Begin September willen wij graag ng op vakantie, voordat ons tweede kindje geboren wordt. Ben nu aan het kijken naar de Algarve en ben op zoek naar ervaringen. - aanraders hotels. - liefst aan strand. - niet ver lopen van centrum met restaurantjes. Hopelijk is er iemand van hier al in de Algarve geweest.
Wij zijn jaren terug eens in Olhos de Água geweest, dat ligt vlak naast Albufeira. We hadden een appartement waarbij je alleen de straat uit en een trap af hoefde te lopen en dan zat je aan het strand, het appartement keek ook uit over zee. Het was een vrij klein dorp en erg toeristisch, dus tig restaurantjes op loopafstand. Er zaten daar ook tig hotels en andere appartementencomplexen vlakbij. Ik vond het een geweldige omgeving, maar bv. Albufeira zou ik veel te toeristisch vinden...zeker in het hoogseizoen. Wij waren er in mei en toen vond ik het erg leuk.
Ik vond de Algarve eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Heel veel engelsen, en daardoor ook vooral veel pubs, karaokebars en terrasjes met grote tv-schermen. Ik vond het weinig sfeer hebben en een beetje een verwaarloosde sfeer hebben. Persoonlijk zou ik liever naar een leuk Grieks eiland gaan of zo.
Wij zijn jaren geleden gegaan en zaten in praia d'oura. We hadden een apartement gehuurd en alles.was op loopafstand bereikbaar. Restaurants om de hoek op de strip. Het was een dorpje naast albufeira (waar we gelukkig niet zaten maar een dag zijn geweest, daar vonden wij het veels te druk!!) Wij vonden het erg mooi daar.