Wij hebben gratis vliegtickets gekregen omdat onze eigen vlucht overboekt was en we daardoor 6 uur later konden vertrekken. De vliegtickets zijn 1 jaar geldig en kunnen wereldwijd gebruikt worden. Mijn man riep al meteen dat hij dan graag Sydney wilt bezoeken. Ik dacht meer aan Tokyo maar misschien hebben jullie andere leuke ideeen? Graag erbij vermelden welk seizoen dan meteen het beste is om naar dat land af te reizen. Afstand maakt niet uit!
Met kinderen: sydney. Mijn man en hebben door australie gereisd, en het is onze wens om ooit terug te gaan met onze zoons. Sydney is geweldig en de mensen zijn zó vriendelijk, nooit zo veilig gevoeld in een stad als daar. Met de trein kun je dan naar Katoomba, blue mountains. Dat is fantastisch mooi. Boek gewoon een yha hostel familiekamer, dat zijn goeie hostels. Qua seizoen: oktober november beviel ons goed. Je vliegt naar sydney met een overstap trouwens, dan kun je TWEE steden bekijken! Wij vlogen over taipei (taiwan). Niet de kortste route maar Taipei is wel de moeite waard! Zonder kinderen zou ik nooit kunnen kiezen.. Peking? Tokio ook gaaf! Ehmm.. 1 stad maar?
Een geluk bij een ongeluk zei ik al Ja die gaan mee Ongeveer 3/4 weken als het een hele verre bestemming is.
Klinkt leuk!! Het liefst willen we met overstap maar volgens mij kunnen we onze overstap alleen in Dubai doen omdat we de vliegtickets van Emirates hebben gekregen..
Zeker naar Asutralie!! Wij willen volgend jaar zomer heen. Tickets zijn super duur...maar goed verder weg kun je ook bijna niet.
Als ik gratis tickets zou krijgen zou ik zeker ook voor Australië gaan! Nooit geweest, maar die zijn zo duur Land zelf is ook duur, maarja de tickets heb je toch al gratis. Zuid-oost Azië ook mooi, goedkoper qua verblijf. Zuid/Midden Amerika? Zuid Afrika?
Wanneer ga je? En hoe lang kan je weg? Want men roept hier Sydney maar voor een weekje in augustus bijvoorbeeld zou ik iets anders kiezen...
Wil je een luxe resort met zwembaden of een een rondreis? Meen me te herinneren dat jullie meestal voor dat eerste kozen... dan zouden Sydney en Tokyo niet mijn eerste keuzes zijn.
3a 4 weken zegt ze, maar in augustus zou ik dat ook niet doen. En als je luxe resorts wil ook niet. Toen man en ik naar Australië gingen was er serieus iemand die dacht dat we 3 maanden in een resort zouden gaan Aftandse auto en een tentje hadden we! En af en toe een yha
Dat is totaal afhankelijk van waar de reis naar toe gaat. Sydney of Tokyo zou eerder een rondreis zijn inderdaad en niet in een resort
Een aftandse auto en tent word het sowieso niet. Als we naar een van die steden gaan dan boek ik hotels op verschillende plaatsen.
Met 4 weken in de winter zou ik de volgende bestemmingen overwegen: - Sydney: zelf nooit geweest maar staat bovenaan mijn wensenlijst! - Kaapstad: fantastische stad en veel mogelijkheden. Je kan luxe resorts met safari’s boeken, heerlijk eten en drinken en prachtige routes rijden. - Hawaï icm San fransisco: alleen is december wel de periode met meer regen. Tokyo ken ik niet goed genoeg maar moet ook heel gaaf zijn... wat een luxe...
Geen ervaring,, wij zijn net aan het kijken voor Australië /Sidney voor reis met onze dochter. Dan camper huren en binnenlandse vluchten erbij ofzo Ik volg even mee voor ideeën
Jeetje wat een bofkonten met zo'n royale vergoeding! Nieuw Zeeland schijnt ook geweldig te zijn. Of Canada, zuid Amerika...
De kerstvakantie en meivakantie zijn 2 weken, waarvan je voor Sydney al ruim 24 uur verder bent met een tussenstop en je met een behoorlijke jetlag zit de eerste twee dagen. Daar zou ik wel rekening mee houden. Op zich wel een leuke bestemming hoor. Met kinderen zou ik ook gewoon lekker in hotels of redelijke motels gaan zitten i.p.v. hostels. Tenslotte heb je al goed bespaart op je vliegtickets en in hostels vond ik het erg leuk in mijn eentje op mijn negentiende, maar ik zou er nu niet meer voor kiezen met mijn kinderen. Tokyo lijkt me ook geweldig hoor en de rest van Japan. Minder ver reistijd als je toch niet al te lang gaat. Voor Australië zou ik niet snel kiezen voor minder dan 4 weken.