Wij willen graag een keer naar Portugal, en eigenlijk graag met de auto en dan kamperen. Voorkeur gaat uit naar de Algarve. Nu ging ik eens kijken en er zijn maar weinig campings te vinden daar en als ik op zoover kijk, ook maar weinig beoordelingen. Iemand ervaring met kamperen in Portugal?
Ik denk dat er maar weinig ervaringen zijn, omdat het echt heeeeeeeeeel ver rijden is! De Algarve ligt op zo'n 2500 km van Midden Nederland, dus dat doen maar weinig mensen. De Algarve zelf is prachtig, ik wil er super graag nig eens heen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te gaan rijden.......Idee om te gaan vliegen? Ik zag dat Vacanselect wel campings aanbiedt, dus misschien zit daar iets tussen? Succes!
Ja misschien dat het daardoor komt Wij willen een paar dagen in Frankrijk kamperen, dan een paar dagen in Spanje (of een hotel) en dan een weekje in Portgal blijven. En op dezelfde manier weer terug. Vliegen zou kunnen, maar dat is echt harstikke duur. De vlucht, en dan nog iets huren. Daarom willen we liever met onze eigen tent gaan.
Met kamperen daar geen ervaring. Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat het daar in de zomer erg warm is/extreem warm kan zijn. In een tent is dan misschien niet heel prettig? Wij zijn er alleen in mei geweest en toen was de temperatuur al behoorlijk. Vond de Algarve overigens wel echt een aanrader (wij waren vliegend en hadden idd ook huurauto, vond ik daar nog niet extreem duur, maar was buiten vakanties).
Is denk ik even warm als Zuid-Frankrijk? Dat zijn we wel gewend, gaat prima. Wij moeten wel in vakanties helaas. Had laatst gekeken voor half juli en zouden dan rond de 300-4000 euro kwijt zijn voor een week. Met kamperen zal dat rond de 500 euro zijn.
Wij gingen vroeger altijd. Maar goed dat is 25 jaar geleden. En ja met de auto . 2 en een halve dag waren we onderweg, 3 weken op de camping en weer terug. Maar wat was het leuk, super warm weer (behalve 's avonds vroeg donker 8 uur meen ikme te herinneren en werd het fris). Zelden regen en een prachtige omgeving en mooie stranden met zeer helder water. Als het zu kunnen zou ik het zelf ook doen.
Volgens mij is het echt wel warmer dan zuid Frankrijk. Maar zoals gezegd ben ik er zelf nooit hoog zomer geweest. Het ligt echt nog weer een heel groot stuk zuidelijker. Volgens mij dichter bij Sahara dan bij zuid Frankrijk. Even snel Googlen leert dat het meesta 35 graden+ is. Mij zou je dan niet in tent/kamer zonder airco krijgen (maar ik ben daar ook gevoelig voor trouwens). En inderdaad is het kosten verschil behoorlijk als je vergelijkt tov zelf met auto gaan. Je kunt misschien ook pas boeken op het moment dat je al op vakantie bent (vooraf al lijstje maken met goede campings) of camping boeken die je kunt annuleren en kijken hoe het loopt? Als de verwachting van temperatuur te hoog is blijf je lekker in Frankrijk!
Als ik google kom ik uit op dezelfde temperaturen als in Frankrijk. In Frankrijk kan het ook goed warm zijn, hebben wel eens gekampeerd met 40 graden in de schaduw (maar hebben toen niet veel meer gedaan dan in en bij het zwembad gelegen ). Hoge temperaturen maken mij niet zoveel uit. Die goede campings, dat is dus een dingetje want ik kan maar weinig campings vinden. Wil het liefst dicht bij zee.
Bij Portimao en Lagos zijn we ook geweest. Die plaatsen weet ik nog van vroeger. Als mijn kinderen geen voedselallergie zouden hebben zou ik zelf ook gaan.
Ja ik weet een hele mooie camping, moet alleen even aan mijn moeder de naam vragen! Ze weet trouwens nog wel meer campings. Ik laat het straks wel even weten.
Ik heb het gelijk even gevraagd, de camping die ik er echt heel goed vond uitzien was in het plaatsje Cabanas bij Tavira, de camping heet Campingria formosa. Alle plaatsen zijn ook voorzien van een scherm die boven je tent of carcavan hangt ivm de warmte, ze hebben daar speciale barbecue's waar je gebruik van mag maken, allemaal wasmachines een zwembad en vast nog veel meer vasaliteiten. Ze zegt dat er in Olhao ook een mooie is, maar die heb ik zelf nog nooit gezien dus daar kan ik persoonlijk niks over zeggen.
Ah dank jullie wel! Had gister nog even gekeken en zag inderdaad toch wat mooie campings voorbij komen en ook die jij noemde volgende mij Ysabella.