Ervaring gezocht lange vliegreis met baby/dreumes/peuter

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door DLight, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij vertrekken binnenkort naar Zuid-Amerika (land hou ik ivm privacy voor me) dus we vliegen 9 uur aaneengesloten.
    Is de eerste keer met kind. Hij is nog geen twee en omdat het best een prijzige reis is reist hij mee op schoot. Hebben jullie tips voor ons? Bezighouden etc.

Ook vroeg ik mij af of je melkpoeder van Nutrilon mee mag nemen in de bagage? Ik lees hier niets over op de KLM site.

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb geen tips voor je. Wij gaan zelf naar de VS en dat is ook zo'n 9 uur reizen (terug zelfs 12, mét overstap). Ik ben dan nog zwanger, maar zelfs niet-zwanger vond ik het vorig jaar een heftige reis (toen moesten we 10 uur vliegen naar de Dom. Republiek). Succes met zo'n kleintje..

Qua voeding: ik zou even contact opnemen met de douane en met KLM. Lijkt mij dat je niet de eerste zal zijn met deze vraag, dus ze zullen er ook wel een antwoord op hebben ;)

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij zijn in mei voor de 2de keer naar Curacao gevlogen. Toen was dochter 4 en zoon 18 mnd. Ging prima, voordeel is dat ze lekker kunnen lopen als ze dat willen. Dochter had al snel een 'vriendinnetje' die voor ons zat en die 2 hebben in het gangpad heerlijk liggen kleuren. Zoon heeft 101x het vliegtuig doorgelopen en iedereen ingepakt haha.
    Alleen terug vond ik het een opgave omdat het een nachtvlucht is. Dochter sliep prima in de stoel maar zoon is een onrustige slaper en was dus vaak wakker incl. huilen.

Gewoon verstand op nul en bedenken dat het max. 9 uur duurt wanneer het niet zo soepeltjes verloopt. Ik zou het in ieder geval zo weer doen.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Dlight,

We hebben een aantal keer gevlogen met kinderen.
    Dit ging altijd erg goed!

Een paar tips:
    - melkpoeder mag mee in je bagage en handbagage. Ook heet en koud water hebben we tot nu toe altijd meegekregen, mits het in flessen zit.
    - probeer een stoel achter een middenschot te krijgen. Hiervoor moet je even met klm bellen. Dan heb je iets meer beenruimte en kan je kindje voor je op de grond spelen.
    - neem een paar cadeautjes mee. Erg leuk om uit te pakken en dan zijn ze weer even zoet
    - neem een draagzak mee. Het hielp bij ons met het slapen heel goed om hem op je buik in de draagzak te doen. Gaf toch meer rust.
    - zorg voor een flesje drinken of een speen voor tijdens het stijgen en landen. Zuigen helpt bij zere oortjes (hadden ze bij ons overigens geen last van).

Veel plezier!!!!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Toen mijn dochtertje 1,5 was zijn we naar azie gevlogen. We mochten zelf gewoon alle poeder meenemen en ik kreeg zelf alle pap en flessen water en zo door de controle. Maar in het vliegtuig hebben ze ook kindervoeding, potjes, heet en koud water, luiers en de hele mikmak.

Wat Miss M al zei, probeer achter het tussenschot te komen. Hier hangen ook meestal de reiswiegjes aan. Wij vlogen met singapore airlines en die hadden reiswiegjes die je tot heel lang kon gebruiken, dus dochter kon daar nog in slapen. Maar ze stoppen dus alle babies achter dat tussenschot, is wel inderdaad vanwege de ruimte.

Deel Deze Pagina