Dochter is einde van de maand jarig. Ze is geadopteerd, wat ze ook weet. Ze komt uit Marokko, ze vraagt er het laatste jaar veel over hoe en wat. Mijn ouders willen overleg met ons haar een vakantie naar Marokko geven. We willen dan graag met haar langs haar geboorteplaats, dichtbij de hoofdstad. We willen haar eigenlijk gewoon Marokko laten zien. We hebben wel wat ideeen maar zijn er nog niet helemaal uit. Wat is leuk en typisch om haar te laten zien?
Leuk! Ligt eraan hoeveel tijd je hebt en of je wilt rondreizen? In de buurt van Rabat ken ik niet veel dingen. Wij zijn vaker in Marokko geweest en we hebben ook met een huurauto rondgereisd. -Apenbos in de buurt van Azrou -De stad Fez -Kustplaats Essaouira om op adem te komen en te relaxen. -Ik raad ook aan om bij mensen ´thuis´te overnachten. Dat is dan een soort bed and breakfast, je neemt een kijkje in het leven van een Marokkaanse familie. Meestal verbouwen ze eigen groente en fruit en hebben ook vaak een paar dieren; ezel,kippen,geitjes etc. is leuk voor de kinderen. -Wij hebben ook een keer in de Sahara een kamelentocht gemaakt en daarna in een tent overnacht. Gegeten onder een prachtige sterrenhemel en de volgende ochtend de zonsopgang in de woestijn gezien. Dat is in de buurt van Merzouga maar vast ook wel ergens anders.
Bedankt voor de reactie sm1 Zal kijken wat er in de vakantie past. We willen graag in de hoofdstad gaan overnachten, en dan 1 á 2 nachten in haar geboorte dorp zodat we daar echt even rustig kunnen kijken. Ook willen we graag op dagtocht afstand haar Marokko laten zien, zodat ze echt het land kan zien waar ze geboren is. Het idee van B&B is heel leuk! Hadden wij nog niet aan gedacht. Bedankt
Ik zou ook zeggen Essaouira, absoluut. Maar dat is niet echt op dagtocht afstand. Ik vrees dat er in de buurt van Rabat weinig is wat echt leuk is voor toeristen. Heb daar zelf gewerkt en in Casablanca gewoond. Daar is de Hassan II moskee nog wel mooi. Maar verder is het een saaie grote stad met veel auto's en smog. Wat nog wel redelijk in het noorden ligt is Asilah, dat is een heel mooi kustplaatsje. Denk zo'n 2 a 3 uur rijden van Rabat.
Wat is haar geboortedorp? Mijn schoonfamilie woont in Kenitra. Klein dorpje, maar met geweldige marktjes en winkels. Fijnste is nog wel het strand daar.. Hou je daar niet van, kan je altijd nog richting Fez, wel een stukje verder maar dat is in de bergen en daar is het al meer toeristisch...