Wie kan ons misschien helpen? Onze kat is tweemaal bij de dierenarts geweest. Ze is gelukkig nog nooit ziek geweest in de zeven jaar dat ik haar heb, ze is ongeveer 8.5 jaar oud. Het begon gedurende een aantal maanden met steeds vreemder gedrag vertonen en we mochten haar niet verder meer aaien dan de voorkant van haar lijfje, daarna kreeg je bijtneigingen, helemaal niets voor onze kat. Ik begreep het niet. Uiteindelijk naar de dierenarts gegaan, toen ze ook geen contact meer opzocht, maar alleen op zolder ging liggen. Volgens de dierenarts had ze last van stress?? Ik zou echt niet weten waarvan, er zijn nergens veranderingen geweest. Een dure diffuser aanschaffen (feliway) heb ik geweigerd, wel hebben we voor de zekerheid twee kattenbakken neergezet ipv eentje. Het ging eigenlijk niet beter.... Totdat.........ze ineens vrij vreemd ging doen en ik haar boven op zolder op een stel dozen vond en ik zag dat de huid bij haar buik bloedde. Ze was daar helemaal kaal geworden en ze had gebeten. Arme kat! [IMG] Even later (het ging heel snel ineens) begonnen de plukken in het rond te vliegen en ook achter op haar rug ging ze bijten en zat bloed, helemaal kaal. Met spoed de dierarts gebeld. Nee, die had niet naar haar buik gekeken omdat het een vrij bang kat was?? Nou ja.............. Bleek dat ze allergisch is voor vlooien. Het speelde dus al langer denk ik voor die grote uitbraak. ZE heeft een injectie prednison gehad en goed (en dure) ontvlooispul. Sindsdien gaat het echt weer beter. Alleen: Ze blijft een verdikte, zwartachtige huid hebben achter bij haar rug, ook stukje aan de zijkant en richting staart. Het voelt korsterig. Maar ook de haren zijn nog steeds niet helemaal terug. Het is inmiddels zeker wel een maand geleden. Hadden die korsten/verdikte huid op de rug inmiddels niet genezen moeten zijn? Ik ga nu twijfelen. Zouden jullie eens mee willen kijken naar de huid? Ik heb een zo goed mogelijke foto gemaakt, maar het is helaas niet zo duidelijk geworden als ik wilde en onze kat is niet zo'n fan van op de foto gaan. oja, natuurlijk overbodig maar: we zullen vanzelfsprekend als dit zo blijft een dierenarts raadplegen (wel een andere)
Dat zwartachtige wat je ziet zijn volgens mij nieuwe haartjes. Dit was bij mijn kat ook die kale plekken kreeg van haar halsbandje. De huid voelde toen ook een tijdje ruw, alsof er korstjes op zaten. Nu is het weer mooi genezen. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Ik weet het niet zeker, maar het kan ook een microsporum canis zijn...(schimmel). Dan blijven de kale plekken kaal, en idd korsterige/schilferige huid...
Mijn kat was/is ook allergisch voor vlooien, kwam er ook pas achter toen ze veel,pijn had en dikke korsten op haar rug. Het heeft toen zeker 3 maanden geduurd voordat de huid weer goed voelde en nog langer voordat haar vacht er weer mooi uit zag.
o fijn te horen, dank jullie wel. Voor die schimmel zal ik nog even kijken op google, of dat erop lijkt.