Leuke ervaringen gezocht van kindercampings in de buurt of nabij de Dordogne Frankrijk. Hoe ervaren jullie lange autoritten met 2 kleintjes? In de zomer net 4 en 1 jaar 3 mnd
Wij zijn afgelopen zomer naar camping " Le Grand Dague" geweest bij Perigueux in de Dordogne en dat is zeer goed bevallen! HEt was een camping van Iris Parc en je kan bij vercshillende maatschappijen stacaravans of tenten huren of een staanplaats. Wij waren met het wat onbekendere ROAN en dat is super bevallen! Zeer mooie caravans met airco en 3 slapakamers. Ze hebben er echter maar een stuk of 20, de rest is vnl. van Vacansoleil. Groot ondiep lagunebad met zachte bodem en piratenschip, zeer geschikt voor de kleintjes. Verschillende diepere baden, 2 grote glijbanen, wildwaterbaan en een waterspeeltuin. Verder een overdekte speeltuin (soort mini-ballenbakklimtoestel) en Nederlandse animatie. Onze meisjes waren 4 en 2,5 en de rit is super gegaan. Wij zijn gaan overnachten bij Orleans, dan ben je net over de helft. Als je nog vragen hebt, stel ze geust (hier of via PB)
Grappig joh wij hebben deze camping op ons lijstje staan Hoeveel uur is t rijden en last gehad van files? Oja wat is een goed tijdstip om te vertrekken? Wij willen in de periode 13 juli t/m 27 juli
Ligt er natuurlijk een beetje aan waar je woont.... Wij wonen in Zoetermeer en zijn op een vrijdag vertrokken om 9 uur. Het was voor osn voor het eerst dat we zo;n eind gingen rijden, dus zijn we lekker om de 2 uur gestopt. We waren rond 17 uur in ons hotel bij Orleans. We hebben geen last gehad van files of echt noemenswaardige drukte. Op 1 punt was het wat drukken, omdat er meerdere wegen samen kwamen...maar waar? Terug op donderdag weggegaan om 10 uur en overnacht net boven Parijs. Rondom Parijs wat druk gehad, maar uiteindleijk nog om 18 uur bij het hotel. Ik vond het goed te doen! In principe willen we terug gaan, maar twijfelen nog een beetje over ene vliegvakantie....maar anders wordt het zeker weer Le Grand Dague!
Wij wonen vrij dichtbij Zoetermeer. Lief dat je je ervaringen deelt Hoe deden jullie dat met avondeten? Veel zelf koken of veel restaurants etc? Hoeveel nachten gingen jullie? Wij denken eraan om 10 nachten te gaan anders 12 maar met 2 reisddagen erbij misschien toch voldoende??
WIj zijn 13 dagen geweest en hebben 2x wat gehaald bij de snackbar en 1x uit eten geweest in het restaurant. De andere dagen hebben we zelf 'gekookt', alhoewel dat regelmatig de barbecue was! Je hebt wel gewoon een 4-pitsgasstel en een grote koelkast tot je beschikking, dus kan het makkelijk. Supergrote supermarkt op 10 minuten rijden (o.a. een Super U) met groot assortiment. Op de camping zelf een miniwinkeltje, maar wel met vers brood 's ochtends.
Ja, best wel! We hebben 1 ochtend regen gehad en 2 dagen wat bewolkt. Daarnaast ook een dag of 3 boven de 35 graden! 's Avonds koelt het snel af, dus je hebt wel lange broeken nodig en een vest o.i.d.
Ohhh wil echt Le Grand Dague aanraden!!! Wij zijn er 2x geweest voordat het veranderd is naar wat ze nu zijn maar toen was het al een geweldige camping! Mijn ouders kennen de eigenaar goed. De vader van hem was bevriend met mijn opa maar echt zodra wij een andere auto hebben staat deze camping bovenaan op ons lijstje. Dordorgne is ook echt heel mooi!
Haha, Veronigue, jullie ook goede ervarignen! wij hebben het ook super gehad en voor komend jaar staan nog wat dingen op de planning, begrijp ik (zie zoover, vraag en antwoord).
Wij gaan vanavond boeken. Twijfelen alleen over het aantal nachten 10 of 11 nachten. Scheelt 165 voor dat ene nachtje erbij en moeten ook nog rekening houden met 2 overnachtingen (1 heen en 1 terug) Blijft een persoonlijke keuze maar 10 dgn is toch niet tekort?Ook voor eerst dat we auto vakantie gaan doen. Voorgaande jaren meestal All-inn vakanties Veronique: Leuk dat jij ook zo enthousiast bent!!
Trouwens wel mega prijsverschillen zeg pfff. Vrijuit en anwb scheelt 488 euro zelfde type stacaravan en zelfde aantal dgn niet normaal . Dus voor iedereen kijk en vergelijk zelfde aantal dgn
@mananama: ja klopt zag het ook. Oh kan echt niet wachtten als ik daar weer heen kan. Wil het zo graag mijn gezin laten zien. Zo'n leuke herinneringen van vroeger. @vruchtje: haha ja ben echt erg enthousiast! Idd behoorlijk verschil met anwb en vrijuit. Heb je ook al op de site zelf gekeken van de camping? enne 10 dagen is niet kort hoor Is wel een lange reis alhoewel ik het de keren als kind toch vond meevallen. Mijn ouders reden altijd door zonder overnachting. Wij vertrokken altijd rond 23.00 uur ongeveer en kwamen begin van de middag (dacht rond 12.00 uur of 13.00 uur) aan. Wel altijd tussenstop om de 2 uur ong. Er is daar zoveel te doen Welke dagen ga je? Zorg wel dat je niet op 14 juli hoeft te rijden in Frankrijk
Wij hebben geboekt bij ROAN iets duurder, maar wel meer luxe en dat is ook wat waard. We gaan 11 nachten van 16-7 t/m 27-7
Zeer goede keuze! Roan heeft echt prachtige stacaravans, sommigen heel wat luxer dan Vacansoleil! Wij gaan pas 9augustus, dus we zien elkaar helaas daar niet...... Alvast veel plezier en heb je nog meer vragen....stel gerust!
Jammer dat jullie later gaan haha Mijn man vroeg zich af of ze een beetje Engels spreken daar op de camping? Is het leven daar duur zoals drankjes, eten, ijs voor kids etc?
Geen idee of ze Engels spreken.....praktisch iedereen spreekt Nederlands! Eigenaren zijn Nederlanders, animatieteam zijn Nederlanders of Belgen en alleen bij de receptie of het winkeltje zijnd en toe wat Fransen. Vooral qua animatie is dat ideaal voor kinderen en natuurlijk hebben ze zo ook enorm veel aanspraak, want ook de gasten zijn onverwegend Nederlanders en Belgen.
Super! Geniet er dan maar van bedankt voor de tip van ROAN. Enne wilde ook al zeggen ze spreken daar nederlands (en voor de limburgers de eigenaars zelfs dialect )
Zie nu je 2e vraag......het winkeltje is vrij prijzig. Het verse brood vond ik dan wel weer meevallen. Drankjes e.d. zijn wel wat duurder dan thuis, maar vond het geen woekerprijzen;
Wij haalden ook altijd verse stokbrood en croissants bij de bakker op de camping maar voor de meeste overige boodschappen gingen wij naar Carefour. Weet niet 100% zeker meer maar dacht dat deze er in de buurt ligt