Le Serignan Plage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Peace, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Hoi dames,

Door de positieve verhalen op het forum en de vele bezoekjes van forumleden aan deze camping ben ik zeer enthousiast geworden over Le Serignan Plage in Zuid Frankrijk.
    Nu heb ik een paar vraagjes:

- hoe is het weer hier half juni?
    - is er iemand bekend met de Balneo chalets? Is dit ver lopen naar het strand? Heb je een beetje privacy op je terras?

Groetjes Peace

2. sjak

sjak Niet meer actief

Wij zijn ook aan het kijken, maar in de zo ervakantie alles al vol? wij kijken voor een campingplaats trouwens...
    Ziet er echt super uit hè. Zeker die kinderwaterspeelplaats.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Hele leuke camping. Twee keer geweest. Je zit overal wel goed, behalve in het nieuwe gedeelte; bloedheet want nog geen bomen en stilstaand water dus veel, heel veel muggen.
    Het kinder zwemgedeelte is top.
    Wij gaan er niet meer heen omdat we nu gebonden zijn aan schoolvakanties en daardoor belachelijke prijzen betaald..

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Half juni prima weer.
    Wel snel boeken via Yelloh of zo.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    Half juni geweest. Mooi en warm weer gehad. Maar hebben toen ook pas geboekt op twee dagen voor de vakantie.
    Ga ke maar aloha? Super leuke camping in het voor seizoen.

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Kan iemand een hotel halverwege aanraden voor 1 overnachting. Zoek een hotel waar we ook kunnen eten, speeltuintje voor zl om uit te razen en natuurlijk dicht bij de snelweg.

7. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Thnx voor de reacties tot nu toe!

Is er ook iemand bekend met de Languedoc cottage?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan overnachten bij La maison de Marie-Claire in Doncourt sur Meuse.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Top camping, wij zijn er afgelopen zomer ook geweest we hadden een sta plaats op het plage gedeelte. Hier stond ook een prachtig gebouw met douche/toilet, badjes fohn was gedeelte voor afwas/was wasmachine droger etc. Heel mooi betegeld, en werd heel goed schoongehouden.
    Wij liepen van af onze plek zo het strand op, onze plek lag direct achter de duin. Er waren niet super veel bomen op dat gedeelte, maar wel het één en ander aangeplant. Ik heb er geen 1 mug gezien, en ik wordt altijd gestoken..
    wij zijn er 3 weken geweest in augustus.
    Heel mooi waterspeelplaats, leuke speeltuintjes prachtig strand, waar je heel ver de zee in kunt lopen.
    De chalets bij het balneo gedeelte, ik denk 5 minuten lopen naar het strand. Maar ach, het is vakantie:D
    Wij gaan aankomend jaar weer, hebben al geboekt! Zit al behoorlijk vol, misschien de staanplekken allemaal al wel.

Wij hebben eerst zo'n 950km gereden, en daar 2 nachten overnacht op camping la grange fort iets onder Clermont Ferrant. Lag echt enkele minuten van de snelweg, plekken rondom een prachtig kasteel:D Echt een prima doorreis camping. Vanaf daar was het nog 3 uurtjes ofzo, ietsje langer misschien. Hier kan je ook een kamer in het kasteel boeken.

Heb er nu al weer zin in:D:D

10. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Leuk, ik word helemaal enthousiast van jouw verhaal siriel :)

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Volgens mij kunnen we haast een aparte club oprichten van meiden hier die naar Serignan Plage gaan of zijn geweest :) :) Er zijn er hier namelijk al heel veel. Wij gaan komende zomer voor het eerst. Niet kamperen maar een huisje ;)

12. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Haha inderdaad Pisum!
    Wat voor huisje hebben jullie gehuurd?

Ik lees nu alleen best wat negatieve berichten op zoover... ik vind dat altijd zo lastig.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn dit jaar geweest en hebben meteen geboekt voor volgend jaar! Wij gaan in een stacaravan van Rent-a-Tent in augustus. Prachtige camping, fantastische waterspeelpkaats en zo aan het strand.

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ga meteen kijk, ik kan me niet voorstellen wat er negatief is...:(

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Welke negatieve dingen ben jij tegengekomen? Ik ben ff heel snel door de eerste 3 pagina's van zoover gescrold maar het meeste is zeer positief. Waar twijfel je over?

16. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Het was idd een aantal pagina's verder. Men klaagde over de onvriendelijkheid van het personeel, mini disco onprofessioneel, te klein zwembad voor grootte van de camping, scheurende golfkarren (personeel), geluidsoverlast 's avonds van naastgelegen campings,
    Onhygiënisch sanitair

Maar dit houdt ons niet tegen hoor :)
    Ik denk dat dit m gaat worden voor ons!
    De Balneo cottage

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij stonden op het plage gedeelte (kampeer) daar is het sanitair prachtig en schoon. Het sanitair wat ik vooraan gezien heb (bij de winkeltjes en de restaurants laat maar zeggen) zagen er prima uit. Wel wat ouder en idd ook een aantal echte franse toiletten (gat in de grond) hoeft voor mij ook niet, maar dan maar een deurtje verder;)
    Het was netjes schoon allemaal. Elke avond gingen wij even naar voor, kleinste lekker spelen in het speeltuintje ijsje en wafel eten. Er werd altijd wat georganiseerd, wat er volgens mij goed uitzag. Het was daar in iedergeval altijd druk. De animatie boeit ons eigenlijk nooit echt op geen één camping. Wij zijn gewoon niet zo dat we daar een uur gaan zitten kijken:D
    Maar als je er van houd, hartstikke leuk!
    Het personeel, Tja de één is heel vriendelijk, de ander iets minder, maarja ik doe zelf altijd lekker vriendelijk terug! Ze zullen wel jaloers zijn dat wij vakantie vieren ;)
    Het is mij niet als storend opgevallen gelukkig!

Het strand staat trouwens altijd een windje, wat heerlijk is anders knetter je weg. Wij hebben 2 dagen (vd 3 weken) echt harde wind gehad, sommige mensen verlieten het strand nadat ze een half uur geprobeerd hadden een windscherm op te zetten, dat uiteindelijk weg vloog:D
    Onze kids hebben sowieso een uv shirt aan met een klein mouwtje, zonnebril op, uiteindelijk wilde de jongste een broekje aan omdat het zand aan zn beentjes pijn deed. Maar toen ging het ook echt hard. Ik was lekker gescrubd, heerlijk!;)

Ik heb persoonlijk geen personeel gezien wat hard reed, misschien wel op het andere gedeelte:(
    Het zwembad was echt top, wij konden voor 5 personen altijd een bedje krijgen, 1 dag was het in het diepere gedeelte echt druk, andere dagen niet. Ik heb me echt wel eens afgevraagd waar al die mensen van de camping bleven.. het was niet belachelijk druk, anders waren wij ook niet terug gegaan.

Ik weet niet of je de muziek vd andere camping overlast kunt noemen, er staat een wind, ook S'avonds, dus die neemt het geluid mee.. ik heb me er niet aan gestoord, ik ben iemand die heel licht slaapt. Wij zijn echt wel eens lekker op tijd naar bed gegaan, maar ik heb (als er al muziek te horen was) me er niet aan geërgerd.

Ik ben echt niet een overdreven positief ingesteld persoon hoor, maar als ik sommige mensen op de camping wel eens hoor, wat een zeikerds zitten er tussen! haha

18. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Haha ja klopt, er zitten natuurlijk zeikerds tussen! Altijd en overal!
    Thnx voor je uitgebreide reactie! :)

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook alleen positieve ervaringen met Serignan Plage. Wij stonden bij de stacaravans en hadden daar totaal geen last van geluid van eigen animatie of van die van naastgelegen campings. Animatie hebben wij alleen de kinderdisco van gedaan en dat was inderdaad niet helemaal top geregeld, maar een kniesoor die daar op let op vakantie. Onvriendelijk personeel hebben wij niet gezien.

20. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Ik zag dat jullie via rent-a-tent heben geboekt. Hebben jullie dan stacaravan Mango? Hoe zijn deze caravans? En waar liggen deze op de camping?
    Ik vind het een hoop geld schelen met de site van de camping zelf en dan type Balneo

Deel Deze Pagina