Wanneer stop je met het gebruik van hydrofielen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kersenflap, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik heb zo een hekel aan die dingen dus ik vroeg mij af wanneer stop je eigenlijk met het gebruik hiervan, hoe dat bij onze oudste ging geen idee meer.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oef. Rond een jaar ben ik gestopt denk ik?
    Maar ik weet dat anderen er langer mee doen. Wel pakte ik indien nodig nog een hydrofiel voor de plooitjes.

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    nooit hahaha :)
    Ik heb 4 van die hele grote doeken 1.20x1.20m en die gebruik ik zowel voor de oudste als jongste, wikkelt makkelijk en droogt lekker af. Die kleintjes heb ik tot 6 maanden gebruikt ongeveer, liggen nu te wachten op de volgende :)

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Gebruik nog steeds is makkelijker dan handdoek.
    Ik gooi hydrofiel gelijk na afdrogen in wasmand. En daardoor is iets minder was dan voor 3 personen ipv 2 handdoeken doen

5. kersenflap

Ik weet wel dat ik bij de oudtste ook een handdoek makkelijker vond en merk het nu weer dat het mij steeds meer tegen gaat staan, een gewone handdoek kan toch geen kwaad?

Mijn man zegt net dat we ermee gestopt zijn bij de oudtste toen die kon staan zelf.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,212
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is daar geen 'regel' voor. Ik ben altijd heel makkelijk met dit soort dingen; vind je het handig en werkt het goed? Gebruiken!
    Niet handig en een beter alternatief? Niet meer gebruiken.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zolang we het handig vonden. Als je het niets vind gebruik je ze toch gewoon niet ;) Hier voor de jongste nu nog wel, verder niet meer.

8. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik gebruik die grote nog steeds. Vind ze superfijn en inderdaad, het scheelt was!

9. adi

adi Niet meer actief

Niet ;)

Ik neem ze zelf mee naar zwemles van mijn 5jarigen, want daarmee kunnen kinderen hun haren en voeten (tussen de tenen, belangrijk!) Heel goed zelf afdrogen.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier gebruik ik ze ook nog voor dochterlief van 2,5. Maar wat anderen ook zeggen, als jij het niet handig vind lekker mee stoppen. Ik vind ze ideaal en het scheelt was.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh ja, die heb ik ook nog liggen..... :)

Ik weet niet meer wanneer ik er effectief 1 voor het laatst gebruikt heb. Sowieso verleden jaar :)P) maar ik denk ergens in juni ofzo.

12. kersenflap

De oudtse heeft een badlaken van het zwembad dus dat gaat vrees ik niet op dat die een hydrofiel mee krijgt, die is lang zo mooi niet meer,

Ik ga mij omslagbaddoeken weer eens tevoorschijn halen en wassen, die gebruikte ik wel vaak bij onze oudste soort grote omslagdoeken om even om te slaan naar de kamer en een klein handdoekje om af te drogen Kijken of het nu weer zo goed werkt.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik blijf ze ideaal vinden

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb er standaard eentje in de zwemtas zitten, dan vind ik het nog wel eens handig maar als jij het niks vindt dan gebruik je ze toch niet, is geen wet voor :p

15. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Ik vond het dunne ondingen, heb om af te drogen een handdoek gebruikt.
    Maar ik heb ze nog volop, mijn dochter gebruikt ze om mee te slapen haha, ze kan niet zonder haar 'doekie'! 😂
    Beter, geen gezeur met knuffels die kwijtraken.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nooit :D Die had ik al moeten hebben voor we kinderen kregen. Wat een handige dingen...
    Ik gebruik ze hier veel voor het haren drogen na het douchen, en eigenlijk alles waarbij je snel veel vocht op wilt nemen :)

Maar als jij het ondingen vindt, dan gebruik je ze toch gewoon niet? Of ben ik dan gek? :(

17. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nooit gebruikt. Ik heb ze wel, omdat iedereen er zo lovend over was. Maar ik vond ze nutteloos.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Dit

19. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    haha bij onze zoon heb ik het vijf maanden gebruikt, toen zh opname en daar hebben ze gewone handdoeken, daarna thuis ook gewoon mee doorgegaan.

bij onze dochter heb ik nooit hydrofiele doeken gebruikt. de eerste +/- 6 weken droogde ik haar af met een hydrofiel washandje, ze was zo klein, dat een washandje makkelijker was en daarna overgestapt op handdoeken.

ik zie echt geen voordelen van hydrofiele doeken :)

20. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Gebruik ze bij de oudste nog steeds, het droogt heel makkelijk af :)

Share This Page