is dit normaal ? ( praten - 22 maanden )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter is nu 22 maanden en kan al volop praten, ze kent heel veel woorden en begint met korte zinnen en kan goed aangeven wat ze bedoeld etc. kortom volgens mij doet ze dat prima.
    maar toch vraag ik me iets af, ze herhaalt woorden vaak tig keer
    bijvoorbeeld;
    ik zeg tegen haar we gaan naar de koetjes kijken,
    dan zegt zij in de 10 minuten op weg naar de koetjes wel 100x achter elkaar.
    koetjes kijken, koetjes kijken koetjes kijken, mamaaa koetjes kijken, ..... en zo echt de hele tijd.
    het maakt geen verschil of ik het negeer of juist antwoord geef
    of als ik er andere vragen bij stel, dan geeft ze netjes antwoord. om als ik ook maar 1 tel mn mond hou weer verder te gaan.

ze doet dit echt wel een keer of 10 per dag met woorden/zinnen
    en ik vraag me af of dit normaal gedrag is ?
    ik weet ook niet of ik het maar zo moet laten of haar moet zeggen dat 1x genoeg is.
    wij dachten dat het wel over zou gaan maar ze doet dit nu al een week of 6

2. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    zelf werk ik in de kinderopvang en je merkt wel bij kinderen van die leeftijd dat als ze enthousiast zijn ze vaak dingen herhalen, maar als jij denkt dat haar gedrag afwijkt kan je altijd naar het consultatiebureau bellen ofzo natuurlijk ;)

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ze is dan inderdaad gewoon enthousiast :)
    Of bijv onder de indruk :)
    Niks mis mee hoor

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

'Je plaat blijft hangen' zeg ik dan vaak, zie er eigenlijk geen probleem in...vind het papegaaien wat ie hier doet vervelender.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vind het papegaaien wat ie hier doet vervelender....

Oké, sorry :) Ik kon het niet laten.

Het lijkt me wel grappig, zo'n enthousiast kind :D
    Zo'n napraat-papegaai trouwens ook.

Ik ga dan hele lange zinnen maken zoals supercalifragilisticexpialadocious ofzoiets :cool:

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Danique doet het ook hoor als ze de kans krijgt, vind het wel grappig. Zeg dan vaak iets als: zo jij hebt er wel zin in he?
    Maar ik praat de godganse dag tegen dr dus ze krijgt niet zo vaak de kans hahaha

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ze doet het eigenlijk de hele dag door heb er vandaag extra op gelet,
    dus niet alleen bij leuke dingen waar ze heel enthousiast van word.
    maar ook als ze een potje open aan het maken is
    potje open maken.. open maken.. opmaken ( x 10 ) ;)

en zo met tig dingen. misschien moet ik er minder op gaan letten en dan gaat het hopelijk over.
    zodra ik het nu weer vaker dan 3x hoor stel ik een vraag of praat ik tegen haar zodat ze er niet verder mee kan. want ze gaat gewoon 20x door.
    maar heb dus ( voor zover :p ) geen heel gek kind dat ze dat doet haha

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn zoontje doet dat ook hoor, lijkt me niets mis mee. Ik zat gisteren nog een filmpje van een paar maanden terug te kijken waarin hij zo'n anderhalve minuut lang, tijdens het bouwen van een blokkentoren, de hele tijd 'hoge toren bouwen' herhaalt. Ik vind het wel grappig, hij kondigt altijd lekker duidelijk aan waar hij mee bezig is.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is dat een manier van verwerken en leren. Net zoals dat ze 10 x het zelfde spelletje kunnen doen achter elkaar

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    toch goed om zo te lezen dat meerdere kindjes dit doen. hoe meer ik er op ging letten hoe gekker ik het vind
    loslaten dus :D

11. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Juist leuk toch Zebra :)

Emma doet dat niet hoor.. die zegt af en toe een woordje wat ze kent, of probeert iets te zeggen wat wij nog niet verstaan, en ze praat wel eens wat, maar geen idee wat ze zegt haha. Hier nog niet zo'n snelle prater helaas. ;)

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oh ja hier ook. Maar ook gewoon 100 x mama mama mama.. en als ik dan zeg, ja lieverd, wat is er? Dan zegt ze gewoon niks..maar weer mama mama mama.. En dan nog een keer, wat wil je aan mama vertellen dan? En dan komt het er pas uit, broodje eten (bijvoorbeeld) mama broodje, mama broodje. Soms heel vervelend, maar ik denk inderdaad ook uit enthousiasme ofzo.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door enthousiasme of een andere heftige emotie kunnen ze ook blijven hangen; hun hoofd wil sneller dan hun mond. Mijn dochter wil soms zó graag iets vertellen dat ze bv blijft hangen bij 'ik heb ik heb ik heb ik heb.... mama mama mama! ik heb ik heb ik heb... Ik heb papa-ezel geaaid!' :D Als ze boos of verdrietig is, komt ze vaak ook moeilijk uit d'r woorden.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elin doet dit ook. Als bijvoorbeeld Bumba op tv is kan ze wel 20 keer achter elkaar Bumbaaa roepen. Of als ik zeg dat we een schone luier om gaan doen blijft ze maar roepen luieerrr.
    Heb dr eigenlijk nooit wat achter gezocht en vind het wel grappig :D

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is het normaal. Onze zoon deed het ook wel. Hoewel het bij hem niet de hele dag door was ofzo. Volgens mij is het gewoon een manier om spreken te oefenen.

16. soeee

soeee Niet meer actief

*PROEST* hahaha :D Moet altijd zo lachen om jou!!

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    bedankt voor de reacties! toch fijn om te horen dat het normaal is. ik vond het maar raar :)

Deel Deze Pagina