Hee meiden, Morgen vertrekken we voor een weekje naar Brabant en de bedoeling was om ook een bezoekje te brengen aan Antwerpen. Pak ik dus net de paspoorten uit de kluis.....en wat denk je...? Schiet het me ineens te binnen dat Senna nog helemaal niet is bijgeschreven! Wat nu? Is dit echt verplicht? Kan er op internet niet veel over vinden? En als ik haar morgenvroeg laat bijschrijven kan ik hier dan op wachten? Hoor graag jullie ervaring/advies. Gr. Dolfijn
Ja als ze ernaar vragen is het verplicht. Misschien kan je er bij jouw gemeente wel op wachten (even op hun site kijken) maar volgens mij is het overal wel zo dat je inderdaad de aanvraag moet doen met een pasfoto en dan 5 werkdagen moet wachten. Zo was het bij ons iig wel.
zo ver ik weet moet je minimaal 5 dagen wachten, maar je kan ook spoed paspoort laten maken maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor, weet niet wat de prijs is want dat verschilt per gemeente maar het is een stuk duurder .. En als ze bij het vakantie park er om vragen dan ben je verplicht om het aan te kunnen tonen, anders kan iedereen wel zeggen dat het hun kind is .. snap ie ? .. Ik zou ff je gemeente bellen en daar om wat meer info vragen ...
je bent toch nederlands? dan maakt het niet uit! En voor dat ene dagje antwerpen lijkt het me geen probleem hoor! je bent dan zo dicht bij nederland! ik zou gewoon lekker gaan!
Wij hadden dat ook en hebben het risico niet genomen. Stel dat ze er wél een probleem van maken en je mag je kindje België niet meer mee UIT nemen. Ik zou in alle staten zijn.
Zodra je de grens van nederland over gaat moet je je gewoon kunnen legitimeren, zou wat zijn dan kan iedereen alle kinderen zomaar mee nemen overal naar toe ... Als ze in je vakantie park wel vragen naar je paspoort en jij kan niet aantonen dat die kleine van jou is dan sta je daar ... ik zou gewoon je gemeente ff bellen ...
Ik ben wel eens een weekend in Parijs geweest zonder legitimatie, besefte ik me ook pas toen ik daar was... Maar ik zou het nu niet meer doen, ook niet met onze dochter. Je weet idd maar nooit of je dan het land weer uitkomt!
ja, jullie hebben ook wel gelijk.. Maar wij wonen zo kortbij belgie, dat wij niet eens er erg in hebben dat we de grens overgaan.. (behalve het wegdek dan he..) En daarnaast, in Nederland hoef je je niet te legitimeren(je kleintje dan he!), dus dat zullen ze in het vakantiepark ook niet vragen. Succes
Wij zijn ook 3x in Duitsland geweest, voordat we eraan dachten om ons zoontje te laten bijschrijven. Ahum..... Nu is er in Duitsland of Belgie echt nog nooit naar mijn paspoort gevraagd, maar toch wel een beetje eng. Een spoedprocedure duurt hier trouwens toch altijd nog een hele werkdag, dus erop wachten zit er echt niet in. Edit: ik zie ineens dat je allang op vakantie geweest bent. Beetje mosterd dus. Is het wel goed gegaan?
Wij wonen 10 minuten van Belgie vandaan, maar ik heb er dus wel bij nagedacht dat we een legitimatiebewijs voor Eva moesten hebben. Heb er hier toen een topic over geopend in de kraamweek, kan het me nog goed herinneren, de kraamhulp was er nog en ik zat lekker te computeren . Wij hebben met 7 weken geloof ik een identiteitskaart voor Eva aangevraagd en zijn daarna pas bij mijn ouders thuis geweest. Ze controleren toch wel regelmatig hier aan de grens.