Onze kinderen hebben een paar dagen extra vrij voor de kerstvakantie. Nu willen we dan 2/3 nachtjes naar een centerparcs park. Op de Belgische website ben je dan echt een flink stuk goedkoper uit dan op de Nederlandse site en je hoeft niet verplicht bedlinnen af te nemen. Dat scheelt ook. Normaal gaan wij vaak naar Landal, maar dan kun je alleen een midweek, bij CP ook 2 nachten. Maar is dat wat? Ik weet dat CP ook veel verouderde huisjes heeft, waar ik voor 2 dagen wel mee kan leven, als het wel een beetje schoon is tenminste. Nog aanraders? Ik heb altijd geroepen nooit weer naar de huttenheugte te gaan, maar voor de kindjes is dat misschien wel een heel leuk park en dichtbij voor ons.
Natuurlijk mag je via een Duitse of Belgische site boeken. Houd alleen wel rekening met de mogelijkheid dat de betaalmogelijkheden anders zijn en dat je soms een beetje met een omweg kunt/moet betalen. Wij wonen in Duitsland en kijken altijd naar de goedkoopste mogelijkheden, zeker omdat niet alle vakanties gelijk lopen...waardoor je soms tegen leuke voordeeltjes kunt aan lopen omdat het in het andere land toevallig geen vakantie is ofzo. Ik kan je niet echt een antwoord geven op je vraag of CP nog echt leuk is. Wij gingen door toeval (ivm gewenste vakantieplaats) vaak naar Landal.
CP heeft ook vernieuwde huisjes, waarbij de interieur dus netjes is opgeknapt. De huisjes zijn wel echt oud, maar dat vind ik niet erg.
Wij hebben in de zomervakantie ook geboekt via de duitse site. Scheelde veel geld. Wij zitten normaal ook landal. Maar wilde naar cp vanwege ligging en toverland.
nee precies! Hoe het met de schoonmaak geregeld is per park weet ik niet, maar de laatste keer was het prima. Ik vind het voor de afwisseling erg leuk, wij gaan voor de kerst ook naar CP (en komend weekend naar Landal)
Pffftttt Landal fan hier, maar recent naar CP geweest, Le lac d’ailette ofzoiets. Gepimpt huisje en oogde stik mooi.....realiteit ..... braak! Om een lang verhaal kort te houden, we hebben 1/4 van het geld retour gekregen, gratis uiteten geweest en een avond gratis gedronken. Alleen het zwembad was stik leuk voor de kids, voor de rest was het VRESELIJK. .... foto is van vaatwasser.....
Ik vind Center Parcs net veel leuker dan Landal. Als wij kunnen kiezen, dan altijd CP. Mooiere huisjes, beter uitgeruste dome, meer mogelijkheden voor restaurants, beter zwembad en activiteiten. Ik snap echt de voorliefde voor Landal niet. Daar hebben wij net altijd afgeleefde oude huisjes.
Wij hebben laatst voor het eerst via Duitsland en België geboekt, had dit veel gelezen op allerlei fora. Scheelt veel inderdaad in vakantieperiodes, Duitsland heeft geen meivakantie. Betaling overgemaakt, naar nl bankrekeningnummer, is goed verwerkt in 'mijn centerparcs' dus gaat prima volgens mij. Wij zijn CP fan vanwege de aquamundo, market dome, bij sommige mooie binnenspeeltuin en activiteiten, kids zijn fan van Orry. De huisjes zijn niet de meest luxe misschien. Vind de open haard fijn en de ligging in de natuur. We hebben altijd wel een schoon huisje gehad. Jaren geleden wel eens een doorgezakt bed. Als iets niet in orde is kan je gewoon appen en komen ze het oplossen. Landal schijnt mooiere huisjes te hebben, ben er nooit geweest eigenlijk. Maar als ik foto's van de zwembaden bekijk, halen die het lang niet bij CP voor ons. Behalve misschien de Landal parken die vroeger CP geweest zijn
Ik heb vorig jaar de prijs verschillen opgezocht en toen gebeld met de Nederlandse cp en de prijs verschillen voorgelegd. Heb hun toen een prijsaanbod laten doen. dat was nog scherper als de buitenlandse cp site! Het was dus wel de moeite waard om hier wat moeite voor te doen. Het nadeel als ie via de Duitse of Franse cp boekt is dat als er iets is je contact met hun op moet nemen en mijn Duits en Frans is niet zo best dat dat goed gaat lukken. Bijvoorbeeld bij een annulering.
Ja wij zijn niet zelf juist niet weg van die mega zwembaden, vind het persoonlijk echt vreselijk, maar voor de kinderen is het wel heel erg leuk, zeker nu ze alle drie hun diploma's hebben. Ben 1x in CP geweest en vond het echt een groot nadeel dat we dik 20 minuten moesten lopen naar de plaza (was hoogzwanger). De plaza is dan wel weer heel erg leuk, dus dit keer maar fietsen mee of huren.
Mijn Frans is ook prut, dus dat ga ik niet proberen. Alleen is het nu het goedkoopste bij de Belgische site, dus dat is makkelijk.
Man en ik houden wat meer van rustigere parken, zonder al te veel animatie en glijbanen etc. Alleen voor de kindjes lijkt ons CP juist wel leuker.
Ja dit mag en doen wij ook. Houd er wel rekening mee bij annulering of voorwaarden dat deze anders zijn dan in nl en je onder Belgische, duitse of Franse wet valt.
Ik zou die 2 dagen dan inderdaad naar de Huttenheugte gaan. Mijn kinderen zouden zich wel 2 dagen kunnen vermaken in het zwembad daar. Wij gaan ook liever naar Landal maar het zwembad bij de Huttenheugte is geweldig. Dat zit dan bij de prijs in. Ga je er gewoon naar toe dan ben al €80 kwijt voor 4 personen. Ik wist het wel
Wauw, ik zit te kijken op de Belgische site van CP en dat scheelt je gewoon €150 voor een week in de voorjaarsvakantie 2020. Wij willen dan een week naar de Eifel en als je via de Nederlandse site boekt ben je €150 duurder uit.
Ik boek altijd via de Duitse, Belgische, Engelse of Franse site, scheelt soms letterlijk honderden euro's! Annuleringsvoorwaarden hangen af van je annuleringsverzekering, deze heb ik doorlopend via mijn reisverzekering, en ook via buitenlandse sites krijg ik alles 100% vergoed. Landal huisjes vind ik een stuk beter en de parken zijn een stuk natuurlijker dan centerparcs. Maar de zwembaden van centerparcs vind ik dan wel weer beter.
Wij hebben het 2 jaar geleden een keer gehad. Een week in een comfort huisje dat net gerenoveerd was. In de mei vakantie scheelde 400 euro toen we via de Duitse site boekten.