Omdat wij straks met nog een kleintje erbij zitten, willen we volgend jaar een keer in Nederland blijven en dan bijv. naar Limburg, (in de buurt bij Valkenburg) We hebben dan een baby van 7 maanden bij en ons zoontje die dan 3,5 is. Nu willen we een keer iets anders dan bijv. een center parcs. Hebben jullie leuke tips wat we hier kunnen gaan doen. Is bijv. zo'n bezoekje aan de grotten leuk? En zijn er daar ook leuke pretparken o.i.d voor kids in de buurt? We twijfelen een beetje want het is iets heel anders dan dat we gewend zijn, meestal gaan we all inclusive naar het buitenland of kamperen. Maar dit lijkt ons ook een keertje leuk. Dus als jullie tips of ideeen hebben voor leuke dagjes ofzo hoor ik het graag! (ps het is de bedoeling dat we begin april gaan)
Oh, leuk, Limburg/valkenvurg! Net alsof je naar het buitenland gaat. Ander landschap (heuvels), architectuur en onverstaanbare mensen. In Valkenburg zeker de grotten aan te bevelen en daar zijn heel veel restaurantjes (de Griek is daar onze favouriet). En je hebt er een ruïne. Gewoon wel een leuk touristisch stadje. Verder kun je er vooral heerlijk wandelen in het Geuldal en heb je er mooie landhuizen/kasteeltjes. Eventueel kun je nog naar Thermen 2000 gaan om te badderen in bronwater e.d., hebben wij overigens nooit gedaan. Bij slecht weer zijn we een keer naar een heel leuk museum geweest over techniek, zeer verrassend en boeiend, kon je zelf ook dingen uit proberen heel interactief. Ik weet alleen niet meer waar dat was en hoe dat heette. Ergens richting Heerlen, geloof ik.
Hoi Agatha, Dank je wel voor je reactie. Klinkt positief! Ik ben er nog nooit geweest dus vandaar dat ik toch even wat wou informeren. Ik ben ook al op internet een beetje aan t kijken wat er zoal te doen is. Dus ik denk dat we maar gaan boeken Bedankt voor je reactie. En meer tips of ideeen van anderen zijn altijd welkom
Je hebt het Gaiapark en mondeverde in Kerkrade. In valkeburg heb je een klein pretpark. Op een uur afstand heb je aan een kant naar begie en naar de duitse kant een pretpark.enz.
Inderdaad, zoals Zeppie al zegt, Valkenburg is een goede uitvalsbasis voor dagjes ergens anders heen, zoals Maastricht, of Munchau in Duitsland. Of deden we Munchau (weet eigenlijk niet hoe je het schrijft) nou vanuit onze vakantie in Luxemburg? Nouja, zegt genoeg, Zuid Limburg is net alsof je in Luxemburg o.i.d. bent.
woon vlak bij valkenburg en daar heb je de valkenier http://www.pretpark-de-valkenier.nl/ en het sprookjesbos http://www.sprookjesbos.nl/. verder inderdaad in kerkrade ligt het gaiapark. In valkenburg ligt http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... de-cauberg is dus wel niet vanuit center parcs. Hopen dat je wat hebt aan deze info
Hoi meiden bedankt voor jullie antwoorden, ik zal alle dingen die er te doen zijn opslaan op mn pc, klinkt wel leuk allemaal. Zeg Dimmel, ben jij ook bekend met bungalowpark schin op geul? Is dat wat? Daar had ik een brochure over thuis ontvangen en dat leek me wel wat, is ook helemaal niet zo duur.
Het is trouwens Monschau! Liefs Marjo PS: Verder is Mondo Verde ook de moeite voor een uitstapje waard, in Landgraag.
Hoi! Wij gaan 19 september een weekje naar Bungalowpark Schin op Geul. Ons leuk het heel leuk, dus ben benieuwd. Volgens mij is er in de omgeving genoeg te doen. Wij gaan iig naar Valkenburg, Maastricht en t Gaiapark! Succes met je keuze! Liefs, Moosje
Hoi Moosje Wij zitten er ook aan te denken om toch maar te boeken vooral ook omdat er in de omgeving veel te doen is. Wil je het na je vakantie even laten weten hoe het is bevallen daarzo en wat voor leuke uitstapjes jullie allemaal hebben gemaakt Het duurt nog een maandje voor jullie maar toch veel plezier alvast!
he Moosje, Ik weet niet of je dit topic nog weleens leest. Maar wij hebben toch ook maar geboekt voor Schin op Geul. Zou je mij willen laten weten of het goed bevallen is bij jullie als jullie terug zijn? Alvast veel plezier!