Tips? Aller eerste keer vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door klarinet, 1 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Op 27 april gaan wij voor de allereerste keer vliegen. Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen en voor de kids ( 9, 7 en bijna 2) wordt het ook de eerste keer.

Wie heeft er tips? We vliegen overigens in de middag. Naar Turkije, vliegduur 3,5 uur ongeveer.

Waar denk je niet aan als je nog nooit gevlogen hebt???? Zijn er tips.
    Dank jullie wel

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dropjes of kauwgom meenemen in het vliegtuig ivm de druk op de oren (vooral bij kids). Door ergens op te kauwen ploppen de oren open en doet het geen/minder pijn ;).

En genoeg luiers in je handbagage :D de druk had een bijwerking op de darmen van mijn zoontje waardoor hij wel 6x gepoept had tijdens de vlucht van 3 uur ;);)

Syane en klarinet vinden dit leuk.
  3. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

IPads volladen met filmpjes voor de kinderen. Tijdens t opstijgen kauwgom geven of iets te drinken.
    Verder vind ik het niet zoveel voorstellen, maar wij vliegen dan ook minstens 10x per jaar.

klarinet vindt dit leuk.
  4. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Wij gaan 1 mei vliegen, ook naar Turkije. Ik heb begrepen dat onze dochter (ook bijna 2) geen eigen stoel heeft en dus op schoot moet. Weet niet of je dit wist en of dit bij jouw vliegmaatschappij ook zo is maar wellicht is het handig om in je achterhoofd te houden. ;)

Verder ga ik even kijken voor wat kleine speelgoedjes in voor in het vliegtuig, doosje rozijntjes/zakje chips daar is ze dan ook zo al weer eventjes mee bezig. Verder tablet/telefoon met filmpjes/spelletjes. We reizen ook met meer familieleden dus hopelijk genoeg afleiding.

klarinet vindt dit leuk.
  5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Setje reservekleding voor de kinderen mee, maar zeker ook voor jezelf! Mijn dochter van net 3 zat tijdens de laatste terug vlucht even bij mij op schoot en gaf aan buikpijn te hebben.... gevolg een spugend kind en zowel zij als ik zaten onder :confused: Had voor haar wel een reservesetje bij me, maar niet voor mezelf.... gelukkig kon ik iets lenen van mijn vriend en zus, maar fijn was anders.... vanaf nu dus altijd ook voor mezelf een reserve setje kleding mee voor het geval dat :p

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Filmpjes kijken op YouTube over vliegen. Toen we met onze autistische zoon voor het eerst gingen vliegen hebben we heel veel filmpjes bekeken van tevoren en dat was heel prettig.

Verder: makkelijke kleding, filmpjes en boeken. Een mp3 speler met luisterboeken?

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Ook al is t buiten lekker weer neem een trui mee en! In de lucht is t behoorlijk koud

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Extra plastic zakken die je binnen handbereik hebt tijdens het vliegen ivm mogelijk spugen.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Na de douane drinken voor iedereen kopen of lege flesjes mee en dan met water vullen. Zo duur in het vliegtuig.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
    Wat ook handig is, van die kleine kneipflesjes limonade, die mogen mee in je handbagage.
    Lege fles vullen met water na de douane en limo er bij.

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Je belangrijke papieren en paspoorten en dergelijke in 1 vak in je handtas houden, zodat je niet alles overhoop hoeft te halen in de rij! Zo vaak gezien, irritant (voor de mensen zelf en voor degenen die erachter staan)

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dank je wel dames!

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou genoeg te snacken meenemen voor in het vliegtuig.
    (Chips, koekjes)

En inderdaad alle pasjes en papieren bij elkaar houden. Ik zelf doe alles bij elkaar in een boterhamzakje. Ziet er vast klungelig uit maar zo raak ik niks kwijt.

En luchtige kleding aan is ook fijn.

Mijn kinderen zitten geen seconde stil in het vliegtuig, dat is wel lastig. Van mij mogen ze niet over het gangpad lopen ivm die eten en drinken karretjes. En als de 1 gaat wil de ander ook, niet handig dus.
    Maar jouw oudste kinderen zijn al wat ouder dus dat zal wel rustiger verlopen.

Oh en luiers het liefst voor en na de vlucht verschonen. Oke, als ze in het vliegtuig poepen heb je geen andere keus, maar in die mini wc verschonen is echt een drama.

14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij gaan morgen vliegen, ben nu druk aan het pakken.
    We reizen met 1 grote koffer die we inchecken, 3 kleine koffertjes waarvan 2 trunki's (die zijn zó leuk!) en mijn handtas. Hierin gaan de dingen voor onderweg mee: de tablet plus koptelefoon, luiers en doekjes, voldoende snacks, knijpfruitjes, leeg drinkflesje, opblaasbare kussentjes, paar cadeautjes voor onderweg van hun tante (kleine speeltjes en iets om te tekenen geloof ik), puzzelboekje en tijdschrift voor mij (tegen beter weten in haha).

Een extra setje kleding voor iedereen gaat in een van de trunki's (formaat mag altijd mee in de cabine).

Overal ruim de tijd voor nemen en go with the flow, dat is het plan!

jt82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina