Hallo allemaal, Hier een kwaaltje waar ik eigenlijk niet veel zwangere vrouwen over gehoord heb.. : Ik heb sinds een week last van mn voeten..vocht in de voeten en enkels had ik al langer, maar nu sinds een week kan ik echt amper nog lopen. Mn knieën en enkels knakken aan alle kanten.. vk zei dat ze waarschijnlijk gewoon overbelast zijn. Vind het wel vervelend want zo ging alles nog goed, en nu ineens kan ik me bijna niet meer verplaatsen. Ben 34w2d en 20 kg bijgekomen..ben normaal maar 55 kg. Iemand ervaring hiermee?? of tips? Ik leg mn voeten vaak omhoog, maar als ik maar een beetje loop ben terug bij af..
Alles word door de hormonen van de zwangerschap wat losser. Je lichaam maakt hormonen vrij om alles van onderen weker te maken en hier kunnen je gewrichten ook op reageren. Ik knak ook. 1 knie voel ik bij elke stap knakken. Tja, en dit in combinatie met wat meer gewicht.... Zal misschien inderdaad voor wat meer overbelasting zorgen.
Brandnetelthee! Ik begon al met drinken voordat ik vocht vasthield.. vergeleken met de dames van mij zwangerschapscursus houd ik een stuk minder vocht vast.. of het daadwerkelijk door de brandnetelthee komt weet ik niet zeker.. maar ik plas er wel meer van en als je een thee drinker bent kan het zeker geen kwaad. Ik vind de thee zelf als je hem bij de supermarkt haalt nog lekker ook met een zoetje.. En veel water drinken natuurlijk!
Summer, hier precies hetzelfde verhaal. Ik heb ook last van mijn voeten en knieën door het extra gewicht. Ik zit ook aan de 20 kilo die ik er nu bij heb en weeg normaal 58 kilo. gister moest ik ook snel mijn sokken uitdoen want zo'n pijn deden mijn enkels. Ze zaten er helemaal ingedrukt. Gelukkig hoef ik niet zo lang meer, zou blij zijn als al dat vocht verdwijnt. groetjes
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties Brandnetelthee, hm moet ik eens kijken. Moet straks voor de zekerheid naar de ha om te kijken of ze er iets aan kunnen doen, kan nu al bijna een week amper lopen en heb er nog een paar te gaan.... Denk eerlijkgezegd niet dat er veel aan te doen is maar kan het altijd proberen!