooit in een vernieuwd huisje gezeten. Misschien dat het dan anders is. Maar onze ervaring is ook:
    Landal: mooie, schone huisjes maar meestal minder uitgebreide faciliteiten
    CenterParcs: Prachtige faciliteiten, beroerde huisjes. (Vooral die banken... kerm!)

Over het algemeen houden wij de stelregel aan dat we in het zomerseizoen liever naar Landal gaan, omdat we dan toch meer in de omgeving doen. In voor- en najaar (dus bij grote kans op slecht weer) kiezen we voor CP omdat er op het park genoeg binnen te doen is.

Voor komende zomer hebben we trouwens een wat duurder Park van Landal gekozen, aangezien we denken dat we met onze baby toch iets minder van het park af gaan en we het voor de oudste wel heel belangrijk vinden dat er ook bij minder goed weer veel te doen is. Overigens hebben we nu in dit duurdere park van landal alsnog een vrijstaande luxe kindercottage met drie kamers, voor de prijs waarvoor je bij CP in die periode een gewone cottage hebt.

We hebben trouwens een keer een chalet gehad van Roompot. Een stuk goedkoper (weinig te doen op het park). En zelfs die vond ik netter en schoner dan de huisjes van CP. Daar is toch vaak best veel vies, kapot en 'vergane glorie'. Terwijl je toch wel de hoofdprijs betaalt.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij zijn ook aan het kijken en er zijn parken van landal met een mooi groot zwembad, overdekte dome en een grote binnen speeltuin.

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Voor welk park van landal hebben jullie gekozen?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan naar Park het Loo.

18. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ah ga ik die ook bekijken. Vennenbos en lommerbergen lijken me ook leuk. Hoor ook goede verhalen over Rabbit Hill

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn schoonouders zitten nu op Rabbit Hill. Ik zal wel eens vragen hoe kind-vriendelijk die is als ze terug zijn.

Afgelopen zomer zaten we in Duitsland op Landal Sonnenberg. Ook een aanrader hoor. Geen super uitgebreid zwembad (zeker naar CP-normen) maar wel gewoon een leuk bad. Prachtige binnenspeeltuin en ook buiten een leuke grote speeltuin en een paar kleinere speelplekjes. Je kon prima eten in het restaurant. En een mooie omgeving! Vlakbij het park zit ook een echt leuk buitenzwembad met echt het mooiste uitzicht wat ik ooit in een zwembad gezien heb!

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alleen maar goeie ervaringen met centerparcs. Landal daarentegen...met de kerstvakantie naar Landal vennebos geweest. Was echt slecht. Huisje helemaal afgeleefd, met bovendien een leefruimte die lager gelegen was dan de rest van het gelijkvloers en waar onze dochter dus meermaals af gevallen is. Faciliteiten waren er nauwelijks: geen restaurants open 's middags, wat toch handig is met een peuter. En het 'indoor speelparadijs' was ongeveer even groot als dat van de plaatselijke McDonald's. Een ballenbad waar niet eens ballen in zaten, een springkasteel en een autobaan met 2 autootjes. Dat was het. Echt nooit meer Landal hier. Maar deze zomer wel centerparcs.

Overigens: molenheide is ook een geweldig park, met mooie huisjes en een gi-gaan-tische binnenspeeltuin.

Deel Deze Pagina