Mijn oudste vindt een klimbos echt geweldig. In Frankrijk hebben we in een klimbos kunnen klimmen waar mijn jongste van bijna 3 jaar ook mocht klimmen. Het was heel laag, maar voor hem heel leuk. Ook waren er heel uitdagende parcoursen voor oudere kinderen/ volwassenen. Ik zou het leuk vinden om in NL (of België) ook zoiets te kunnen doen. Weet iemand of er een locatie is waar dat kan?
In Nederland is de minimum leeftijd veelal 4 of 5 en de minimum lengte 1.00m, 1.10m of zelfs 1.20m… Geen idee of het een verzekeringsding is?
Het belevenissenbos in Lelystad. Is voor elke leeftijd. Die van 3 kan nog niet zo veel doen, maar de ouderen dan weer wel Maar voor die van 3 ook genoeg te beleven!!! https://g.co/kgs/e2AGN3
Ja, zou kunnen. Het was echt heel leuk, en vergelijkbaar met een groot houten speeltoestel in een speeltuin qua risico’s, maar ja, ik denk dat we hij de officiële klimbossen in NL nog even geduld moeten hebben. Mijn zoontje van 7 mocht in Frankrijk weer niet zo hoog als hij in NL gewend is. Dus voor hem was het wat minder uitdagend (maar hij vond het heel leuk om samen met zijn broertje te doen en vanwege het leeftijdsverschil kan dat niet altijd).
Bij strandbad de Ijzeren Man in Vught heb je ook een leuk klimpark, gecombineerd met een nettenpark. De kleine mag dan in het nettenpark en je oudere kind kan de klimroutes doen. Er is ook een leuke grote speeltuin.
Aventure parc Waver (BE). Zijn parcours echt wel voor allerkleinsten - hoewel ze op hun site ook spreken vanaf 4 jaar ...
Leuk! Hier zie ik idd dat het vanaf 3 jaar is, alleen de oudste moet 8 zijn… Ik ga maar even bellen of bijna 8 en >1.35 ook volstaat. Anders moeten we nog 3 maanden wachten.
Weet jij of de leeftijd 8 leidend is? Mijn zoontje is lang genoeg, maar wordt in oktober 8. We moeten ruim een uur rijden, dus dan wil ik wel zeker zijn dat hij kan klimmen leek mij een leuke combi met het strand, de speeltuin en de glijbanen.
Ohhh dat weet ik niet zeker, je kan ze het beste even bellen! Misschien is het een verzekeringsding en kunnen ze niet onder die leeftijd uit inderdaad. Beantwoordt niet echt je vraag... maar het nettenpark deel alleen is al super gaaf! En inderdaad de speeltuin en het strand, en je kan er lekker eten, netjes sanitair, het is een leuke dagbestemming hoor. Niet goedkoop allemaal, vooral dat klimding. Edit: Ik heb de leeftijd van mijn zoon niet hoeven bewijzen toen wij er waren.
Nee dat dacht ik ook, maar toen dacht ik… als het dan toch een verzekering ding is… overal is het een advies leeftijd. Maar je hebt mij overtuigd, we gaan daar naartoe, lekker ligstoelen huren en er een leuk dagje van maken.
Zoon heeft geklommen, was erg leuk en de speeltuin en het strandje dat erbij zit was ook super leuk! Dank voor de tip!
Ohh jullie zijn al geweest! Hartstikke leuk, fijn dat het niet tegengevallen is, altijd spannend als je iets aanraadt. Ik vind het zelf ook erg fijn daar, maar ik hoef maar tien minuten te rijden dus dat maakt ook uit. Super dat jullie een mooie dag hebben gehad!