Voordelig naar New York (tips gevraagd?)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zoe1, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn man en ik willen graag naar New York voor een dag of 6 (4 nachten). We zijn er beide nog nooit geweest.

Nu heb ik een paar vraagjes, dacht misschien zitten hier op het forum wel meiden die er zijn geweest en of veel ervaring hebben! :D

We willen het liefst ergens in de periode van eind maart tot half juni gaan. Ik weet niet of dit een gunstige periode is...

We zouden graag een hotel hebben wat redelijk centraal is, hoeft niet super de luxe te zijn maar wel een beetje fatsoenlijk ;).

Is het verstandig om een pakketreis te boeken of hotel en tickets los? Ik zie veel tickets vanaf 600 euro pp... vind dat best prijzig!

Hoe veel ben je daar ongeveer kwijt als je 6 dagen (4 nachten gaat), heb geen idee of het eten daar prijzig is etc.... Ik dacht zelf ongeveer 150-200 euro per dag? Of is dat belachelijk veel of weinig? We willen wel veel gaan bezichtigen, bedoel wanneer kom je daar nou weer!? :D;)

Wie heeft er tips!?

Liefs,
    Zoe

2. ACH

ACH Niet meer actief

Heee,

Geen New York ervaring wel met Amerika.

Buiten het vakantie seizoen gaan is altijd goedkoper, geldt ook voor Amerika. Let ook op of je niet tijdens een feestdag gaat bijvoorbeeld (4 juli) en probeer het voor besparingen buiten het weekend om te doen.

Voor tips kun je ook eens het alles amerika forum bezoeken, staat ontzettend veel informatie op.

Het beste kun je zelf je reis boeken, vaak met goed zoeken ben je goedkoper uit.

Ik denk dat je dit bedrag wel kunt aanhouden qua eten en tickets. Je kunt ook vaak een combinatie ticket kopen voor openbaar vervoer, musea enzovoort. Het land van de coupons! (Ik zou het shoppen hier niet bij meerekenen)

Hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.

Groetjes

3. Kir

Kir Lid

3 apr 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ik zag je oproepje staan.! Ik werk zelf bij een reisbureau en ik raad echt aan om het in een pakket te boeken...
    April-mei-juni zijn zeker de beste maanden om te gaan.

Ik ben zelf 5 dagen / 3 nachten geweest = 2,5 dag ter plekke. Het is te doen, maar 6 dagen is dus net iets relaxter.

Verder koop de NYC city pass van te voren, a 70eur dan heb je al veel entree kosten bespaard.
    Mocht je verder nog iets willen weten of kan ik iets voor je uitzoeken
    :) dan kun je me altijd even een prive mailtje sturen...

4. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hi,

NYC is echt heerlijk, zou zo weer terug gaan!
    Wij zijn de eerste keer half april gegaan, het was toen een paar dagen erg koud en daarna heerlijk warm.
    We waren vooral tevreden over de wijk waar het hotel lag, omdat je vanuit het theaterdistrict overal in de buurt zat, de grote winkels en het central park.
    Met de metro kom je overal, maar wij liepen veel, zodat je goed de stad kon zien.
    Het hotel dat we de eerste keer hadden voor 8 dgn was Milford Plaza en de laatste keer in september was het Element New York Times square, de laatste had ook een kitchenette en ontbijt was inclusief.

Ik zou er genoeg tijd voor uittrekken, want zoals je zelf al zegt er is veel te zien en wie weet wanneer je er weer komt.

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Met New York bedoel je dan dat je naar Manhattan wilt gaan? New York is zoooo groot maar om te shoppen is Manhattan echt heel gaaf.
    Zelf gaan wij altijd in december, altijd een weekje vlak voor de kerst zodat we de 22ste of 23ste weer terug in Nederland zijn. Ik boek altijd bij ebookers, ik vlieg graag non stop en wil graag een hotel dichtbij Central Park hebben, dat lukt altijd. December is altijd peper duur, maar in het voorjaar zal het een stuk goedkoper zijn, zelf willen we ook nog een weekje Manhattan doen in de tweede week van juni :) Kijk gewoon eens op ebookers!

6. sjak

sjak Niet meer actief

Nyc is echt zoooo gaaf! Ben er nu twee keer geweest en de derde keer gaat echt wel weer komen.
    Wij hadden geen pakketreis, maar wel een vlucht van 350 pp (herfstvakantie) een hotel in Chinatown, superleuk! En een keer in uppermanhattan, leuk en duur.
    Metrokaart gelijk voor alle dagen aanschaffen en kies per dag wat je wilt doen en zien, en dan nog dingen op de reservelijst :).
    Stap ook restaurants in van voeding dat je niet kent, ook geweldig, wij zijn een keer bij een vietnamees beland, heerlijk eten. New yorkse cheesecake mag je ook niet missen.... Haha, zou nog heeeeel veeeel kunnen schrijven, het is echt zo super!
    Als je het vrijheidsbeeld in wilt, dus helemaal naar boven, dan moet je dat wel vantevoren bespreken, soms al weken vantevoren! (kan via internet)

7. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties meiden!!

We zijn aan het twijfelen, we willen misschien ook een rondreis gaan maken.... Eerst 2 weken een auto huren en dan afsluiten met NY!!

Durf niet zo goed ver van te voren te boeken, omdat we toch hopen snel een keer zwanger te worden!!

We gaan eerst even het voorjaar afwachten (hebben we al een aantal vakanties/weekendjes geboekt in maart, april, mei en juni). Dus misschien dat het dan na de zomer wordt...

Sjak, dat klinkt allemaal erg leuk zeg!!! Oh ik heb er zo'n zin in!!!! hihi

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ohh wij zijn ook in NY geweest ! Echt ZÓ gaaf!! Willen ooit nog eens terug, maar dan met 2 kinderen die er ook wat aan hebben ;)

Eens nadenken wat voor hotel wij geboekt hadden.. Zat geloof ik op Broadway, ehmm Hotel Beacon. Een 2+ hotel, maar wow, ruimte, ruimte!! met een keukentje erbij, tegenover supermarkt, naast Starbucks, kwartiertje lopen van het centrum, en vlakbij de metro.. Wij hebben overigens geen Metropas genomen, vonden dat zonde, lopend zie je veel meer van de stad ;) Taxi is er ook niet duur.

Leuk om te doen: met de CityHopper! We hebben ook bij een bureau daar een trip naar Harlem geboekt, ook nog een kerkdienst meegemaakt met een echt gospelkoor!

We hebben ervoor gekozen om ook een dag met de trein naar Washington te gaan, wow dat was ook zó geweldig! Zijn naar Cemetery Centre (?? hoe schrijf ik dat haha) geweest, en Arlington nog wat, en bij het Lincoln state building, echt zó indrukwekkend allemaal...

Oja, en de jetleg he, om 4 uur 's nachts klaarwakker zijn ;)

Alvast heel veel plezier!!!!!!

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Jaaaa, dat is het leukste van reizen naar de USA!!! Hihihi, maar ik ben ook 2 keer geweest, GEWELDIG!!! Wij hebben het beide keren gedaan voor een rondreis. Dus qua prijzen weet ik het niet omdat we geen retourticket AMS-NYC-AMS hadden.
    We hadden wel beide keren een hotel dat redelijk centraal lag, ideaal maar wel vrij prijzig.
    Mijn ouders zijn er afgelopen september geweest en zaten in Queens en waren de helft goedkoper uit dan normaal.
    Nou wordt gezegd dat Queens niet zo'n veilige wijk is, maar zij hebben zich geen moment onveilig gevoeld.
    Ook waren ze met de metro zo op Manhattan...

Als je een rondreis wil gaan doen en je wilt tips hebben mag je me altijd een PB sturen...
    Veel plezier met de voorbereidingen...

10. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wij hebben in Holiday Inn Hashbrouck Heights in New Jersey gezeten. Kostte 600,- p.p. voor 7 dagen incl vlucht. Gratis shuttle naar de bus. In een half uur sta je,midden op times square. Was perfect voor ons.

Ik zou ook de New York pass en New York City pass eens bekijken. Heeft ons zo'n 200 euro bespaard. En een metrkoaart kopen. Voor 7 dagen geloof ik, maar heb je er vaak in 2 dagen al uit.

Als je de gebouwen op gaat, zou ik er 1 bij daglicht en 1 in het donker doen.

Deel Deze Pagina