Wij krijgen op het werk altijd pas eind januari de zomervakantie te horen. Ieder jaar kost het ons moeite om toch nog iets te vinden. Of we moeten veel meer betalen voor een luxe huisje dat we niet nodig hebben, of we kunnen niet naar de regio die we kiezen omdat alles vol zit. Elk jaar frustratie. Nu heb ik van een paar mensen gehoord dat zij gewoon al boeken en een goede annuleringsverzekering nemen die dekt als je geen vrij kunt krijgen op je werk. In dat geval zouden wij nu al kunnen boeken... Maar ik twijfel omdat ik bang ben dat het zo mooi niet kan zijn zoals dit klinkt. Wie heeft hier ervaring mee? We willen in een huisje met 3 slp-kamers omdat mijn vriend erg onrustig slaapt (snurken, trappen en schoppen in zijn slaap) en ik een heel lichte moeilijke slaper ben. Wie weet hier meer over?
Dat sowieso. Kleine letters lezen. Ik verbaasde me er alleen over dat zoiets uberhaupt kan. Dat er polissen zijn waar dit mee gedekt. Ik wist wel dat je kunt annuleren bij ziekte of sterfgeval, maar ook voor dit?
afhankelijk van de accommodatie waar je heen gaat kun je daar ook nog weleens kosteloos annuleren tot een x aantal weken voor vertrek, je bent dan alleen een aanbetaling kwijt. ik ken het niet dat je nog kunt annuleren via je annuleringsverzekering in dit soort gevallen, vaak dekt dit alleen echt onvoorziene omstandigheden. wel echt balen dat je pas laat te horen krijgt wie wanneer vakantie heeft...
Nou ja....zojuist wat gegoogled en die prijzen in de zomervakantie voor Landal en Centerparcs (wat we tot nu deden maar toen was zoon nog niet leerplichtig)...... Ik denk dat we toch sowieso voor het oorspronkelijke plan gaan, de eerste zaterdag na 20jan (als ik mijn vakantie hoor) naar het reisbureau en onze wensen voorleggen en dan kijken wat er nog vrij is en waar.
Als ik het goed heb kun je als je via camping Isolino zelf boekt, kosteloos annuleren tot 45 dagen voor vertrek. Zoiets is natuurlijk perfect.
Het kan ook zijn dat je dan een klein percentage moet betalen, of miss je aanbetaling kwijt bent. Wij boeken meestal na de kerst en voor half januari dan is het voor ons het voordeligste. Vaak heb je dan ook nog katjes met zonder aanbetaling of vroegboekkorting of nu boeken later betalen. Of gratis annuleren. Naar mijn idee ben je nu dus nog te vroeg. Tenzij je naar zo'n overvolle Franse camping wil oid. Daarvan heb ik gehoort dat hoe eerder hoe beter .....
Hier ook altijd collega's gehad die gerust al gingen boeken. Snap het aan de ene kant wel aan de andere ook niet. Hierdoor hebben wij nu wel in dec vakantie overleg voor het hele jaar erop scheelt echt al een hoop frustratie en kosten. Misschien is dat een idee. Van mij mag het best nog eerder in het jaar maar dan zeuren mensen ook dat ze het nog niet weten. Succes.
Geen antwoord op je vraag, maar heeft je partner altijd zo onrustig geslapen? Ik zou daar eens naar kijken. Scheelt veel geld, een betere nachtrust voor iedereen en fijn om naast elkaar wakker te worden (maar dat is persoonlijk).
Ik boek altijd via booking.com en daar kan je vaak zelfs de dag voor aankomst nog kosteloos annuleren.
Waarom niet zelf boeken via internet; zoveel meer keus. Ik krijg ook altijd pas in januari toestemming en heb altijd nog genoeg keus. Ik boek ook vaak via direct bij de accommodatie en neem evt rond de jaarwisseling alvast een optie.
Ik boek ook altijd laat, niet vanwege werk, maar vanwege dat ik vervangende mantelzorg voor mijn vader moet regelen. Ik boek ook bij booking.com met gratis annuleren.Of direct bij een kleinschalige camping. Daar hoef je vaak alleen een kleine aanbetaling te doen. Ik heb half januari echt nog geen idee waar ik in juli zin heb om heen te gaan
Dit inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat een verzekeraar je annuleringskosten vergoed omdat je nu 'moedwillig' een vakantie boekt terwijl je officieel nog geen vrij voor deze periode hebt. Uiteraard kun jd wel kijken naar een vakantie met heen/lage annuleringskosten tot kort voor vertrek en het erop wagen om wel vast te boeken. Ik zou zelf gewoon zodra je weet wanneer je vrij bent iets gaan boeken. Half januari is er echt nog voldoende om uit te kiezen, tenzij je alleen naar hotel/ camping XYZ wilt, dan bestaat er een kans dat het vol is. Je kunt uiteraard nu ook al gaan zoeken en een top 5 ofzo voor jezelf maken, zodat je, of het reisbureau het voorwerk al hebt gedaan en je bij akkoord voor vakantie ook direct iets kunt boeken. Succes!
Nee zeker niet. Maar mijn vriend heeft daar een sterke voorkeur voor. Ik ga net zo lief via Belvilla of ander vakantiepark. Tot nu toe was Landal/CP ideaal met een kleintje ivm de voorzieningen bij de hand, maar naarmate onze zoon ouder wordt is dat steeds minder nodig. Denkend aan traphekjes, vertier op het park etc