Hier staat ook wel een handig overzicht met alle Landal parken met indoor speelparadijzen: Welk Landal park is het leukst met kleine kinderen?
Als je een mooi huisje wil dan zou ik kiezen voor Landal of CP hochsauerland (ver rijden wel en duur). Zijn nu twee keer bij CP geweest afgelopen paar jaar. Mijn ervaring van de laatste (Erperheide) dat het zwembad leuk is maar de huisjes verouderd, vies, muf, vochtig zijn. Nooit meer! Je betaalt heel veel met korting in het laagseizoen waren we met zijn 3 nog ruim 300 kwijt en dan had je niks bijzonders en ook niet gegeten/gedronken.
Helaas is met de kerst alles onbetaalbaar... wij hebben vorig jaar met de kerst via mysterie boeking CenterParcs geboekt. We keken ook naar het Vennebos en Het land van Bartje. Vennebos was belachelijk duur en land van Bartje was vol.
Wij hebben toevallig vanmiddag geboekt bij CP voor de laatste week van de kerstvakantie voor ons (02-01) en een VIP huisje geboekt. Het wisselt enorm per huisjes. Ik haal de parken altijd door elkaar, dus correct me if im wrong maar laatste keer zaten we in Limburgs peel, VIP huisje en die viel enorm tegen. Vies, muf, klein. Echt niet VIP waardig. Nu in de kempervennen en ben erg benieuwd. Indien dit weer zo tegenvalt gaat er eerder een klacht heen.
Limburgse Peel vind ik ook wel het lelijkste en slechtste park ever van CP! Ik vind qua huisjes landal mooier maar qua faciliteiten centerparcs. Qua tokkie volk zoals suus dat noemt vind ik dat gehalte hoog bij al dit soort parken.
Ja dit vind ik persoonlijk ook, maar ik vind het niet erg, ik vind het juist leuk om te zien hoe mensen soms zo verschillend zijn.
De Lommerbergen, gruwel, dat heeft ons als Landalfans geen goed gedaan. Vreselijk. Zwembad was prachtig. Dat is alles.... Wij zijn verder eens naar een Roompotpark in Zeeland geweest. Huisjes stonden zeer dicht op elkaar. Net een bunkerpark. Subtropisch zwemparadijs was meer een oud ijspaleis. Geen idee waarom ze dat subtropisch noemden, maar Aiden was toen nog een baby en na een kwartier had hij in het peuterbad (!!) al blauwe lipjes en zat hij te rillen. Wij ook trouwens. Zijn na dat kwartier dus het zwem"paradijs" uitgevlucht. Dus ook bij een Roompotpark goed opletten wat je boekt! (Was in elk geval eens Roompot, maar niet weer....Weer gauw teruggegaan naar Landal.)
Wij zijn ook vooral Landal fans hoor. Hebben wel eens ergens anders geboekt (Roompot, Hogenboom) maar Landal bevalt toch het beste. Wij gaan elk jaar met een vriendengroep en boeken dus altijd telefonisch omdat we meerdere huisjes bij elkaar nodig hebben. Dat loopt altijd soepel bij Landal, nog nooit problemen gehad. Een keer bij Hogenboom geboekt en toen moesten we drie keer bellen voordat de boeking klopte. De telefoonkosten liepen zo hoog op dat we het die keer gedeeld hebben met de groep. Doen we normaal nooit, maar dat was zo extreem. We doen dus in ieder geval nooit meer zo'n grote boeking daar.
Sinds ik hoogzwanger en met een kind in een buggy ben aangereden (niet ernstig, kon nog wegspringen) op een oversteekplaats in een bepaald park en mijn man die er wat van zei vervolgens werd geslagen, denk ik nog wel even een keer na over de locatie waar ik heen ga. Verschillende mensen prima, als het maar niet gevaarlijk wordt.
Net terug van het land van bartje en ben er zeer te spreken over. Super mooi huisje, 6 persoonskinderhoeve luxe gepakt en heel veel ruimte. Ook is er een ponyranch en binnen is er een zandbak met glijbaan.
Wij gaan 2 januari naar een heel nieuw park van landal. Reeuwijkse Plassen. Gaat december pas open. Heeft een zwembad en binnenspeeltuin . Ben heel benieuwd!