Maxicosi in het vliegtuig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Smiley24, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij gaan over 2,5 week vliegen en ik vroeg me af of je een maxi cosi het vliegtuig in mag nemen. Want ik wil de maxi cosi op de Bugaboo vastklikken, en dan wil ik de maxicosi het vliegtuig in nemen en het onderstel wil ik tot aan de gate meenemen. Weet iemand of dit mogelijk is?
    Of geldt het alleen voor de buggy's die tot aan de gate mogen.

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Volgens mij mag je alleen een paraplu buggy meenemen.. Ik weet het bijna zeker...
    En de maxicosi weet ik niet.. Misschien dat het mag maar dat je er een extra stoel voor moet betalen?...
    Ik zou dat nog even navragen bij het reisbureau waar jullie hebben geboekt...

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Met welke vliegmaatschappij vlieg je??
    Sommige dingen verschillen per maatschappij wat wel en niet mag. Vaak mag je alleen een maxicosi in het vliegtuig meenemen als je ook een stoel voor een baby gereserveerd hebt.
    Soms is het ook zo dat het of kinderwagen of buggy of maxi cosi is wat je mee mag nemen aan bagage. Met maxi cosi heb je namelijk ook het nadeel dat ze er maar twee uur in mogen per dag en ik weet niet waar je heen gaat maar baby's zweten ook heel snel in de maxi cosi.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij demeeste maats balijen mag een onderdanen mee maar moet je die inchecken. Een buggy mag mee tot aan de gate. Een mc in het vlei tuig vaak alleen als je ook een extra stoel koopt anders moet je hem ook inleveren bij de koffers. Omdat je dan twee stuks hebt, onderstel en mc zal je daar ws extra voor moeten betalen.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Even de vliegmaatschappij bellen, de regels verschillen enorm zeker tussen charter en lijndienst maatschappijen. Hebben jullie een stoel geboekt voor jullie baby? Zo ja, geen probleem om de maxi cosi mee te nemen dan. Zo nee, dan zouden ze moeilijker kunnen doen en zou de maxi cosi als handbagage aangemerkt kunnen worden voor één van de betalende passagiers. Wij hebben nog nooit problemen gehad de grote wandelwagen tot aan de gate te brengen, maar ik moet zeggen dat we nooit met chartermaatschappijen vliegen. Gewoon even bellen dus, dan weet je het zeker!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als handbagage mag het niet mee dat moet aan bepaalde afmetingen voldoen.

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    maxi cosi mag je wel meenemen indien er een stoel geboekt is voor de baby

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maxi cosi mag niet in het vliegtuig mee (of het toestel moet erg leeg zijn) omdat het niet in de bagagebakken past. Of je moet een eigen stoel voor je kindje hebben geboekt, maar daar ga ik niet vanuit. Anders moet je hem bij het instappen afgeven. Of je een los onderstel erbij mee mag nemen tot aan de gate weet ik niet.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb gebeld met de maatschappij, en demaxi cosi mag alleen mee tot aan de gate en daarna moet het in het luchtruim. Moeten wel extra bagagekosten voor zowel de maxi cosi als de Bugaboo in de transporttas betalen..

Deel Deze Pagina