Center parcs VS. Landal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San987, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik vind de huisjes van centerparcs verouderd, klein en niet schoon. De parken bieden wel veel meer faciliteiten en vooral de zwembaden zijn erg leuk. Hoewel Landal ook wel wat oudere parken heeft zoals centerparcs, hebben ze ook veel echt mooie parken met grote huisjes en moderne inrichting. Wij zijn kort geleden naar Landal Esonstad geweest en vond dat echt een aanrader.
    Wij gaan niet meer naar centerparcs, maar wel af en toe alleen naar het zwembad. Je kan namelijk ook gewoon losse kaartjes kopen daarvoor.

2. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Wij gaan al jaren met veel plezier naar cp en ook dit jaar weer. Vele parken en soorten huisjes bezocht en eigenlijk nooit klachten. Ook dit jaar weer vip vanwege de luxe.

Vrienden van ons zijn vorig jaar een weekend naar landal geweest en zijn gewoon zondagochtend al naar huis gegaan. Verschrikkelijk huisje en op het park niks te beleven zeggen ze!

3. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn met de jaarwisseling een midweekje naar cp Limburgse Peel geweest met peuter en baby 7 wkn)
    Erg geslaagd!
    Huisjes zien er van buiten echt afschrikwekkend uit!
    Lelijke wit-grijze blokken.
    Maar van binnen helemaal super, echt zoveel beter dan de afgelopen jaren in huisjes van landal en sunparcs (tegenwoordig ook cp).
    Heel schoon en heerlijke bedden (boxsprings).
    Was een 5pers comfort huisje. Peuter had een heel klein kamertje, was helemaal gelukkig met z'n eigen kleine domeintje!
    Toilet en badkamer helemaal vernieuwd, prima keuken met alles wat je nodig hebt. Gezellige verlichting. Babybedje was echt goed schoon en paste prima in de 'ouderslaapkamer'. Prima kinderstoel, heel handig een opstapje aanwezig dus die kleine kon zelf bij alle kranen en een opzet/kinderwcbril.
    veel leuke kleine speeltuintjes,midgetgolf en nog veel meer mogelijkheden voor binnen/buiten sporten. zwembad super voor met die kleintjes (een peuterbad, een babybad en peuter/kleuter tunnelglijbaan met een leuke trap met allemaal waterstralen etc, maar ook een golfslagbad, grote glijbaan en bad met stroomversnelling en van die andere waterdingen + een bubbelbad natuurlijk).
    Hele leuke animatie in de plaza voor ons peutertje met een speeltoestel binnen.
    Bij het grand café hebben we eerst zitten borrelen, daarna voor ons ieder een hoofdmenu (keuze uit 5 menu's Vd dag) en een portie friet voor de kleine besteld met daarna nog een gewone en verwenkoffie (met muffin etc), waren nog geen 60 euro kwijt! Vonden we eigenlijk vrij goedkoop.

In het stadje in de buurt (horst oid) konden we leuk winkelen en boodschappen inslaan.
    Hebben het er echt heerlijk gehad, echte aanrader!
    Wilden gelijk voor volgend jaar boeken, maar twijfelden nog of we voor variatie naar een ander park wilden. Na alle andere reacties zie ik daar denk ik van af en gaan we volgend jaar weer heerlijk naar de Limburgse Peel!

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb eigenlijk alleen ervaring met centerparcs.
    alle parken hebben sterren, hoemeer sterren hoe beter het park.

en alle huisjes heb je in luxe gradaties zeg maar... kies je de goedkoopste dan kan je een heel oud en achterstallig huisje verwachten.
    hoe luxer hoe beter;)

wij zijn afgelopen zomer naar duitsland, bispinger heide geweest, super lux en nieuw huisje, alles netjes en mooi.
    en afgelopen september naar kempervennen geweest, groot huis 8 pers. en oud en vies en veel achterstallig onderhoud in het huisje.

wel vind ik alle huisjes vaak vies, trek de bank of het bed niet van zn plek af want je schrikt ervan! en ook het servies is vaak nog vies!

qua zwembaden ligt aan de sterren vind ik altijd, wij gaan altijd voor 4 of 5 sterren.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn ervaring is dat de huisjes van landall idd vaak iets ruimer en comfortabeler zijn. Bij center parcs moet je geen comfort huisje boeken, dat is vaak niets. Als je premium of VIP boekt zijn ze echter prima. Nooit supergroot, maar ruim genoeg en van alle gemakken voorzien. Ik zoek ook meestal huisjes met vernieuwde inrichting uit (staat er bij vermeld), die zijn net weer net even frisser qua meubilair en sanitair.

Ondanks het verschil in huisjes gaat mijn voorkeur toch uit naar CP. Ik vind de parken en voorzieningen bij Landall meestal niet veel soeps, je moet daar toch echt wel het park af om iets leuks te doen. Bij cp valt er ook op het park altijd genoeg te beleven (zeker met kinderen), de zwembaden zijn geweldig, en de meeste kinderen vinden de overdekte plaza met tropische vissen ed vaak ontzettend leuk. De onze wel in ieder geval :). En ik vond met een baby of dreumes de kindvriendelijke faciliteiten heel prettig (overal magnetrons, goede verschoningsmogelijkheden, enzv).

Heijderbos en Erperheide vond ik allebei erg leuk.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb niet veel ervaring met centerparcs (lang geleden geweest zonder kinderen) en met Landal ook niet, behalve het Vennenbos. En dat is echt goed. 'Mankementen' snel verholpen: mieren (tja kan gebeuren in een bos) en een piepende deur (niet handig met baby die ervan wakker werd en bij wie we wel moesten zijn af en toe 's avonds). Geen luxe huisje, wel prima (6 persoons en 5 persoons huisjes gehad). Leuke kinderanimatie, de omgeving ook leuk en mooi. En een mooi zwembad. Kan me haast niet voorstellen dat iemand dit geen goed park zou vinden.

Er zijn ook veel parken van Landal die verder niet zoveel hebben, die zijn een stuk goedkoper, maar daar zou ik zelf niet naartoe gaan.

Deel Deze Pagina