Haai haai wij vertrekken volgende week naar portugal. maar nou hoorde ik dat je geen grote kinderwagen mag mee nemen tot aan de gate, aangezien ik een zwaar mannetje heb (bijna 8 kilo) vroeg ik me af of jullie me kunnen vertellen welke je mee mag nemen tot aan de gate (vlieg met transavia) dus welk merk? of tot hoeveel kilo? dan kan ik even marktplaats afspeuren. ik wil mn gloednieuwe dure easywalker namelijk toch liever thuis laten aangezien ik overal lees dat die dingen zeer vaak beschadigt terug komen. Alvast heel erg bedankt liefs Muis
oja, en ik moet natuurlijk ook mn maxicosi mee.. ZUCHTTTTTT want hebben een auto gehuurd daar en sam moet daar natuurlijk in... hoeeeeeeeeee ga ik dat allemaal doen??? ohhh alle tips zijn welkom, ben nog nooit zo nerveus geweest voor een vakantie :S
Je maxicosi moet je bij de gate inleveren OF een stoel kopen voor je kindje. Dan mag je kind in de maxicosi in de stoel (is heel relaxt maar wel heel duur) Paraplubuggies en de Quinny Zapp mogen mee tot aan de gate. Maar beide buggies zijn ongeschikt voor een kind met de leeftijd van jouw kind. Wij hebben de Urban Jungle gewoon mee genomen en geen schade gehad. We hebben OP Schiphol een draagzak gebruikt. Hahaha, die zenuwen zijn heel herkenbaar. Wij zijn ook op vakantie gegaan toen mijn zoontje 3 maanden was. Goede voorbereiding is het halve werk. Een tip: bij stijgen en dalen moet je kindje op schoot in de babyriem maar terwijl je vliegt kun je dit prima doen: - vraag 2 kussentjes - klap het tafeltje van jezelf en je partner naar beneden - leg de kussentjes op de tafeltjes - leg je kindje op de kussentjes - voila, jij hebt je handen vrij en je kindje kan lekker slapen. Wij hadden ook nog een deketje bij ons en die hebben we over hem heengelegd zodat hij weinig last van licht had en natuurlijk lekker warm. Laten drinken tijdens stijgen en dalen (voorkomt oorpijn) Babyvoeding mag mee aan boord. Wij hadden dus van die kant en klaar pakjes bij ons. Neem meerdere speentjes mee en zorg ervoor dat je die bij je houdt. Dan hoef je niet als er een op de grond valt, helemaal op te staan en te zoeken in je tas etc. Dat geldt natuurlijk ook voor de voeding en speeltjes. Oja, het is maar een korte vlucht naar Portugal... voor je het weet is het voorbij. Probeer je niets aan te trekken mocht je kindje wel huilen (die van mij heeft niet gehuild dus dat kan ook prima). Heel veel mensen aan boord weten precies wat je doormaakt en die paar die het niet snappen zijn gewoon sukkels En probeer te ontspannen.. je kindje neemt spanningen over. Enne... het komt allemaal helemaal goed! Veel plezier alvast. PS: wij vertrekken vrijdag naar Noord-Spanje... met de auto.. hihi.. ik ben ook weer een beetje nerveus!
wauw! super wat een tips!! die van die tafeltjes opklappen is ook echt top! Ik ben aan het kijken voor een buggy die je ook een klein beetje plat kan doen, sam is al erg snel voor zn leeftijd, hij zit ook al in de buggy van de easy walker, dan wel bijna plat, maar ik zag dat sommige buggys dit ook kunnen?!?! toch? hij is al bijna 8 kilo, dus een draagzak zie ik niet zo zitten. Dus mocht nog iemand een kleine buggy kennen die in beetje ligstand kan, en rond de 5 kilo is.... PLEASSEE HELP ME! ja ik moet ook proberen te ontspannen, zegt mn vriend ook. maar het is ook allemaal de eerste keer, zo ver weg en vliegen met een baby. Ik zag net trouwens op schilhol.nl dat ze van nutricia een gratis babylounge hebben, met een eigen hokje waar een bedje in staat.... je kan je kind daar lekker badderen, eten geven, dat vind ik toch wel super!
Wij hebben een mac laren, 4,zoveel kilo, die mag gewoon mee tot aan de slurf, dan moet je hem inklappen.
Mijn dochtertje is/was ook groot en ging al vanaf 6 maanden mee in een buggy, dus dat kan prima! Gewoon een buggy kopen bij Prenatal ofzo, of bij een babyspeciaalzaak. Wij hebben niks bijzonders , maar wel 1 die in 5 standen plat kan en hij kostte rond de 40 euro. We grbuiken 'm alleen voor vakanties en weekendjes weg i.p.v. onze Quinny Buzz! Overigens krijg je je buggy in het algemeen helaas pas bij de bagageband terug....dus tillen moet je alsnog! Qua Maxi-cosi zou ik bij het verhuurbedrijf navragen of je die niet mee kunt huren? Of ga je heel veel rijden, want dan kan je beter je eigen meenemen, dan weet je zeker dat het veilig is. Houdt er wel rekening mee dat het meetelt in je bagagelimiet! De Baby-care room op Schiphol is super! Heerlijk rustig en je kind kan daar in een bad/box spelen en/of slapen en er is een magnetron, aankleedkussen en bad. Enige minpuntjes: het is in hal 2/3 en naar Portugal vertrek je vanuit hal 1 (Schengenland!). Dit betekent dat je tussen hal 1 en hal 2 weer door de douane moet en op de terugweg naar je gate ook! Soms is dit enorm druk (alhoewel jullie buiten het hoogseizoen gaan), dus houdt daar rekening mee! Tweede minpuntje is dat er in de Babycare Lounge geen monitoren zijn met de vertrektijden. Fijne vakantie en als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel!
super!! heeeeeeeel erg bedankt!! waar hebben jullie hem gekocht? weet je dat nog? want 40 euro is niet duur!!!! en dat die lounge in de andere hal zit is idd niet heel fijn..... maar ik kijk wel hoe druk het daar is, anders blijven we maar gewoon in onze vertrek hal! bedankt voor de info!!
Ik persoonlijk zou een kindje van 3 maanden ook nog niet in een buggy leggen, veel te slecht voor het ruggetje, een kindje van 6 maanden is al heel wat groter. Ik zou gewoon lekker een draagzak meenemen voor de tijd dat je geen wagen hebt, zo lang is dat niet, daar kan je 'm meteen in doen zodra je opstaat in het vliegtuig en heb je je handen vrij. En een draagzak is ook handig om mee over het strand te lopen of als je ergens loopt met slechte wandelpaden, zoals allemaal keitjes ofzo.
nou ik heb buggys gezien die in slaapstand kunnen! dat lijkt me even ''slecht'' als een draagzak! hele tijd met je balletjes op zon ding hangen lijkt me ook niet heel fijn voor een baby, en hij kan dan niet slapen, en in een buggy die plat kan wel! als je het nou elke dag uren doet. maar het gaat nu puur om die 2 uurtjes op het vliegveld! dat kan toch geen kwaad lijkt mij?
3 maanden is wel wat jong voor een buggy maar misschien kan je kijken naar een buggy waarop je adapters kunt plaatsen en dus de Maxicosi op kunt plaatsen? Je kindje ligt dan toch net even wat beter dan in een buggy. Ik weet bijvoorbeeld dat ze bij Titanium Baby Snooze adapters voor de MC verkopen. Wij gebruiken deze buggy nog steeds en vind het echt een heerlijk wagen, dus je hoeft hem niet alleen te kopen voor je vakantie maar je hebt daarna ook alvast een buggy. De rugleuning kan je trouwens zelf verstellen (rechtop, minder rechtop, liggend etc)
Met de Quinny Zapp kan het ook, nadeel van deze buggy vind ik echter dat je deze rugleuning helemaal niet kan verstellen en je dus voorlopig echt alleen maar de buggy in combo met mc kan gebruiken...
X-adventure Vibe Buggy Maxi Cosi Citi CX Maxi Taxi Daar passen ook MC op, heb alleen verder geen ervaring met de buggy's dus weet niet vanaf hoe uit je kleintje daar in kan.
Wij hadden onze buggy toen gekocht bij Burgerhout (in Zwijndrecht o.i.d.) Geen idee of je zoontje daar al in kan...maar je hebt ook buggy's vanaf 3 maanden! Misschien gewoon maar even navragen?
Ik begrijp hieruit dat je een buggy en de kinderwagen wil meenemen omdat je zegt dat het alleen voor op het vliegveld is? Want op vakantie heb je toch ook een wagen nodig? En baby's slapen prima in een draagzak hoor, ze vinden het juist lekker om tegen je aan te hangen. En warm is wel zo'n draagzak maar ik denk dat je 't nog warmer hebt als je een buggy het strand over moet slepen
Ik had hier helemaal niet aan gedacht!! Wij vliegen in december naar het buitenland..We zijn in juli al op vakantie geweest, maar met de auto..vandaar dat ik alle spullen gewoon kon meenemen.. Ik zou de Stokke gewoon meenemen tot aan de gate..hihi, dacht dat het kon! Denk dat ik ook maar een buggy ga kopen.. En vond het ideaal dat ik het kon meenemen, want dan kon ik het in het hotel ook als eetstoel gebruiken Een buggy zag ik niet zitten, maar goed als het niet anders kan.. Je kan de wagen toch wel met de bagage afgeven? Of is dat niet verstandig?
nou dames, probleem opgelost! mn vriend heeft een speelgoedwinkel, en was eergister op de merkenbeurs... en hij heeft daar een chicco liteway buggy besteld!! die kan vanaf 0 maanden wanttt kan helemaal in ligstand (5 standen) en is maar 6.5 kilo en mag dus lekker mee tot aan de gate! deze gaan we dus ook lekker in portugal gebruiken, en aangezien we in een villa zitten met 8 personen, met een zwembad gaan we toch niet vaak naar het strand. is niet handig met een baby. dus voor mij geen draagzak! haha hoop dat ik nog mensen blij kan maken met mijn tip!
e Lite Way van CHICCO is een ultralichte en supercompacte buggy die comfort voor het kind met gemak voor de ouders verenigt. Hij is ontworpen om vanaf de geboorte van de baby te kunnen gebruiken. Deze buggy geeft comfort en veiligheid bij iedere wandeling. Hij is uitgerust met een 5-punts tuigje om het kind goed op de plaats te houden. De Lite Way is daarnaast voorzien van een stevige rugleuning die in 5 verschillende standen te verstellen is om de baby op ieder moment van de wandeling zoveel mogelijk comfort te geven. Voor de ouders is een antislip handvat aangebracht en het superlichte frame dat zeer compact opvouwt is zeer gemakkelijk te vervoeren. U kunt de Lite Way met één hand verplaatsen als deze eenmaal is ingeklapt. Bovendien is de mand van deze kinderwagen om te vormen tot een eenvoudige boodschappentas! De Lite Way van CHICCO is licht, handig en compact.
We hebben Chicco liteway ook voor een vliegvacantie gekocht, ons dochtertje was toen 6,5 maanden. Ging super! Nog een Lodger Bunker daarin (want we naar een noordelijk land vlogen) en lag ze daar lekker comfortabel en we konden met de Bunker lekker inspelen als het wat warmer of kouder werd. Het enige minpuntje is dat je echt goede wegen moet hebben voor deze (en trouwens denk ik voor iedere kleine) buggy want anders krijgt je kleine veel te veel schoppen. Er zijn trouwens 2 modelen die helemaal plat kunnen: deze Chicco en ook Koelstra Simba maar Simba vonden we wat minder dergelijk gemaakt en reed die wat lomper, dus het werd Chicco.
hmmm nou sorry maar ik vindt dit en geen enkel ander buggy geschikt voor een baby van 3 mnd. want die hoort nog gewoon in de wagen bak. en daar bij dus op ene matrasje. welke je dan nog zou kunnen doen is de buggabee want daar kan een baby nestje in