Met auto naar Spanje. Tips voor onderweg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lovewinnie, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Iemand tips voor onderweg? We vertrekken snachts dus laden de kinderen over van bed naar auto. We nemen zelf eten en drinken mee voor onderweg om geld te besparen. Hooguit ergens lekker ontbijten . Terug weg zullen we echt moeten eten onderweg want vertrekken in de middag

Waar kun je het beste stoppen onderweg en kun je lekker zitten en eventueel balletje gooien met de kinderen en hebben ze lekker eten en beter nog kunnen ze Nederlands of Engels.

Verder hoe houden we ze bezig onderweg? We hebben een dvd speler in de auto dus filmpje onderweg maar wat nog meer?

Laatste vakantie was met vliegtuig en met de auto zijn we nooit verder geweest dan de Ardennen en vond die 2 uur rit al verschrikkelijk

2. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik lees mee! Wij gaan ook met de auto op vakantie naar Spanje!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

In het buitenland heb je altijd prachtige speeltuinen langs dr snelweg, weet ik nog van vroeger.
    En wij krijgen bij elke grens of om de 2 uur een klein cadeautje om uit te pakken. Iets wat in de auto leuk was (nieuwe dvd, kleurboekje, spelletje dat soort dingen)

Verder luiste roeken en muziekjes?

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Googles op kinderen bezighouden onderweg, zijn sites voor

Laat kinderen tellen hoevaak ze een gele auto tegenkomen?
    Of een paar kadootjewps voor onderweg.
    Je kunt aan je stoel een tekentafel vastmaken kunnen ze ook kleuren evt.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    onderweg naar spanje zijn veel grote parkeerplaatsen en veel ook met een klein speeltuintje, afgelopen jaar hebben we de terugweg bij een mac donalds vlak langs de snelweg gegeten

waar gaan jullie heen precies??

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    autobingo ook erg leuk.

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Meestal worden parkeerplaatsen met speeltuin oid wel aangegeven met een bord. Er is een hele grote onderweg (aangegeven met een soort Kuifje poppetje) maar die zit in Noord Frankrijk. Ik denk dat jullie daar voorbij rijden in de nacht. De Mac is ook een goede. Volgens mij zit er altijd wel een speeltuintje bij met Airco. Wij overnachten altijd bij Montpellier en daar zit er 1 bij de snelweg. Afslag Saint Jean de Vedas, die heeft er zeker weten 1 bij zitten.

Playa d'aro is leuk! Zijn we afgelopen jaar geweest. Kun je leuk shoppen enzo. Is wel een stadje op stand zeg maar. Ferrari's en Porsches in overvloed.

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Langs de route du soleil zitten heel veel leuke parkeerplaatsen! Ik vind het altijd jammer als wij de andere kant van Frankrijk moeten nemen.

Kijk eens op deze site daar zie je welke parkeerplaatsen aansluiten bij je wensen
    Aire Du Soleil

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oja.... Aire de jugy is erg leuk!

11. stef02

stef02 Actief lid

22 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak auto bing ozelf. Zoek plaatjes in google en zet die in word. Zo kun je auto bingo maken naar interesse van je eigen kind. Uitprinten, lamineren en klaar.
    Verder nieuwe speelgoedjes, flesje drinken en dvds!!!

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    In Frankrijk zijn de meeste stops "heerlijk" :). Bijna overal is er wel een speeltuintje.
    De mooiste vind ik nog altijd Village Catalan, vlakbij de Spaanse grens. Is bijna een "dorpje" op zichzelf.

Zeker als de kinderen wakker zijn, zou ik echt wel elke 2 uur of bijvoorbeeld elke 200 km stoppen.
    DVD'tjes mee, eventueel een paar nieuwe (kinder)cd's mee, paar kleine speelgoedjes inpakken die ze kunnen openmaken, ... en kijk eventueel ook es voor een reisversie van een gezelschapsspel.

Zelf las ik als kind nogal veel onderweg overigens. En had ik ook altijd wat puzzelboekjes bij (die heb je desnoods ook op kindermaat).

Voorzie overigens meer dan voldoende drank in de wagen, want je weet nooit dat je in een file belandt en dat het langer duurt dan gepland.

Wij gingen overigens ook altijd naar Platja d'Aro ;) (mijn grootmoeder heeft er een villaatje in de heuvels rondom).
    Maar vindt het er de laatste jaren echt wel pakken drukker dan bijvoorbeeld 10 à 20 jaar geleden. Toen was het nog echt een "dorpje", nu krijgt het echt de allures van een stad.

Deel Deze Pagina