Hallo allemaal, Na amoxiciline te hebben gekregen voor een blaasontsteking heb ik nu een schimmelinfectie in mijn mond en keel. Ben bij de weekendarts geweest en kreeg te horen dat ik hier niets voor mag hebben omdat niet duidelijk wat voor effect dit medicijn kan hebben op de ongeboren baby. Uiteraard wil ik dit medicijn dan niet, maar ik heb wel veel pijn in mijn keel. (rood,dik en vol met witte stippen,blaasjes) Ik heb alleen de tip gekregen om te spoelen met water en zout. Iemand nog tips voor de pijn en om er voor te zorgen dat dit zo snel mogelijk overgaat??
Je moet bij Albert Heijn even een fles verse sap kopen en dan die ene met veel bosbessen (de meest donkerrode fles). Het zuur is ontsmettend en helpt altijd heel goed bij mij. Heb er snel last van door astma medicijnen. Even een paar slokken en extra lang in je mond houden. Bosbessen helpen ook goed bij aften dus zeker het proberen waard. Sterkte meid. Charlie
Ik zou ook aan camillethee denken. Daktarin mag je inderdaad helaas niet gebruiken zie ik... Charlie, schimmel in je mond bij astma medicatie kan je voorkomen door na je medicatie in te nemen altijd je mond te spoelen/iets te drinken. Is nl een veelvoorkomend probleem en dit is de makkelijkste oplossing...
Het zijn trouwens zwarte bessen in die flessen sap, excuses. @Suusjeuh, dat weet ik en doe ik al maar ik heb gewoon aanleg voor rommel achter op mijn tong en dus blijft de poeder hoe dan ook plakken achterin. En helaas gaat het nu niet met een tongschraper want dan ga ik echt over mijn nek . Maar bij mij doet het niet pijn of zo, het zit er gewoon. Charlie
Misschien morgen even met je eigen huisarts overleggen. Daktarin mag je inderdaad niet gebruiken als je zwanger bent, maar Nystatine wel. En dat werkt ook goed tegen schimmels. Wel opletten dat je nog minstens 7 dagen nadat alle zichtbare schimmel verdwenen in doorgaat met het medicijn. Succes.
Bedankt voor alle tips meiden... Ik ben inmiddels ook aan het spoelen met kamillethee en koop straks die donkerrode sap van de AH Nu eerst maar even mijn eigen huisarts bellen, als ik er ooit doorkom op maandagochtend haha