10 dagen MaxiCosi of de bak mee

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jebb, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Wij gaan over paar weken naar Mallorca.
    10 dagen.

Onze dochter is dan precies 3 maanden.
    Overdag zal zij vooral op een bedje bij ons in de tuin of aan het zwembad liggen. Maar 's avonds zullen we geregeld gaan wandelen en lekker uit eten gaan. Dit betekent dat ze dan uuren in de maxi cosi ligt. Niet ideaal voor zo'n guppie. Nu heb ik hier een keer de tip gelezen om de reisbak van de wagen mee te nemen en deze te vervoeren als koffer. Gevuld met kleding handdoeken enz. En dan helemaal dicht geseald.

Ook zou ze dan 's nachts evt in de bak kunnen slapen ipv in de kooi wat ze daar babybedje noemen.

Heeft iemand ervaring / tips met het meenemen van de reisbak. Of zou ik gewoon alleen de maxi cosi meenemen?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Maxicosi is puur voor Vervoer van a naar B
    Niet om uren in te liggen
    Dus ik zou de bak meenemen

Ook voor als je overdag op pad gaat.

Of evt een drager draagdoek?
    Ook ideaal op vliegveld in de transfer bus

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou ook de bak meenemen.

Vergeet ook niet dat het ook nog eens ontzettend warm word in de maxi cosi met die temperaturen, ze hebben totaal geen bewegingsvrijheid

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat zou het nut van de maxi cosi zijn? Als je een auto daar huurt kun je die er misschien beter bij huren?

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Oke, het wordt de bak.
    Heeft iemand ervaring met het vliegen hiermee? Deden jullie nog bagage als handdoeken oid in? Of alleen de bak (leeg) afgeven bij het inchecken?

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier kon de kinderwagen compleet worden ingechekt, hoefde ook niet apart voor betaald te worden. Zou dat dus eens nagaan.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik nam de reiswieg (bak) en onderstel mee in m'n prampack. Zou op die leeftijdnooit zonder reiswieg willen zitten. Als we bv uit eten gingen dan lag ze daar heerlijk uren in te slapen.

8. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Wij hebben er inderdaad handdoeken in laten vervoeren en daar om heen zo'n grote tas die je op Schiphol zelf kunt kopen. Ik weet niet welke kinderwagen je hebt, maar wij hadden toen een oude bugaboo dus was niet erg als er mee gesmeten zou worden ofzo.

9. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wij zijn naar Gran Canaria geweest toen zoon 3,5 maand oud was. Van tevoren even gebeld met luchtvaartmaatschappij (in ons geval Transavia) en hebben zoon tot aan de gate vervoerd in de wandelwagen met bak. Daar mochten we als eerste het vliegtuig in, wagen werd dan als laatste in het vliegtuig geladen zodat die er als eerste weer uit kwam. Wel even kijken hoe je hem inlevert, had echt alle dekentjes eruit gehaald en hij kwam uiteindelijk gewoon op de band terecht. Je kunt hem idd ook laten sealen. Was ideaal, hij heeft lekker kunnen liggen in de wagen als we op pad gingen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik zou de hele wandelwagen met bak meenemen als het kan. En een draagzak of draagdoek als je 's avonds gaat wandelen enzo. Vond ik ideaal met al die rottige straatjes, trapjes en naar het strand.

11. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ik zou sowieso een draagzak meenemen, dat is heel handig op het vliegveld (als je de kinderwagen niet tot de gate mee kan nemen) en ook lekker voor op vakantie als je gaat wandelen op het strand bijvoorbeeld. Dan is de kinderwagen niet handig.

12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij hadden met onze 3 maanden oude dochter ook de bak mee. We hadden er niets in, omdat we hem tot de vliegtuigtrap gewoon mee mochten nemen en zij er dus tot daar in lag. Daar de bak eraf en in een travelbag gedaan, onderstel gewoon los. Ging prima!

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben ook goede ervaringen met een draagdoek (draagzak is waarschijnlijk nog wel makkelijker als je nooit geknoopt hebt). Op vakantie hadden wij het eerste jaar de complete kinderwagen mee, maar dat was wel een autovakantie. Als je een kinderwagen gewend bent, zou ik die zeker meenemen. Je hebt speciale zakken om ze mee te nemen als bagage. Voor de mogelijkheden kun je het beste even de vliegtuigmaatschappij benaderen, want de regels zijn bij iedere verschillend (voor de een is het ruimbagage, bij de ander mag hij mee in het vliegtuig als handbagage etc)

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij nemen altijd onze kinderwagen mee. Vervoeren hem in de travelbag van bugaboo (ook te huur via Mp)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan.

Ik moet altijd bijna huilen als ik dames zie winkelen met hun kind in de maxi of uren wandelen.. zo sneu..

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dat is ook wel lekker overdrijven hoor. Ze gaan er niet dood van.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat mag jij overdrijven vinden, alsof mij dat boeit ;)

Ik zei ook niet dat ze dood gingen, het is alleen erg slecht voor hun rug. Dat merk je nu nog niet, je kind zelf wel over 15 jaar.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb vroeger uren in de maxicosi gelegen en denk meer mensen van onze leeftijd. Mijn rug is prima hoor. Ik denk dat er aardig overdreven wordt tegenwoordig met alle regeltjes.

Blijft natuurlijk dat de kinderwagenbak beter en comfortabeler is. Maar om nou te huilen omdat een kindje in de maxicosi ligt vind ik echt heel raar en mega overdreven.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan moet je dat lekker blijven vinden ;)

20. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ja erg hè zelf dagje Efteling

Deel Deze Pagina