Het is zo ver! Ik ben nu ECHT op dieet! Daarom wil ik vanaf nu ook s'avonds daar wat meer rekening mee houden. Ik heb al een beetje rondgeneust op internet en al wat lekkere recepten gevonden. Maar wat me opvalt is dat veel gerechten aparte ingredienten nodig hebben die je niet zo 1,2,3 in huis hebt of haalt. Daarom ben ik benieuwd of jullie nog lekkere magere recepten hebben met eenvoudige ingredienten!
Ja, dat is een goede tip. Gewoon mager vlees met (weinig!) aardappels en groente is natuurlijk ook vaak goed. Of een simpele salade, gewoon met sla, komkommer en tomaat en wat balsamico-azijn. En wat ik dan wel eens deed/doe is er een (heel) klein beetje kaas in kleine blokjes eroverheen. Wat ook vult, en gezond is, is een stevige pan verse soep. Hoef je niet eens brood bij te doen. Mijn favoriet is deze: Recept - Stevige geitenkaaspannenkoek - Albert Heijn Wat ook wel handig is als je aparte ingredienten nodig hebt, is voor de volgende dag of de dag erna op zoek gaan naar een recept waar dat ook inzit. Dan ben je er meteen vanaf.
yep, gewoon op appie heijn zoeken, enne... je hoeft je niet altijd PRECIES aan de recepten te houden he soms moet je inderdaad 4 verchillene soorten ' verse' kruiden gebruiken... doe ik niet hoor!
Wij hebben nu in de tuin een grote bak met allemaal kruiden waardoor we (zolang ze het overleven) altijd een hoop in huis hebben. Is wel handig hoor! En het maakt alle simpele maaltijden net weer wat lekkerder.
Tartaar, kipfilet, mager rundvlees, vis, zilvervliesrijst, volkoren macaroni, rundergehakt en vooral veel groenten. Nasi en bami zijn ook magere gerechten. Gebruik als vlees dan kipfilet ipv varkensvlees en voeg verse groenten toe. Lekker hoor!!! Sonja Bakker heeft heel veel magere recepten in haar boeken staan. Die zijn erg lekker, simpel te maken en snel klaar. Je hoeft haar weekmenu's niet te volgen, maar je kunt er wel veel tips uithalen. Echt ideaal!!!